تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798410354




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هيأت دانشگاهي گرجستان وارد ايران شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ مهر ۱۳۹۳ (۱۰:۵۷ق.ظ)
هيأت دانشگاهي گرجستان وارد ايران شد هيأت دانشگاهي متشكل از 15 تن از اساتيد و دانشجويان گرجستاني كه 31 شهريور به ايران آمدند، پيش از سفر خود با سفير و رايزن فرهنگي كشورمان در گرجستان ديدار كردند.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، تعداد 15 تن از رؤساي دانشگاه‌هاي گرجستان، اساتيد و دانشجويان رشته‌هاي ايران‌شناسي و زبان و ادبيات فارسي، به هماهنگي رايزني فرهنگي ايران در گرجستان، 31 شهريور، به مدت يک هفته وارد ايران شدند.
پيش از اعزام اين هيأت دانشگاهي، جلسه‌اي به منظور آشنايي آنان با عباس طالبي‌فر، سفير ايران در گرجستان در محل سفارت برگزار شد.
مجتبي کامران‌فرد، رايزن فرهنگي کشورمان در گرجستان در ابتداي اين ديدار، گزارش مختصري از برنامه‌ي سفر پيش‌بيني شده براي هيأت دانشگاهي گرجي را ارايه داد و در ادامه گفت: هدف از اعزام يک هفته‌اي اين هيأت، استفاده‌ي بهينه از ظرفيت‌هاي موجود در دانشگاه‌هاي گرجستان در آموزش زبان و ادبيات فارسي و رشته‌هاي مرتبط با کشورمان است تا در آينده‌ي نزديک، شاهد ارتقاي سطح کمي و کيفي در روابط علمي و آموزشي دو کشور باشيم.
وي اظهار اميدواري کرد: تا هيأت اعزامي بتواند در فرصت اندک با پيشرفت‌هاي علمي و تحقيقاتي کشورمان آشنا شده و پس از بازگشت، انعکاس خوبي از مشاهدات خود در گرجستان ارايه دهد.
رايزن فرهنگي کشورمان در گرجستان در پايان با اشاره به پيشينه‌ي فرهنگي و تمدني دو کشور، گفت: اشتراکات بسياري در فرهنگ و ادبيات دو کشور وجود دارد که بزرگ‌ترين سرمايه در تاريخ همکاري دو کشور بوده است. رايزني فرهنگي ايران در گرجستان هم همواره سعي كرده تا از اين سرمايه و ظرفيت براي انجام فعاليت‌هاي ماندگار استفاده كند.
همچنين عباس طالبي‌فر، سفير ايران در گرجستان نيز، علم و ادبيات را ميراث مشترک بشري دانست و گفت: زبان و ادبيات فارسي در ميان کشورها از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است و يکي شعرهاي ارزشمند زبان فارسي بر سردر سازمان ملل نوشته شده و اين خود گواه ارزش و قدمت اين زبان است.
وي در بيان ويژگي‌هاي علم اظهار كرد: علم فاقد مرز مشخص و داراي هم‌افزايي است که اين دو ويژگي را مي‌توان در زبان و ادبيات فارسي به راحتي مشاهده کرد.
بنا بر اعلام اين خبر، پروفسور گورام چيکوواني، رييس دانشگاه آزاد گرجستان، دکتر کاخابِر کوردزايا، رييس دانشگاه بين‌المللي قفقاز، دکتر ايراکلي غاريباشويلي، رييس کتابخانه‌ي ملي علوم دانشگاه تفليس و دو تن از رؤساي گروه ايرا‌ن‌شناسي و زبان و ادبيات فارسي، اين گروه را همراهي خواهند كرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن