تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799466838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توجه به جوان‌ها از مهمترین اهداف جشنواره تئاتر شهر است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: "عبدالحسینی" در نشست خبری جشنواره تئاتر شهر:
توجه به جوان‌ها از مهمترین اهداف جشنواره تئاتر شهر است
صبح امروز نشست خبری سومین جشنواره تئاتر شهر در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.


به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران، صبح امروز نشست خبری سومین جشنواره تئاتر شهر با حضور شهرام کرمی دبیر جشنواره و امیر عبدالحسینی معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.
 
عبدالحسینی در ابتدای جلسه گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سه کلید واژه‌ی اصلی دارد؛ اول فرهنگ، سپس هنر و مرحله‌ی سوم شهر. یعنی رویداد‌ها باید به گونه‌ای طراحی شود که ابتدا فرهنگ ساز بوده و از زبان هنر استفاده کند و به گستره‌ی شهر برسد.
 
وی ادامه داد: در خصوص اهمیت تئاتر مقالات بسیاری نوشته شده و جا دارد اشاره‌ای به محتوا و فرم تئاتر کنم. محتوای تئاتر تصویر زندگی یا عین زندگی و تاثیر گذار بر سبک زندگی است. تئاتر بهترین و موثر ترین هنر است، زیرا هنر کلام، ادبیات، موسیقی و جلوه‌های صوتی را به خدمت خود می‌گیرد.
 
وی افزود: این جشنواره از چند منظر مهم و سودمند است؛ نکته‌ی اول حضور اساتیدی است که این جشنواره را حرفه‌ای کرده‌اند و در شورای سیاست گذاری و داوران و حتی در تیم اجرایی جشنواره افراد برگزار کننده و حرفه‌ای تئاتر حضور دارند.
 
عبدالحسینی ادامه داد: رئیس جشنواره علی نصیریان و دبیر آن شهرام کرمی است و حسین پارسایی، حسین مسافر آستانه و داریوش مودبیان در زمره‌ی شورای سایت گذاری هستند. 

معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری گفت:‌ نکته‌ی دیگر موضوع جشنواره است؛ حقوق و اخلاق فرهنگی به عنوان موضوع جشنواره مد نظر قرار گرفته که این موضوعات بر اساس همین سه محور طراحی شده است. نکته دیگر استقبال گروه‌های جوان از این جشنواره است؛ می‌بینیم که گروه‌های آماتور به عنوان کار اولی و شهروندان ما و هم گروه‌های تئاتر تجربی و حرفه‌ای در این جشنواره حضور دارند. ما در این جشنواره تئاتر صحنه‌ای، خیابانی و کودک و نوجوان که بخش‌های جدی و فرهنگ ساز ما را رقم می‌زنند، داریم.
 
وی افزود: تئاتر باران که به مضامین مذهبی و دینی می پردازد نیز برای اولین بار در سومین دوره‌ی جشنواره حضور دارد. هدف از برگزاری فقط برگزار کردن نیست، بلکه وفادار به اندیشه‌ها و هدف‌هایی است که به عنوان چشم انداز در جشنواره‌ مدون شده و بهره گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری و استقبال از گروه‌های جوان و امکان حضور هنرمندان و کارشناسان جزء اهدافی بوده که تا به حال میسر شده، در نتیجه ما به اهدافمان وفادار بوده‌ایم.
 
وی ادامه داد: از حجت‌الاسلام شهاب مرادی که از ابتدای ورود به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تاکید و توجهشان بر هنر و یکی از دغدغه‌های ایشان شکل گیری جشنواره‌ی تئاتر شهر بود، خوشبختانه میسر شد که تاکید وی باعث شد شهردار تهران نیز به این امر توجه خاصی داشته باشند.
 
عبدالحسینی افزود: و یک قدردانی ویژه از "شهرام کرمی"  به عنوان یک شخصیت حقیقی و کارگردان تئاتر و نمایشنامه نویسی دارم که از بدنه‌ی تئاتر به این مسائل پیوسته و تمامی زحمات را بر دوش خود و همکارانش در مرکز معاونت فرهنگی شهرداری تهران تحمل نموده است.
 
شهرام کرمی در ادامه نشست ضمن قدردانی از حضور اهالی رسانه در این جلسه گفت: خدا را شکر می‌کنم که جشنواره به سومین دوره‌اش رسیده است که هر سال این جشنواره رشد کرده و باید در این سال به نحو احسن اجرا شود. در دو دوره‌ی گذشته سعی کردیم با برنامه ریزی پیش برویم و جا دارد از حجت الاسلام و المسلمین "شهاب مرادی" تشکر کنم که در اولین برخوردمان با ایشان پیگیری جشنواره تئاتر شهر بوده و در تمام مراحل اجرایی و سیاست گذاری کمک کردند. هر نهادی در حوزه‌ی فرهنگ و هنر وظیفه‌ی دارد اما با توجه به توان خود در این مقوله می‌پردازد و جمعی به بنده در برگزاری جشنواره از جمله علی نصیریان که قدردان ایشان هستم، و حضور ایشان در تئاتر نعمت بزرگی است، کمک کردم و واقعا یکی از نقاط قوت این جشنواره حضور علی نصیریان است.
 
کرمی اظهار داشت:‌ امیدوارم اتفاقی که مد نظر ما است یعنی حضور پرشور گروه‌های تئاتری و جوان‌ها در این جشنواره بیفتد،‌ زیرا توجه به جوان‌ها از مهم‌ترین اهداف جشنواره تئاتر شهر است.


خبر در حال تکمیل است...








تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن