تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى‏دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799050852




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار آذربایجان شرقی بر واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی تاکید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار آذربایجان شرقی بر واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی تاکید کرد تبریز- ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از کوتاهی مدیران دستگاه های اجرایی در خصوص واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی ، نسبت به جدیت و اهتمام بیشتر در این خصوص تاکید کرد .


اسماعیل جبارزاده شامگاه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان با بیان این که اتمام این پروژه ها با اعتبارات دولتی امکان پذیر نیست و طولانی شدن مدت زمان اجرای این پروژه ها سبب نارضایتی مردم از طرفی و افزایش هزینه اجرا از طرف دیگر می شود، پیشنهاد کرد با برگزاری همایشی، پروژه های نیمه تمام به سرمایه گذاران معرفی شود .
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پروژه هایی که با درصد پیشرفت جزیی به حال خود رها شده اند، گفت: باقی ماندن این پروژه ها در وضعیت فعلی هیچ حسنی ندارد و باید با دادن امتیازهایی، بخش خصوصی را تشویق کنیم که در اجرای این پروژه ها به دولت کمک کند.
جبارزاده بر استفاده از ظرفیت ها و مجوزهای قانون بودجه کل کشور در این زمینه تاکید کرد و گفت: پروژه های نیمه تمام یکی از دغدغه های ذهنی دولت است و بر این اساس یکی از معیارهای ارزیابی مدیران دولت، میزان تلاش آنها در واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش های غیردولتی است.
وی با اشاره به این که صدها پروژه نیمه تمام قابل واگذاری در استان داریم، افزود: بخش عمده ای از این پروژه ها باید تا پایان امسال تعیین تکلیف شوند و انتظار داریم دستگاه های اجرایی استان در این خصوص با جدیت عمل کنند.
استاندار آذربایجان شرقی خواستار تشکیل جلسات فوق العاده شورای برنامه ریزی برای بررسی این موضوع شد و تاکید کرد: این تصمیم یک تصمیم جمعی است و ما مدیران خود را در این خصوص تنها نمی گذاریم.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی هم در این جلسه فروش و واگذاری پروژه های نیمه تمام را یکی از سیاست های جدی دولت و گامی در جهت کاهش تصدی گری دولت و جبران کمبود منابع دولتی عنوان کرد و گفت: متاسفانه هنوز در استان اعتقاد کافی به این رویکرد وجود ندارد و دستگاه های اجرایی استان تا امروز فهرست پروژه های قابل واگذاری خود را اعلام نکرده اند.
داود بهبودی افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان 35 پروژه نیمه تمام را شناسایی کرده است که قابلیت فروش یا واگذاری و یا تغییر دستگاه مجری را دارند که می تواند بار مالی آن را از دوش دولت کم کند.
وی گفت: دستگاه ها باید حساسیت خود را در مورد این که اتمام پروژه به نام آنها تمام شود کنار بگذارند و تنها بهره برداری مردم از این پروژه ها دغدغه آنها باشد.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز با اشاره به عزم جدی دولت مبنی بر واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی، گفت: متاسفانه اراده کافی در استان برای خارج کردن پروژه ها از سیستم دولتی وجود ندارد.
محمدصادق پورمهدی با اشاره به این که برخی از پروژه های نیمه تمام قابل واگذاری به شهرداری های استان است، خواستار تصویب این موضوع در شورای برنامه ریزی و انعقاد موافقت نامه بین دستگاه های اجرایی و شهرداری های استان شد.
وی سالن ورزشی سه هزار نفری میرداماد در تبریز با پیشرفت 90 درصدی و اعتبار مورد نیاز 30 میلیارد ریال ، مجتمع فرهنگی هنری شهر جدید سهند و سیلوی ملکان را از جمله پروژه های قابل واگذاری عنوان کرد .
در بخش دیگری از جلسه شورای برنامه ریزی استان، گزارشی از عملکرد شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی در راستای اجرای سند تدبیر توسعه استان ارائه شد که مورد توجه استاندار واقع شد و وی اظهار کرد: روند اجرای هسته های حوزه آب می تواند الگویی برای دیگر حوزه ها باشد .
جبارزاده در عین حال بر زمان بندی و پیش بینی زمان اتمام طرح ها تاکید کرد .
وی در خصوص طرح آبرسانی به دشت تبریز از رودخانه ارس که یکی از هسته های کلیدی سند تدبیر توسعه حوزه آب است، گفت: در سفر استانی هیات دولت به استان مجوز استفاده از 800 میلیون یورو اعتبار فاینانس برای این طرح تصویب شده است .
جبارزاده اظهارامیدواری کرد با تصویب این طرح در شورای اقتصاد شاهد سرعت گرفتن عملیاتی اجرایی طرح باشیم.
وی همچنین از تصویب 35 میلیارد تومان اعتبار برای طرح انتقال آب سد کلقان به بستان آباد در سال 94 خبر داد و گفت: 17 میلیارد تومان از اعتبار تخصیص یافته است.
گزارش پیشرفت سند تدبیر توسعه شهرستان اهر از دیگر دستورات جلسه شورای برنامه ریزی استان بود که توسط فرماندار اهر ارایه شد.
استاندار آذربایجان شرقی پس از ارایه این گزارش بر استفاده از ظرفیت های گردشگری شهرستان اهر به ویژه سد ستارخان با رعایت مسایل زیست محیطی تاکید کرد و خواستار رفع موانع قانونی آن شد.
جبارزاده همچنین در بخش دیگری از این جلسه مصوبات سفر استانی هیات دولت به استان آذربایجان شرقی را فوق العاده با ارزش خواند و ضمن تقدیر از توجه دولت تدبیر و امید به این استان ، اعلام کرد: در جریان این سفر 11 هزار میلیارد ریال برای استان پیش بینی شد که از سهم پنج هزار و 290 میلیارد ریالی سالجاری دو هزار و 350 میلیارد ریال تا کنون ابلاغ شده است.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان این که یکی از ایرادهای کار ما این است که نمی توانیم فعالیت های خود را به صورت مطلوب منعکس کنیم، خواستار بهره گیری مدیران از ظرفیت های رسانه ای دولت شد و گفت: مدیران استان باید کارهای خود را از طریق رسانه ها و صدا و سیما به اطلاع مردم برسانند.
در این جلسه شیوه نامه مدیریت فضای کسب و کار و توسعه سرمایه گذاری بر اساس مفاد سند تدبیر توسعه استان توسط رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی تبیین شد که بر اساس آن دستگاه های اجرایی استان وظیفه ارتقا و تثبیت جایگاه استان در جذب سرمایه گذاری خارجی، تنوع بخشی و افزایش تامین منابع مالی پروژه های استانی و تحقق پنجره واحد سرمایه گذاری را عهده دار می شوند.
رضا حسینی با بیان اینکه ارتقای فضای کسب و کار زمینه رقابت سالم را فراهم می کند ، بر تعامل بیشتر دستگاه های اجرایی در صدور مجوزهای سرمایه گذاری تاکید کرد .
در این جلسه علیرضا منادی نماینده مردم تبریز ، اسکو و آذرشهر به عنوان عضو ناظر مجلس شورای اسلامی حضور داشت .
7232/518



03/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن