تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 19 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):براستى كه حق را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از اين دو، در دولت ديگرى ذليل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821833924




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آتیلا پسیانی کجاست؟ تئاتر ایران به تذکرهای او نیاز دارد


واضح آرشیو وب فارسی::

نبود آتیلا پسیانی، هنرمند پرشور و دغدغه‌مند تئاتر ایران، بیش از پیش احساس می‌شود. او که همیشه بر اهمیت حضور کامل در تئاتر تاکید می‌کرد، امروز بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است. اسماعیل گرجی، کارگردان نمایش «ورق‌الخیال»، با اشاره به مشکل استفاده از تلفن همراه در سالن‌های تئاتر، یادآور شده است که اگر آتیلا پسیانی زنده بود، قطعاً به این مسئله واکنش نشان می‌داد.



مشکل استفاده از تلفن همراه در تئاتر

اسماعیل گرجی، بازیگر و کارگردان تئاتر، به شدت از استفاده از تلفن همراه توسط تماشاگران در طول اجرای نمایش‌ها انتقاد کرده است. او با اشاره به آتیلا پسیانی، بازیگر پیشکسوت، که برخورد جدی با این موضوع داشت، اظهار تاسف کرد که برخی از تماشاگران هنوز هم به این رفتار غیراخلاقی ادامه می‌دهند.

گرجی تاکید کرد که استفاده از تلفن همراه نه تنها تمرکز بازیگران را به هم می‌زند بلکه به سایر تماشاگران نیز بی‌احترامی است. او همچنین از تلاش‌هایش برای جلوگیری از این مسئله، مانند پخش پیام‌های صوتی قبل از اجرا و درخواست از تماشاگران برای خاموش کردن تلفن‌های همراه، سخن گفت. با این حال، به گفته او، این اقدامات کافی نبوده است.

تجربه کارگردانی "ورق الخیال"

گرجی در ادامه به اولین تجربه کارگردانی خود با نمایش "ورق الخیال" پرداخت. او توضیح داد که این نمایش، با متنی از محمد صادق گلچین عارفی، دغدغه‌های روز جامعه را مطرح می‌کند و به مسائل تاریخی نیز اشاره دارد. گرجی همچنین از اهمیت متن در تئاتر و انتخاب این اثر به دلیل همخوانی با دیدگاه‌هایش سخن گفت.

شیوه اجرایی نمایش "ورق الخیال"

گرجی در مورد شیوه اجرایی نمایش "ورق الخیال" توضیح داد که از شیوه‌های نمایش ایرانی، از جمله تعزیه، و همچنین عناصر نمایش‌های شرقی مانند اپرای پکن و کابوکی بهره گرفته است. او این تلفیق را به منظور ایجاد یک تجربه تئاتری غنی‌تر برای مخاطب انجام داده است.



خلاصه نمایش "ورق الخیال"

نمایش "ورق الخیال" داستان زندانبانی است که در انتظار ورود زندانی جدیدی است، در حالی که مدتی است هیچ زندانی‌ای در زندان وجود ندارد. این نمایش با نگاهی تاریخی به دوران صفویه و حمله محمود افغان، به مسائل اجتماعی و روانی می‌پردازد.

نکات کلیدی مصاحبه:

اهمیت اخلاق تماشاگر: گرجی بر اهمیت رعایت اخلاق و احترام به حقوق دیگران در هنگام تماشای تئاتر تاکید کرده است.
تاثیر استفاده از تلفن همراه بر اجرای نمایش: استفاده از تلفن همراه باعث اختلال در اجرای نمایش و بی‌احترامی به بازیگران و سایر تماشاگران می‌شود.
تجربه کارگردانی گرجی: گرجی از تجربه کارگردانی "ورق الخیال" و تلفیق شیوه‌های مختلف نمایشی در این اثر سخن گفته است.
محتوای نمایش "ورق الخیال": این نمایش به مسائل اجتماعی و تاریخی می‌پردازد و با نگاهی انتقادی به شرایط موجود جامعه نگاه می‌کند.

نتیجه‌گیری:

مصاحبه اسماعیل گرجی نشان می‌دهد که استفاده از تلفن همراه در تئاتر، علاوه بر اینکه یک رفتار غیراخلاقی است، بر کیفیت اجرای نمایش و تجربه تماشاگر نیز تاثیر منفی می‌گذارد. همچنین، این مصاحبه به ما نشان می‌دهد که کارگردانان و هنرمندان تئاتر به دنبال خلق تجربه‌های تئاتری غنی‌تر و متنوع‌تری هستند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن