تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819816114




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عاشورا بواسطه نبود شناخت از غدیرخم بوجود آمد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرموسسه غدیرشناسی قم تاکیدکرد عاشورا بواسطه نبود شناخت از غدیرخم بوجود آمد کاشان-ایرنا- مدیر موسسه غدیرشناسی قم با بیان اینکه ولایت محور دین است، گفت: اگر واقعه غدیرخم شناخته می شد، روز عاشورا و حوادث پس از آن هیچگاه بوجود نمی آمد.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «سعید شاه آبادی» روز جمعه در آیین سنتی مذهبی «جمعه نشلجی ها» در مشهد اردهال کاشان اظهار داشت: هرجا صحبت از موضوعات دین و رسالت پیامبر(ص) مطرح می شود در کنار آن ولایت حضرت علی بن ابیطالب (ع) نیز هست.
وی با بیان اینکه 120 هزار نفر در روز غدیر با حضرت علی (ع) بیعت کردند، افزود: مساله بیعت امری سیاسی و اجتماعی است که پیامبر اکرم (ص) آن را در غدیرخم برای زن و مرد مسلمان تعیین کردند.
وی با اشاره به آیین سنتی، مذهبی جمعه نشلجی ها در سوگ حضرت سلطانعلی بن امام محمدباقر (ع) در مشهد اردهال کاشان تاکید کرد: ولایت و امامت قدرتی دارد که بعد از گذشت 14 قرن هنوز برای نوادگان حضرت علی (ع) عزاداری می کنیم.
رییس موسسه غدیرشناسی قم به حملات تروریستی گروه تکفیری داعش اشاره کرد و گفت: این گروه جرات تعرض به گنبد و بارگاه ائمه اطهار (ع) را ندارد و در صورت هرگونه تعرض، شیعیان قاطعیت خود را برای حفظ و صیانت از این اماکن به تروریست ها نشان خواهند داد.
وی موفقیت های پس از انقلاب اسلامی را در تمامی عرصه ها به برکت وجود ولایت فقیه دانست و افزود: مملکت با وجود ولایت فقیه در امان است.
آیین سنتی مذهبی جمعه نشلجی ها توسط اهالی روستای نشلج در سومین جمعه مهرماه هر سال و در هفتمین روز از شهادت حضرت علی بن امام محمدباقر(ع) در «مشهد اردهال» کاشان برپا می شود.
حضرت سلطان علی بن محمدباقر (ع) فرزند بلافصل پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت است که در جنگی نابرابر با دشمنان در سال 116 هجری قمری در مشهد اردهال کاشان به شهادت رسیده است.
روستای نشلج پرجمعیت ترین روستای کاشان بیش از دو هزار نفر جمعیت دارد.
مشهد اردهال در 45 کیلومتری جنوب غربی کاشان واقع است.
7565/7429/545 /1596


18/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن