تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ مرد و زن مؤمنى نيست كه دست محبت بر سر يتيمى بگذارد، مگر اين كه خداوند به اندازه ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819589855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رازی کهن در دل کویر: سفر به دل تاریخ


واضح آرشیو وب فارسی::

سمنان نامی آشنا در تاریخ ایران است که تمدنی کهن و پربار را در دل خود جای داده است. این دیار تاریخی، با آثار باستانی بی‌نظیر و معماری باشکوهش، گواهی بر شکوه تمدن ایرانی است. از [نام اثر تاریخی معروف] گرفته تا [نام اثر تاریخی معروف دیگر]، هر گوشه از این منطقه، روایتی از گذشته‌ی پر افتخار ایران را برای ما بازگو می‌کند.



تاریخچه کهن سمنان و تلاش برای حفظ بافت تاریخی آن

شهر سمنان، یکی از شهرهای تاریخی ایران است که قدمتی طولانی دارد. درباره نام سمنان، روایت‌های مختلفی وجود دارد؛ برخی می‌گویند نام آن از کلمه «سیم لام» گرفته شده که به معنای مکان مقدس بوده است و برخی دیگر معتقدند نام سمنان به دلیل حاصلخیزی زمین‌های اطراف آن بوده است.

بافت تاریخی سمنان، گنجینه‌ای ارزشمند

بافت تاریخی سمنان، که شامل محلات قدیمی، مساجد، بازارها و بناهای تاریخی است، نشان‌دهنده هویت و فرهنگ این شهر است. این بافت، با قدمتی چند صد ساله، یکی از ارزشمندترین میراث‌های فرهنگی ایران محسوب می‌شود.



تهدیدات پیش روی بافت تاریخی

متأسفانه، بافت تاریخی سمنان مانند بسیاری از شهرهای دیگر ایران، با مشکلاتی مانند تخریب، ساخت‌وساز بی‌رویه و تغییر کاربری مواجه است. این مشکلات باعث شده است که بسیاری از عناصر ارزشمند این بافت از بین بروند و بافت تاریخی شهر دچار آسیب جدی شود.

تلاش برای حفاظت از بافت تاریخی

برای حفظ و احیای بافت تاریخی سمنان، طرحی جامع تهیه شده است. این طرح شامل تدابیری برای مرمت بناهای تاریخی، حفظ بافت کالبدی شهر و احیای کاربری‌های سنتی است. همچنین، تلاش می‌شود تا با مشارکت مردم محلی، بافت تاریخی به عنوان یک جاذبه گردشگری معرفی شود.

اهمیت حفظ بافت تاریخی سمنان

حفظ بافت تاریخی سمنان، تنها به معنای حفظ بناهای قدیمی نیست. بلکه به معنای حفظ هویت، فرهنگ و تاریخ این شهر است. بافت تاریخی، یک منبع ارزشمند برای گردشگری و توسعه پایدار است. با حفظ این بافت، می‌توانیم به نسل‌های آینده، میراثی ارزشمند به یادگار بگذاریم.








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن