محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826824021
وقتی مشرکان می خواستند با پیامبر(ص) بر سر خدا معامله کنند/ روز بیست و پنجم میهمانی
واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:
وقتی مشرکان می خواستند با پیامبر(ص) بر سر خدا معامله کنند/ روز بیست و پنجم میهمانی فرهنگ > دین و اندیشه - خدایا پناه مى بریم به تو از دست آلودن به اسراف، و از نایافتن رزق کفاف و پناه مى بریم به تو از شماتت دشمنان و احتیاج به همگنان، و زیستن در سختى، و مرگ بدون آمادگى ...
شرحی مختصر بر دعاى روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان
اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ محبّاً لأوْلیائِکَ و مُعادیاً لأعْدائِکَ مُسْتَنّاً بِسُنّةِ خاتَمِ انْبیائِکَ یا عاصِمَ قُلوبِ النّبییّن. طي اين مرحله بي همرهي خضر مكن ظلمات است بترس از خطر گمراهي براي موفـّقيّت سالك، حركت دقيق در جاده ي شريعت، از اركان سلوك است و سالك صادق در اين دعا از خداوند مي خواهد او را در مسير سلوك ثابت قدم بدارد و پيروي و دستگيري انبيا و اوليا كه در اين مسير پر خطر به هدف رسيده اند را نصيب او گرداند.
قبل از این که از تو بخواهند برای دیگران دعا کن/ درس های ماه رمضان آیت الله آقا مجتبی تهرانی اقسام مضمون دعا
یک تقسیم بندی در مضمون دعاها داریم. به طور کلّی مضامین حاجتهایی که میخواهم نسبت به غیر مطرح کنم، به دو دسته تقسیم میشوند: حاجتهای دنیوی و حاجتهای اخروی؛ مادّی و معنوی. حالا در اینجا این بحث مطرح است که اوّل نسبت به امور مادّیاش دعا کنم و یا نسبت به امور معنویاش؟ کدام مقدّم است؟ این غیر از مسأله غفران است؛ یک وقت اشتباه نشود! همیشه غفران بر همه چیز مقدّم است. تمام اینهایی که گفتم از اقسام دعا است و به طور کلّی همهشان خوب هستند، امّا اینجا بحث خوب و خوبتر مطرح است. دعا برای غیر، خوب است. هر دعایی که میخواهد باشد، انگیزه شما هر چه میخواهد باشد، چه خودت را به دعایت ضمیمه نکنی چه ضمیمه کنی و انگیزهات این باشد که به خودت چندین برابر برسد و چه اصلاً ایثار در دعا داشته باشی، همه خوب هستند و از نظر معارف ما ستایش شده هستند و نسبت به آنها ترغیب هم شده است. کدام دعا خوبتر است؟
دعاهایی را که داریم، ببینید، دعاهایی که در ماه مبارک رمضان میبینید، اینطور نیست که فقط خودم باشم، دعا نسبت به دیگران هم هست. همه نوع مضامین هم، چه دنیوی و چه اخروی در آنها به کار رفته است. شما اگر به دعاهای مأثورهمان مراجعهای کنید، میبینید که اصلاً اینها روشهایی هستند که در دعاهای مأثوره به ما آموختهاند و همه هم خوب هستند، امّا بحث ما بحث دیگری است، بحث خوب و خوبتر است. بهترین اینها همان قسمی است که در آن هیچ یک از امور لحاظ نشده باشد، یعنی از من تقاضا نکرده باشد که دعایش کنم، به من و وابستگانم خدمتی نکرده باشد، حتی خدماتش به جامعه را در نظر نگیرم، چه در قالب شخصیاش باشد و چه جمعیاش باشد که از آن به دعای «خالصاً، مخلصاً لوجه الله» تعبیر می شود. این کمی رنگ ایثار در دعا را به خودش میگیرد که بهترین قسم دعا برای غیر، همین ایثار در دعاست و این را به ما آموختهاند. دعای پیامبر بدون هیچ تقاضایی از ایشان
حالا من به عنوان شاهد، سراغ روایتی میروم؛ پیغمبر اکرم به منزل یکی از افرادی که به ایشان مربوط بودند، رفتند. حضرت وارد آنجا که شدند، ایستادند و دو رکعت نماز خواندند، بعد از نماز شروع کردند برای او دعا کردن. در اینجا نه صاحب خانه تقاضای دعا کرده بود، نه خدمتی کرده بود، به منزل او رفتند، گوشهای ایستادند و دو رکعت نماز خواندند، در روایت هم دارد نماز غیرمکتوب، یعنی نماز واجب نمیخواندند و بعد از نماز هم شروع کردند به دعا کردن برای صاحب خانه. این را دعای «خالصاً، مخلصاً لوجه الله» میگویند. میخواهم عرض کنم که معصومین(صلواتاللهعلیهماجمعین) در دعاهای مأثور، این روش را به ما آموختهاند. در متنهایی هم که ما میخوانیم همینطور است، این که برای مؤمنین و مؤمنات دعا میکنیم که: «اللهم اغفر للمؤمنین و المؤمنات و المسلمین و المسلمات»؛ یا «اللهم اشف کل مریض»، آیا آنها برای ما کاری کرده بودند؟ اینها دعاهایی است که به ما یاد دادند، در متن دعاهای مأثور به ما آموختند که «خالصاً لوجه الله» دعا بکن. میخواهی برای دیگران دعا کنی، به جهت آن رابطه معنوی و اخوّت ایمانی که با او داری، برایش دعا کن، نه به جهات دیگری که عرض کردیم؛ لذا میگوییم که احسن دعا برای غیر این است که هیچکدام از این شائبهها در آن نباشد که این تا حدّی در دعا رنگ ایثار میگیرد. دعایی «خالصاً، مخلصاً لوجه الله» است که خودم اصلاً در آن مطرح نیستم. دعای بدون درخواست افضل است
ما در باب تقدّم و تأخّر در باب اشخاص، مثل ابَوین، فرزندان و خویشاوندان بحث کردیم، در باب تقاضا و عدم تقاضا بحثی است که در اینجا وارد این بحث میشوم، اینجا هم دعای بیتقاضا افضل از دعای با تقاضا است. از من چیزی نخواسته، امّا برایش دعا میکنم. اگر انسان بدون تقاضا برای غیر دعا کند، افضل است از این که غیر از انسان تقاضا کند و به خاطر آن تقاضا برایش دعا کند. حالا خودِ این تحت چندین قِسم درمیآید؛ چه آنجا که مطلع باشم او حاجتی دارد، چه مطلع نباشم، چه بدانم گرفتاری دارد چه ندانم. همین که بدون تقاضا دعا کنم، این مقدّم است. میخواهم روش بگویم، روشهای دعاهایی که از ائمه برای ما رسیده است. حالا من به سراغ دعای علی(علیهالسلام) میروم. یک بار علی(علیهالسلام) برای امام حسن به تنهایی دعا کرد، یک بار برای امام حسین به تنهایی و یک بار هم برای هر دوی آنها با هم دعا کرده است. آنها هم تقاضایی از امیرالمؤمنین نکرده بودند. دعای امام علی(علیهالسلام) برای امام حسن و امام حسین آنجایی که در مورد امام حسن دعا کرده است، این جملات است: «اسْتَوْدِعِ اللَّهَ دِينَكَ وَ دُنْيَاكَ» دین و دنیایت را به خدا میسپارم، « وَ اسْأَلْهُ خَيْرَ الْقَضَاءِ لَكَ فِي الْعَاجِلَةِ وَ الْآجِلَةِ وَ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَة» این مورد شاهد چند بحث دعای من است. یعنی از خدا بهترین قضای الهی تو را درباره حال و آینده، دنیا و آخرت میخواهم. دعایی که برای امام حسین(علیهالسلام) کرده است، این است: «وَ اعْلَمْ أَيْ بُنَيَّ أَنَّهُ مَنْ لَانَتْ كَلِمَتُهُ وَجَبَتْ مَحَبَّتُهُ» ای فرزندم بدان هر کس گفتارش نرم باشد، دوستی او لازم میآید، این اشاره به اثر گفتار نرم است که گفتار نرم در دلها اثر میگذارد. «وَفَّقَكَ اللَّهُ لِرُشْدِهِ» خداوند به قدرت خویش تو را در راه راستت موفق بدارد، «وَ جَعَلَكَ مِنْ أَهْلِ طَاعَتِهِ بِقُدْرَتِهِ» و به قدرت خودش تو را از فرمانبردارانش قرار دهد، «إِنَّهُ جَوَادٌ كَرِيم» خداوند بخشنده بزرگوار است. آن دعا خاصّ امام حسن و این دعا خاصّ امام حسین بود، حالا برای هر دو دعا میکند: «اللهم احفظ حسنا و حسينا و لا تمكن فجرة قريش منهما ما دمت حيا» خدایا حسن و حسین را حفظ کن و تا من زندهام این نابهکاران قریش را بر آنها مسلط نگردان، «فإذا توفيتني فأنت الرقيب عليهم» آنگاه که من را از این دنیا بردی، تو دیگر خودت نگهبان اینها باش، «و أنت على كل شيء شهيد» البته تو بر هر چیزی ناظر هستی. البته حضرت در اینجا دعایشان را مقیّد میکند: «ما دمت حیا» تا آن موقعی که من زندهام این نابهکارها را بر اینها مسلط نکن! این گویای این مطلب است که علی(علیهالسلام) میدانست که بعدها این نابهکارها چه کار میکنند. لذا همان موقع که علی(علیهالسلام) در بستر رحلت بود، به بچههایش اِخبار میکند که این نابهکارها با شما چه کارها خواهند کرد، همانجا میگوید. حتی رو به امام حسین میکند، به خصوصِ امام حسین مسأله عاشورا را میگوید. میخواستم این را بگویم این تعبیری که در این دعا است میگوید «ما دمت حیا» یعنی خدایا تا وقتی من زنده هستم آن روز را نیاور که من این صحنه ها را ببینم. لذا خود حضرت امام حسین را نسبت به اتفاقاتی که در روز عاشورا برایش می افتد باخبر کرد. او می دانست که اینها با فرزندانش چه می کنند؛ حتی می دانست که با فرزند فرزندانش چه می کنند.
وقتی مشرکان می خواستند با پیامبر(ص) بر سر خدا معامله کنند/ تفسیرهای ماه رمضان امام موسی صدر نفسیر سوره کافرون قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ ﴿۱﴾ لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ ﴿۲﴾ وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ﴿۳﴾وَلَا أَنَا عَابِدٌ مَّا عَبَدتُّمْ ﴿۴﴾ وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ﴿۵﴾ لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ ﴿۶﴾ بگو اى كافران (۱) آنچه مى پرستيد نمى پرستم(۲) و آنچه مى پرستم شما نمى پرستيد (۳) و نه آنچه پرستيديد من مى پرستم(۴) و نه آنچه مى پرستم شما مى پرستيد (۵) دين شما براى خودتان و دين من براى خودم(۶) این سوره مبارک به سبب تصویر رایجی که در قریش مطرح بود، نازل شده است. پس از اینکه قریش نفوذ اسلام در جان ها را دریافت و مخالفان و مشرکان نیز نتوانستند با آزار و تحریم اسلام را در نطفه خفه کنند، عده ای از قریش و در راس آن ها ولید بن مغره، عاص بن وائل، اسود بن مطلب و امیه بن خلف گرد هم آمدند و به رسول الله گفتند: «ای محمد! ما آنچه تو می پرستی می پرستیم و تو نیز آنچه ما می پرستیم بپرست و ما و تو در این امر مشارککت کنیم. اگر آنچه ما می گوییم بهتر از آن باشد که تو می گویی، تو از آن بهره می بری و اگر آنچه تو می گویی از آنچه ما می گوییم درست تر باشد، ما نیز بهره می بریم.» آنان پس از ناامیدی از مبارزه کوشیدند تا با رسول خدا بر سر اسلام معامله کنند. میان قریش شیوه دیگری نیز مطرح شد. برخی به رسول خدا گفتند: «ای محمد تو خدای ما را یک شال عبادت کن، ما نیز خدای تو را یکسال عبادت می کنیم.» طبیعی است که این پیشنهاد از سوی پیامبر رد می شود و به دستور خداوند به آنها می گوید: « قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ، لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ». این طبیعی است چون فرق میان معبود من و معبود شما بسیار است. معبود من فوق مادی، قوی، عادل، حکیم و خالق است و مرا به سوی حق و پاکی و آزادگی فرامی خواند و معبود شما خوار و ذلیلتان می کند و شما را به باطل و انحراف می کشاند. پروردگار من، مرا حمایت می کند ولی شما خود خدایتان را حمایت می کنید. پس پیشنهاد تسویه و معامله شما و مشارکت در عبادت پیشنهادی مردود است. رسالت من وسیله ای برای رزق و روزی و مجد و بزرگی برای خانواده ام نیست. رسالت من حقیقت من است و من در راه آن ناچیزم و جزئی از آن هستم. رسالت من با رسالت شما اشتراکی ندارد، چرا که معبود من و معبود شما تفاوت دارند. هر چند که پیامبر با آنان در این باره بحث و گفت و گو می کرد، چرا که خداوند وی را به « ... جادلهُم بالَتی هیَ اَحسَن» امر می کند، اما حرف آنها را نمی پذیرد. پس در واقع این سوره پاسخی به یکی از مجموعه تلاش های مشرکان در مکه برای از بین بردن دعوت اسلامی بود. /6262
کلید واژه ها: ماه رمضان -
یکشنبه 21 تیر 1394 - 10:59:52
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]
صفحات پیشنهادی
سال گذشته چه رابطه ای با خدا داشتیم که امشب از او تقاضای اجابت داریم؟/ روز بیستم میهمانی
سال گذشته چه رابطه ای با خدا داشتیم که امشب از او تقاضای اجابت داریم روز بیستم میهمانی فرهنگ > دین و اندیشه - سپاس خدایی را که با من دوستى ورزید درحالى که از من بى نیاز است و سپاس خداى را که بر من بردبارى مى کند تا آنجا که گویى مرا گناهى نیست پروردگارم ستودهچرا خدا بر تعبیر خلقت هستی در 6 روز تاکید می کند؟/ علت خوشحالی خدا از توبه/ روز بیست و دوم میهمانی
چرا خدا بر تعبیر خلقت هستی در 6 روز تاکید می کند علت خوشحالی خدا از توبه روز بیست و دوم میهمانی فرهنگ > دین و اندیشه - من با حاجتم روى به تو آوردم نیاز خواهى ام را به پیشگاه تو قرار دادم و خواندت را دست آویز خویش نمودم بى آنکه مستحق شنیدن خواهشم و شایسته گذشدعای روز بیست و یکم ماه رمضان
دعای روزهای ماه مبارک رمضان دعای روز بیست و یکم ماه رمضان خدایا برایم در این ماه دلیلى به موجبات خوشنودى خود مقرر فرما و راهى براى تسلط شیطان بر من باقى مگذار به گزارش سرویس دینی جام نیوز دعای روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان به شرح زیر است اَللّهُمَّ اجْعَلْ لى فیهِ اِلچرا در دعا برای دیگران کوتاهی می کنیم؟/ زوجی که موضوع سوره ای از قرآن شدند/ روز بیست و سوم میهمانی
چرا در دعا برای دیگران کوتاهی می کنیم زوجی که موضوع سوره ای از قرآن شدند روز بیست و سوم میهمانی فرهنگ > دین و اندیشه - اى آقاى من آرزویم بزرگ شده و کردارم زشت گشته پس به اندازه آرزیم از عفوت به من ببخش و به زشت ترین کردارم مرا سرزنش مکن زیرا کرمت برتر از کیفرآیا نحس و خوش یمنی در عالم وجود دارد؟/ پیامبر(ص) دشمنانش را هم نفرین نمی کرد/ روز هفدهم میهمانی
آیا نحس و خوش یمنی در عالم وجود دارد پیامبر ص دشمنانش را هم نفرین نمی کرد روز هفدهم میهمانی فرهنگ > دین و اندیشه - خدایا ما را به ذکرت مشغول کن و از خشمت پناه ده و از عذابت نجات بخش و از مواهبت روزى کن و از فضلت بر ما انعام فرما شرحی مختصر بر دعاى روز هفچرا خداوند از بین همه عبادات، تنها روزه را برای خود دانسته است؟/ نوشتار سید حسن خمینی
چرا خداوند از بین همه عبادات تنها روزه را برای خود دانسته است نوشتار سید حسن خمینی فرهنگ > دین و اندیشه - گلچینی از نوشتار حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی به مناسبت ماه رمضان شرحی بر روایت «الصوم لی» میبدی در کشف الاسرار می نویسد «قوله تعالیدعای روز بیستوپنجم ماه مبارک رمضان
یکشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۴ ۰۸ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ محبّاً لأوْلیائِکَ و مُعادیاً لأعْدائِکَ مُسْتَنّاً بِسُنّهِ خاتَمِ انْبیائِکَ یا عاصِمَ قُلوبِ النّبیّین خدایا قرارم بده در این روز دوست دوستانت و دشمن دشمنانت و پیرو راه و روش خاتم پیغمبظلم و بی نظمی در این جهان جاودانه نمی ماند/ وعده قطعی خداوند برای اجابت دعا/ روز سیزدهم میهمانی
ظلم و بی نظمی در این جهان جاودانه نمی ماند وعده قطعی خداوند برای اجابت دعا روز سیزدهم میهمانی فرهنگ > دین و اندیشه - چه بسیار موهبت هاى گوارایى که به من عطا فرمود و حوادث وحشتناکى که مرا از آسیب آنها کفایت نمود و چه بسیار خرّمى دلنشینى که به من نمایاند او را سپادعای روز بیست و سوم ماه رمضان + صوت و پوستر
دعای روزهای ماه مبارک رمضان دعای روز بیست و سوم ماه رمضان صوت و پوستر خدایا شستشویم ده در این ماه از گناهان و پاکم کن در آن از عیبها و آزمایش کن در آن دلم را به پرهیزکارى دلها اى نادیده گیرنده لغزشهاى گنهکاران به گزارش سرویس دینی جام نیوز دعای روز بیست و سوم ماه مبارک رمضاننکوهش سخن چینی در قرآن/ ایثار در دعا چه معنایی دارد؟/ روز بیست و چهارم میهمانی
نکوهش سخن چینی در قرآن ایثار در دعا چه معنایی دارد روز بیست و چهارم میهمانی فرهنگ > دین و اندیشه - الهی درهای دعا بهسوی تو برای فریادکنندگان باز است و به خوبی می دانم که تو برای اجابت شخص امیدوار آمادهای و برای فریادرسی اندوهگینان مهیای فریادرسی هستی شرحی مخصورت خدا را در روزه ات ببین/ تفسیری از سید حسن خمینی
صورت خدا را در روزه ات ببین تفسیری از سید حسن خمینی فرهنگ > دین و اندیشه - گلچینی از نوشتار حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی به مناسبت ماه رمضان شرح و تفسیر روایت «صوموا لرؤیته» میبدی در کشف الاسرار می نویسد «روزه عامه مؤمنان به زبان شریعت شنیدخدا به زمانی سوگند می خورد که انسان در آن کار و کوشش می کند/ روز نوزدهم میهمانی
خدا به زمانی سوگند می خورد که انسان در آن کار و کوشش می کند روز نوزدهم میهمانی فرهنگ > دین و اندیشه - سپاس خداى را که مرا به خویش وا گذاشت از این رو اکرامم نمود و به مردم وا نگذاشت تا مرا خوار کنند شرحی مختصر بر دعاى روز نوزدهم ماه مبارک رمضان اللهمّ وفّرْ فیدعای روز بیست و پنجم ماه رمضان + صوت و پوستر
دعای روزهای ماه مبارک رمضان دعای روز بیست و پنجم ماه رمضان صوت و پوستر خدایا قرارم ده در این ماه دوستدار دوستانت و دشمن دارنده دشمنانت و پیرو راه و روش خاتم پیمبرانت اى نگهدارنده دلهاى پیمبران به گزارش سرویس دینی جام نیوز دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان به شرح زیر استدعای روز بیستم ماه مبارک رمضان
سهشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۰۴ ۱۶ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ الجِنانِ واغْلِقْ عَنّی فیهِ أبوابَ النّیرانِ وَ وَفّقْنی فیهِ لِتِلاوَةِ القرآنِ یا مُنَزّلِ السّکینةِ فی قُلوبِ المؤمِنین خدایا در این روز درهای بهشت را برویم بگشا و درهای آتش دودعای روز بیستوچهارم ماه مبارک رمضان
شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۰۳ ۵۵ بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اللهمّ إنّی أسْألُکَ فیه ما یُرْضیکَ و أعوذُ بِکَ ممّا یؤذیک و أسألُکَ التّوفیقَ فیهِ لأنْ أطیعَکَ ولا أعْصیکَ یا جَوادَ السّائلین خدایا از تو میخواهم در این ماه آنچه تو را خشنود سازد و پناه میبرم به تو از آنچه ترابطه ساعات متغیرِ روزه داری و عدالت خدا!
عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تشریح کرد رابطه ساعات متغیرِ روزه داری و عدالت خدا زیادی و کمی ساعت یکی از متغیرهایی است که می تواند مقوله عدالت را رقم بزند افزون بر این اساسا عبادت و فرامین الهی مقوله هایی اعتباری هستند که برای رشد و تعالی انسان وضع شده اند به گزارش سرویس داگر هدایت و گمراهی دست خداست، پس تکلیف اختیار چه می شود؟/ اول و آخر روز بگو خدا/ روز یازدهم میهمانی
اگر هدایت و گمراهی دست خداست پس تکلیف اختیار چه می شود اول و آخر روز بگو خدا روز یازدهم میهمانی فرهنگ > دین و اندیشه - سپاس خداى را که پرده اش دریده نگردد و در رحمتش بسته نشود و پرسنده اش ردّ نگردد و آرزومندش نومید نشود شرحی کوتاه بر دعاى روز یازدهم ماه-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها