تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798610329




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احیای زنگ انشا خلاقیت را در چرخه آموزش بازآفرینی می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کارشناس آموزش و پرورش: احیای زنگ انشا خلاقیت را در چرخه آموزش بازآفرینی می کند تهران - ایرنا - کارشناس مسایل آموزش و پرورش گفت: احیاء زنگ انشا در همه سطوح میزان خلاقیت وعادت به تفکر و تعقل را در چرخه آموزش بازآفرینی می کند.


علی پورسلیمان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا با اشاره به اینکه راهبردی ترین مفهوم در نظام آموزش باید آماده شدن برای زندگی و تربیت یک شهروند خوب باشد، افزود: تحقق این امر نیازمند تحول مفهومی و نیز اجرایی در سامانه ارزش یابی آموزش و پرورش است و باید به تدریج صورت بگیرد .
این کارشناس حوزه آموزش و پرورش تصریح کرد پس از اصلاح نگرش ها نسبت به موضوع و محتوای ماده آموزش باید به غنی سازی فرآیند و روش ها پرداخت.
پورسلیمان ادامه داد: می توان در مدارس، زنگ های مطالعه (غیردرسی )، فرصت معرفی و نقد کتاب و مسابقه کتابخوانی همراه با روش های تشویقی طراحی و از نویسندگان مطرح کتاب ها و فعالان حوزه رسانه برای این منظور استفاده کرد.
این کارشناس حوزه آموزش و پرورش ادامه داد: آمارهای رسمی و غیررسمی، حاکی از پایین بودن معنادار میزان مطالعه و نیز ناچیز بودن خرید کتاب در سبد هزینه خانوار است.
پورسلیمان ادامه داد: با وجود تاکید رییس جمهوری بر زنگ کتاب خوانی و مطالعه، هنوز حرکت خاص و یا زمان بندی شده در مدارس و سیستم آموزشی ما مشاهده نمی شود.
وی با بیان اینکه در نظام آموزشی ما محور کتاب درسی است و تمام برنامه ریزی های آموزشی و درسی نیز حول این مقوله صورت می گیرد، اضافه کرد: برنامه درسی ملی به عنوان یک اقدام راهبردی، در مجموع چشم اندازی وسیع را برای فعالیت در حوزه آموزش و محتوا طراحی کرده است.
کارشناس مسایل آموزش و پرورش اظهار داشت: در بخش اصول ناظر بر برنامه های درسی و تربیتی مربوط به برنامه درسی ملی و در موضوع جامعیت تاکید شده است که برنامه های درسی و تربیتی باید به نیازهای گوناگون دانش آموزان و جامعه در سطوح محلی، منطقه ای، ملی و جهانی در تمامی ساحت های تعلیم و تربیت توجه شود.
پورسلیمان ادامه داد: با وجود اینکه نوعی مدیریت جامع کیفیت در بخش تولید محتوا پیش بینی شده است، اما شواهد حاکی از این است که اکنون کتاب های درسی نمی توانند نیازهای دانش آموزان را در حوزه های مختلف تامین کنند و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیار زیادی وجود دارد.
مدیر سایت سخن معلم ادامه داد: تاکید بیش از حد بر مساله کنکور و جذاب بودن سودآوری در حوزه آموزش که نگاهی سوداگرانه نسبت به بحث آموزش را تشدید می کند باعث شده نوعی رقابت کاذب و مزمن بین خانوادها و حتی مدارس شکل بگیرد.
پورسلیمان اظهار داشت: برای بسیاری از این موسسات، مدرسه یک هدف پرسود تعریف است و همین مساله موجب شده صرفا موضوعاتی برای دانش آموزان جذاب باشد که به طور خاص قبولی در کنکور را تضمین می کنند.
وی افزود: از سوی دیگر در نظام آموزشی حافظه محور ما تاکید بیش از حد بر آزمون و امتحان نیز بر این مساله دامن زده به گونه ای که صرفا موضوعاتی مورد تاکید و توجه قرار می گیرند که به نمره آوری بالاتر و مطمئن تر یاری می رسانند.
این کارشناس حوزه آموزش و پرورش تصریح کرد نتیجه منطقی این چرخه معیوب و باطل این می شود که کتاب در حوزه مدرسه معنایی خاص پیدا کند و ضمن از دست دادن کارکرد اصلی خود، به ضد خود تبدیل شود.
پورسلیمان اولین گام برای اصلاح این وضعیت را تغییر و اصلاح نگرش نسبت به مدرک گرایی و نمره محوری دانست و گفت: معلمان و مربیان نباید از نمره به عنوان عاملی برای کنترل و حفظ اقتدار استفاده کنند.
فراهنگ ** 1883**1601**


02/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن