تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819380257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاوش‌های باستان‌شناسی در دژ رشکان و تپه چشمه علی آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی::

کلنگ کاوش‌های باستان‌شناسی در دو محوطه تاریخی مهم ری، یعنی دژ رشکان و تپه چشمه علی، به زمین زده شد. این کاوش‌ها که پس از سال‌ها وقفه آغاز شده‌اند، نویدبخش کشف گنجینه‌ای از اطلاعات درباره تاریخ و تمدن ایران باستان هستند.



گنجینه‌های پنهان ری دوباره شکوفا می‌شوند

پس از سال‌ها انتظار، کاوش‌های باستان‌شناسی در شهر تاریخی ری دوباره آغاز شده است. این خبر را قدیر افروند، مدیر پایگاه ملی ری، با هیجان اعلام کرد. به گفته او، پژوهشگران قصد دارند در دو محوطه مهم تاریخی ری یعنی "دژ رشکان" و "تپه چشمه علی" به کاوش بپردازند.

دژ رشکان که حدود ۱۷ سال است دست نخورده مانده و تپه چشمه علی که بیش از ۲۵ سال از آخرین کاوش در آن می‌گذرد، حالا قرار است رازهای خود را فاش کنند. این کاوش‌ها که از مهرماه ۱۴۰۳ آغاز شده، تا آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

چرا این کاوش‌ها مهم هستند؟

ری یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است که قدمتی بیش از ۸ هزار سال دارد. این شهر در طول تاریخ، میزبان تمدن‌های بزرگ و رویدادهای مهمی بوده است. کاوش‌های جدید در این شهر می‌توانند اطلاعات ارزشمندی را درباره تاریخ و فرهنگ ایران باستان در اختیار ما قرار دهند.

همکاری دانشگاه شهید بهشتی و پایگاه ملی ری

در این پروژه مهم، دانشگاه شهید بهشتی به عنوان یکی از معتبرترین مراکز باستان‌شناسی کشور، با پایگاه ملی ری همکاری می‌کند. این همکاری می‌تواند به پیشرفت چشمگیر مطالعات باستان‌شناسی در ایران کمک کند.



حمایت از کاوش‌ها

این کاوش‌ها با حمایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین اداره کل میراث فرهنگی استان تهران انجام می‌شود. این حمایت‌ها نشان می‌دهد که مسئولان کشور به اهمیت حفظ و معرفی میراث فرهنگی ایران پی برده‌اند.

آغاز فصل جدیدی در باستان‌شناسی ایران

آغاز این کاوش‌ها را می‌توان فصل جدیدی در باستان‌شناسی ایران دانست. با کشف هر قطعه سفال، هر تکه آجر و هر استخوان، به درک بهتری از گذشته خود دست می‌یابیم. این کاوش‌ها نه تنها برای باستان‌شناسان، بلکه برای همه ایرانیانی که به تاریخ و فرهنگ خود علاقه‌مند هستند، رویدادی مهم و هیجان‌انگیز است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن