تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799110186




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عاشورا و غدیر دو بال شیعه هستند / فرهنگ غدیر در کنار عاشورا ترویج شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: در افتتاحیه دوازدهمین اجلاس پیرغلامان اعلام شد؛ عاشورا و غدیر دو بال شیعه هستند / فرهنگ غدیر در کنار عاشورا ترویج شود دوازدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی صبح امروز چهارشنبه 23 مهر با حضور پیرغلامان حسینی و ذاكران اهل‌بیت (ع) از سراسر كشور و برخی كشورهای جهان در تالار امام رضا شهرك نفت اهواز آغاز شد .
۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۳ مهر ساعت 11:58



به گزارش سرویس فرهنگی پانا در نشست افتتاحیه این اجلاس عبدالحسین مقتدایی استاندار خوزستان برگزاری این نشست در اهواز را افتخاری برای مردم استان خوزستان دانست و گفت این افتخار در تاریخ مردم این خطه كه هشت سال با الهام از فرهنگ عاشورایی سختی های دفاع مقدس را به جان خریدند ثبت و ضبط و ماندگار خواهد شد.
استاندار خوزستان در این اجلاس گفت مردم اهواز به عنوان دروازه ورود تشیع به ایران از میزبانی مبلغان فرهنگ عاشورایی بر خود می بالند.
مقتدایی گفت در تاریخ اتفاقات بسیاری رقم خورده اما برخی از این اتفاقات به واسطه تاثیراتی كه در فرهنگ ملت ها بر جای می گذارند منشا نجات ملت های می شوند و عاشورا نقطه اوج این حوادث تاریخی ماندگار است .
وی ماندگار كردن اتفاقات تاریخ هر ملت را وظیفه اهل قلم و راویان صادق دانست كه با روایت های خود می توانند در انتقال صحیح و دقیق فرهنگ هایی نظیر عاشورا به نسل های بعد تاثیر گذار باشند .
استاندار خوزستان فرهنگ عاشورا را امانتی در دست راویان و هنرمندان دانست و از آنان خواست با صحنه آرایی ، لحن خوش و روایت های پرمغز این فرهنگ را به نسل های آتی منتقل كنند تا آنان نیز بتوانند با بهره گیری از این فرهنگ در حوادثی نظیر دوران دفاع مقدس سربلند عمل كنند .
آیت الله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان دیگر سخنران مراسم افتتاحیه این همایش  بود.
وی در سخنان خود از افرادی نظیر شیخ طوسی، شیخ مفید و شیخ صدوق به عنوان بزرگانی نام برد كه در راه ترویج اسلام تحقیقات و آثار بزرگی داشتند و در كنار تالیفات و پژوهش های ارزشمند خود به مجلس عزای امام حسین (ع) توجه ویژه می كردند  .
آیت الله شفیعی شیعیان و مجلس عزای امام حسین (ع) را اجزایی جدا نشدنی توصیف كرد و گفت: شیعیان با الهام از ویژگی های قیام امام حسین (ع) و حماسه آفرینی عاشورا همواره در جهان سربلند بوداند .
وی به وعاظ و مداحان توصیه كرد در منابر خود از مستندات تاریخی در واقعه عاشورا عدول نكنند و با بكار بردن اشعار صحیح و سروده های سرشار از واقعیت به انتقال درست فرهنگ عاشورا كمك كنند .وی همچنین از  آنان خواست در منبرهای خود پیوند تاریخ عاشورا با تاریخ انقلاب اسلامی را بررسی كنند تا الهام جوانان این مرز  و بوم در برپایی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس از قیام امام حسین (ع) برای نسل های آینده واكاوی شود.
در این مراسم حسین آهی شاعر پیشكسوت كشورمان نیز به نمایندگی از پیرغلامان حسینی در سخنانی عاشورا و غدیر را دو بال شیعه  توصیف كرد و گفت باید در كنار ترویج فرهنگ عاشورا از فرهنگ غدیر و فلسفه آن غافل نماند .
در ادامه این مراسم مداحانی از نیجریه ، افغانستان ، هند ، تانزانیا، پاكستان و اندونزی  به مرثیه خوانی برای اباعبدالله الحسین (ع) پرداختند .
این مراسم با تجلیل از مستندسازان و منتخبان استانی ، تشكیل نشست علمی آموزشی مداحان ، نشست محمدحسین صوفی معاون صدای رسانه ملی با كانون مداحان و  مراسم مداحی از سوی كانون مداحان در معراج شهدای اهواز همراه خواهد بود .
آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، آیت‌الله عباس كعبی، آیت‌الله سیدعلی شفیعی و آیت‌الله محسن حیدری نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مسئولان استانی از میهمانان این همایش هستند .
در این مراسم یكهزار نفر از مداحان ، شاعران ، نویسندگان ، محققین ، مستندسازان این عرصه ، مرثیه سران ، هنرمندان و پیشكسوتان از ایران و 21 كشور دیگر حضور دارند .
دوازدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی تا 24 مهرماه در اهواز برگزار است .














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن