تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798705736




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهار هزار میلیارد ریال صرف زیرساختهای صنعتی در منطقه اقتصادی سرخس شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: چهار هزار میلیارد ریال صرف زیرساختهای صنعتی در منطقه اقتصادی سرخس شده است مشهد - ایرنا - مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: آستان قدس رضوی برای رونق تولید و راه اندازی واحدهای صنعتی در این منطقه چهار هزار میلیارد ریال به منظور تامین زیرساختها هزینه کرده است.


احمد صادقی گلمکانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منظور پشتیبانی از فعالیتهای اقتصادی، برقراری ارتباط تجاری بین المللی و تحرک اقتصاد منطقه ای، تولید و پردازش کالا، انتقال فناوری، صادرات غیرنفتی، ایجاد اشتغال مولد، جلب و جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی، صادرات و ترانزیت کالا ایجاد شده است.
وی گفت: آستان قدس رضوی سرمایه گذاری مطلوبی در جهت تامین زیرساختهای اقتصادی اعم از گمرک، جاده ریلی، فرودگاه، برق، آب، گاز و مسیر ترانزیتی در شرق کشور انجام داده لذا برای به فعلیت رساندن این زیرساختها حمایت و کمک دولت مورد نیاز است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس افزود: از سال 1374 که این منطقه ویژه اقتصادی در شرق خراسان رضوی ایجاد شده تنها 15 درصد ظرفیت زیرساختی آن مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی گفت: اگر موانعی که در مسیر توسعه منطقه ویژه اقتصادی سرخس وجود دارد با کمک دولت برداشته شود قطعا این منطقه در تحول اقتصاد شرق کشور و توسعه اشتغال نقش آفرین خواهد بود.
صادقی گلمکانی ادامه داد: واحدهای بزرگ داخلی و خارجی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس سرمایه گذاری کرده اند اما برای راه اندازی واحد صنعتی خود نیازمند برق یا گاز هستند که متاسفانه دستگاه های متولی در این زمینه همکاری لازم را ندارند.
وی گفت: 15 سال است که آستان قدس رضوی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس سرمایه گذاری کرده اما تاکنون یک ریال از این بخش سودی بدست نیاورده است و هنوز در حال سرمایه گذاری در این منطقه برای رونق تولید و حمایت از مردم منطقه می باشد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس کل سرمایه گذاری آستان قدس رضوی در این منطقه را تاکنون سه هزار و 200 میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: از این میزان یک میلیون و 485 هزار دلار سرمایه گذاری خارجی بوده است.
وی افزود: 10 واحد صنعتی با اشتغالزایی 300 نفر مستقیم و 900 نفر غیرمستقیم در منطقه ویژه اقتصادی فعال و هشت واحد صنعتی با اشتغالزایی 800 نفر مستقیم در دست ساخت است.
او گفت: "طرح فولاد اخگر" در منطقه ویژه اقتصادی سرخس در آینده نزدیک اجرا می شود اما برای راه اندازی در مرحله نخست تولید نیازمند 40 مگاوات برق است که دولت باید تامین کند اما هنوز اقدامات لازم برای برق رسانی به اینگونه طرحها در منطقه انجام نشده است.
وی همچنین تبدیل این منطقه به منطقه آزاد تجاری صنعتی را از برنامه های اولویتدار آستان قدس رضوی عنوان و بیان کرد: تحقق این امر مستلزم تامین شرایط و رفع موانع زیرساختی با حمایت دولت است.
منطقه ویژه اقتصادی سرخس با پنج هزار و 290 هکتار وسعت در شمال شرق ایران، بنادر دریای عمان و خلیج فارس را به آسیای میانه، قفقاز و روسیه متصل می کند.
منطقه ویژه اقتصادی سرخس به دلیل موقعیت جغرافیایی خود که در کانون کشورهای عضو "اکو" قرار گرفته و همچنین بخاطر موقعیت راهبردی و جغرافیایی به عنوان دروازه طلایی ورود به کشورهای آسیای میانه، چین، روسیه و پل ارتباطی بازارهای مهم تجاری آسیای مرکزی با کشورهای حوزه خلیج فارس در جنوب ایران، اروپا در غرب میهن اسلامی و کشورهای افغانستان و پاکستان در شرق سرزمین جمهوری اسلامی ایران است.
مسوولیت این منطقه ویژه اقتصادی بر عهده آستان قدس رضوی قرار دارد.
7489/1858



28/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن