تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آدمى با نيّت خوب و خوش اخلاقى به تمام آن چه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيت محي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798487529




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران و آلمان در حوزه باستان شناسی همکاری می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ایران و آلمان در حوزه باستان شناسی همکاری می کنند تهران - ایران - جمهوری اسلامی ایران و آلمان بر اساس تفاهم نامه ای که به امضای رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و رییس موسسه باستان شناسی آلمان رسید؛ در حوزه باستان شناسی همکاری می کنند.


به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا، این تفاهم نامه که به امضای سید محمد بهشتی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و فردریک ماریا فلس رییس موسسه باستان شناسی آلمان رسید، دارای پنج سال اعتبار بوده و به صورت خودکار برای پنج سال دیگر نیز تمدید خواهد شد.
براساس این تفاهم نامه، دو طرف در حوزه های مرتبط با پژوهش و انتشار اطلاعات شامل باستان شناسی، مردم شناسی، پژوهش های ژئوفیزیکی، فنون سال یابی آثار باستانی، مطالعه مواد فرهنگی و نمونه ها، تحلیل علمی و سایر پژوهش های میان رشته ای مرتبط با مطالعات میراث فرهنگی همکاری می کنند.
بر اساس بند یک این تفاهم نامه، دو طرف در تقویت حوزه های آموزشی و پژوهشی به ویژه در حوزه پژوهش در زمینه های باستان شناسی، شناخت مواد، حفاظت و مرمت اشیای تاریخی، یادمان ها ومحوطه های باستان شناسی و مدیریت محوطه به یکدیگر کمک خواهند کرد.
انجام طرح های میدانی باستان شناسی شامل بررسی، گمانه زنی، کاوش، تجزیه و تحلیل مواد، چگونگی حفاظت و مرمت مواد بقایای آلی و غیرآلی و حفاظت از میراث باستان شناسی (در حین و پس از کاوش) حفاظت و مرمت اشیای تاریخی، مدیریت یادمان ها و محوطه ها با حضور اعضای گروه نظارتی از زمینه های دیگر همکاری ایران و آلمان خواهد بود.
دو طرف همچنین در طول پنج سال آینده درباره مطالعات و کاوش هایی درمورد مناطق و اموال در ایران، آلمان و سایر طرح های پژوهشی باستان شناسی در سایر کشورها که به وسیله کارگروه نظارتی مشخص می شود همکاری خواهند کرد.
براساس این تفاهم نامه موسسه باستان شناسی آلمان متعهد می شود حضور پژوهشگران و باستان شناسان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری را در برنامه های آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه های آلمان تسهیل کند.
بر اساس گزارش پژوهشگاه میراث فرهنگی، در بخش دیگری از این تفاهم نامه تاکید شده است که دو طرف در مطالعات باستان شناسی و زیست محیطی مرتبط با باستان شناسی در مناطقی از ایران،آلمان و یا سایر کشورها که توسط کارگروه نظارتی مشخص شود همکاری خواهند کرد.
این تفاهم نامه تاکید می کند: موسسه باستان شناسی آلمان متعهد است براساس مقررات هیچ یک از اموال فرهنگی مکشوفه از کارهای میدانی باستان شناسی در جمهوری اسلامی ایران را از کشور خارج نکند.
این موسسه تلاش خواهد کرد تا شرایط لازم برای تجزیه و تحلیل مواد آلی و غیرآلی و یافته های معدنی مکشوفه از پژوهش ها و کارهای میدانی باستان شناسی مشترک را در ایران فراهم کند.
در تفاهم نامه یادشده آمده است: در موارد استثنایی و به تشخیص پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری امکان خروج نمونه ها مطالعاتی برای تجزیه و تحلیل در آلمان فراهم می شود و در همین حال پژوهشگاه می تواند بر حسب نوع نمونه ها استرداد آنها به ایران را درخواست کند و موسسه متعهد به استرداد آنها است.
در بند دیگری از این تفاهم نامه آمده است: گزارش های مربوط به کار میدانی و سایر تحقیقات با همکاری نزدیک میان پژوهشگران دو طرف آماده می شود و به زبان های فارسی و انگلیسی منتشر خواهد شد.
گزارش نتایج علمی مربوط به طرح های مشترک پژوهشی، ترجیحا ابتدا در ایران و به زبان فارسی چاپ می شود. در همین حال دو طرف از حقوق مالکیت فکری یکسان نسبت به نتایج علمی طرح های مشترک برخوردار هستند.
بر اساس بند دیگر این تفاهم نامه در صورت ایراد هرگونه خسارت به ساختارها و اشیای باستان شناسی موضوع این یادداشت تفاهم توسط هر یک از اعضای هیات اعزامی موسسه باستان شناسی آلمان، این موسسه خسارات وارده را جبران خواهد کرد.
فراهنگ**7537**1027



04/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن