تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799456094




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنج تراریخته با نیاز آبی کم بزودی به تولید انبوه می رسد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران: برنج تراریخته با نیاز آبی کم بزودی به تولید انبوه می رسد رشت - ایرنا - رییس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران گفت: رقم برنج تراریخته مقاوم به آفات و با مصرف آب کم، بزودی به تولید انبوه می رسد.


به گزارش ایرنا، ˈبهزاد قره یاضیˈ روز یکشنبه در جریان بازدید از مدیریت بیوتکنولوژی منطقه شمال کشور در رشت افزود: تولید برنج تراریخته از 10سال قبل توسط مدیریت بیوتکنولوژی منطقه شمال در کشور آغاز شده و هم اکنون در بخشی از کشور در حال تولید است.
وی خاطرنشان کرد: این محصول در مقابل آفات، خشکی و کم آبی مقاوم بوده و تحمل شوری بالا دارد و کشت آن مانند گندم انجام خواهد شد.
وی یادآور شد: این برنج مقاوم به آفات در سال 1395در سطح انبوه به تولید خواهد رسید.
رییس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران کشت این محصول را برای استانی مانند گیلان به عنوان بیشترین استفاده کننده سموم در کشور به دلیل برنج و مرکبات ضروری دانست و بیان داشت: با کشت رقم های مقاوم می توان استفاده از بکارگیری سموم را کاهش داد.
وی با توجه به اهمیت مدیریت بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه شمال کشور گفت: بیش از 70درصد پژوهش های این مدیریت پیرامون دام ، ماکیان، آبزیان و حشره های صنعتی و 30درصد در باره گیاهان راهبردی منطقه شمال کشور است.
قره یاضی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران با تولید 10 محصول و دانش فنی در اقتصاد کشور نقش آفرینی کرده که خودکفایی در تولید مینی تیوبر سیب زمینی (بذر حقیقی سیب زمینی) از جمله آن است که هم اکنون تولید آن توسط 20شرکت بخش خصوصی در گلخانه انجام می شود.
وی به اهمیت فناوری های نوین بیوتکنولوژی در جهان اشاره کرد و گفت: بیشترین فناوری جهان با 32درصد مربوط به بیوتکنولوژی است و تجارت بیوتکنولوژی در جهان بسیار مهم است و در سال 2013میلادی به 262میلیارد دلار رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: با این فناوری می توان به افزایش تولید در واحد سطح ، کاهش ضایعات در محصولات و مقاوم سازی گیاهان کمک کرد.
قره یاضی یکی از ماموریت های مدیریت بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه شمال کشور را مهندسی ژنتیک کشاورزی دانست و آن را ماموریتی منحصر بفرد در کشور ذکر کرد.
رییس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران افزود: این مرکز مجهزترین و بزرگترین واحد پژوهشی در کشورهای حاشیه دریای خزر و استان های شمال کشور محسوب می شود که راه اندازی آن به عنوان پژوهشکده تا پایان سال توسط مسوولان ارشد کشوری انجام خواهد شد.
به گفته قره یاضی؛ بیوتکنولوژی دام، طیور و آبزیان و تولید هسته اولیه نهال سالم و اصیل مورد نیاز بخش کشاورزی در برنامه این مرکز قرار دارد.
وی تصریح کرد: با افتتاح این پژوهشکده جذب یکصد نیروی دارای مدرک تحصیلی دکترا با اولویت بومی در این مرکز بکار گرفته خواهند شد.
وی با اشاره به اهمیت محصولات تراریخته اظهار داشت: سالیانه بیش سه تا پنج میلیارد دلار محصولات تراریخته وارد کشور می شود.
ˈفضل الله افرازˈ رییس جدید مدیریت بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه شمال کشور نیز گفت: سهم پژوهشی این پژوهشکده در بخش جانوری 70درصد و در بخش گیاهی 30درصد است که تاکنون بیش از 30 طرح علمی و پژوهشی توسط این مرکز اجرا شده است.
وی ادامه داد: شش طرح ویژه استان گیلان، یک طرح بین المللی و 24طرح نیز در قالب پایان نامه بوده است.
وی یادآورشد: 39 مقاله ISI نیز در مجله های بین المللی توسط این مرکز ارایه شده و کشت و پرورش گیاه استویا نیز از جمله کارهای این مرکز بوده است.
افراز تهیه کیت تشخیص بیماری SCID در اسب های عرب، انجام فاز نخست طرح بین المللی شناسایی نشخوارکنندگان کوچک آسیا با همکاری کشورهای آسیایی و ایتالیا به عنوان نماینده کشورهای اروپا و کنیا نماینده کشورهای آفریقایی ، انگشت نگاری مولکولی از رقم های مقاوم درختان زیتون و انجیر را از جمله فعالیت های این مرکز ذکر کرد.
وی همچنین ارایه برنج دمسیاه موتانت و دمسیاه کوهساری ، دستیابی به یک رقم تازه لیموترش و شناسایی ژنوتیپ اسب خزری را از جمله دیگر دستاوردهای این مرکز برشمرد.
به گزارش ایرنا، بهزاد قره یاضی رییس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران، رییس سازمان جهادکشاورزی استان و کارشناسان و مسوولان مدیریت پژوهشکده بیوتکنولوژی منطقه شمال کشور روز یکشنبه در نشستی با استاندار گیلان مشکلات این مرکز پژوهشی را بررسی کردند.ک/2
619/ 603



05/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن