تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى‏دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798568482




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با سیم‌کارت سلب امتیاز شده خود چه کنیم؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
با سیم‌کارت سلب امتیاز شده خود چه کنیم؟
طبق مصوبه‌ سازمان تنظیم مقررات ارتباطات چنانچه سیم‌کارتی به مدت 90 روز بلااستفاده بماند، اپراتور مجاز می‌شود نسبت به سلب امتیاز آن اقدام کند.
به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، آمارهای ارائه شده برروی سایت وزارت ارتباطات گویای آن است که از میان سیم‌کارت‌های به فروش رسیده و فعال کشور حدود نیمی از آنها خاموش هستند.
 
 
این در حالی است که نامبرینگ، یک ثروت ملی محسوب می‌شود و برهمین اساس کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات سال گذشته به واسطه‌ی مصوبه‌ای این حق را برای اپراتور‌ها در نظر گرفته که در صورت عدم استفاده مشترکان از سیم‌کارت‌ها، پس از مدت 90 روز اپراتور بتواند به سلب امتیاز از آن بپردازد.
 
 
حال بیش از یکسال از تدوین این مصوبه می گذرد و در این مدت اگرچه به نظر می‌رسد اپراتورها برای سلب امتیاز از سیم کارتها سعه صدر خوبی نشان داده‌اند اما کم و بیش مشترکان غیرفعال با مشکل سلب امتیاز خط های خود مواجه شده‌اند و طبیعی است که بسیاری از این افراد سوال داشته باشند که آیا امکان دسترسی مجدد به شماره قبلی پس از سلب امتیاز همچنان وجود دارد ؟
 
 
در این زمینه اپراتور اول ارتباطی کشور یعنی شرکت همراه اول برای سیم‌کارت‌های دائمی خود مهلتی شش ماهه در نظر گرفته و در شرایطی که مشترکی از سیم کارت دائمی خود به مدت شش ماه هیچ استفاده‌ای اعم از (تماس، ارسال پیامک، پیامک تصویری یا استفاده از اینترنت) نداشته باشد، پس از مدت شش ماه نسبت به سلب امتیاز خط او اقدام خواهد کرد.
 
 
اگر این مشترک بخواهد بار دیگر مالکیت خط خود را به دست آورده و از همان شماره استفاده کند، در صورتی که هنوز شماره‌اش واگذار نشده باشد، می‌تواند با مراجعه به دفاتر امور مشترکین و پرداخت مبلغ 9500 تومان بار دیگر شماره خود را فعال کنند. البته باید دقت داشت که اگرچه بازگرداندن شماره‌ها به صاحب اول آنها اولویت دارد اما این اتفاق تنها در شرایطی امکان‌پذیر است که سیم‌کارت واگذار نشده باشد.
 
 
این‌که چه مدت طول می‌کشد تا سیم‌کارت وارد شبکه توزیع شود هم موضوعی است که تصمیم‌گیری درباره‌ی آن برعهده اپراتور است و نمی‌توان زمان مشخصی برای آن تعیین کرد.
 
 
در ارتباط با سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول نیز در صورتی که مشترک بیش از 90 روز نسبت به ارسال پیامک، برقراری تماس یا استفاده از اینترنت سیم‌کارت خود اقدام نکند، اپراتور مجاز به سلب امتیاز از این خط خواهد بود.
 
 
پس از سلب امتیاز اگر مشترکی مایل باشد بار دیگر مالکیت سیم‌کارت خود را داشته باشد، در صورت عدم واگذاری سیم‌کارت، او در اولویت خواهد بود و می‌تواند با پرداخت مبلغ پنج هزار تومان بار دیگر سیم‌کارت خود را فعال کند.
 
 
در میان کاربران اپراتور‌ دوم یا ایرانسل نیز در صورت سلب امتیاز شدن سیم‌کارت فرد می‌تواند با مرکز تماس ایرانسل تماس گرفته و پس از احراز هویت در صورت عدم واگذاری سیم‌کارت و عدم ورود آن به چرخه‌ی توزیع، بدون پرداخت هزینه بار دیگر سیم‌کارت خود را فعال کند.
 
 
البته پیش از این مدیر عامل اپراتور دوم در این باره اظهار کرده بود: طبق مصوبه‌ی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اگر سیم‌کارتی به مدت 90 روز مورد استفاده‌ای قرار نگیرد، اپراتور مجاز می‌شود که آن شماره را به شبکه خود بازگرداند، اما ما هیچ‌گاه این سه ماه را ملاک قرار نداده‌ایم.
 
 
علیرضا دزفولی در عین حال اظهار کرد: در ابتدا ما در دوره‌ای تنها سیم‌کارت‌هایی که حدود دو تا سه سال هیچ استفاده‌ای از آنها به عمل نیامده بود را به شبکه خود باز می‌گرداندیم که بعدها این عدد به یکسال رسید و به تازگی این عدد به 8 تا 9 ماه کاهش یافته و در پاره‌ای موارد شاید بتوان گفت که برخی سیم‌کارت‌هایی که شش ماه از آنها استفاده نشده نیز به شبکه بازگردانده شده‌اند اما هیچ‌گاه بازه زمانی در نظر گرفته شده کمتر از این مدت نبوده است.
 
 
مدیر عامل اپراتور دوم همچنین در پاسخ به این سوال که در مجموع تاکنون چه تعداد سیم‌کارت ایرانسلی به این دلیل سوخته شده و شماره آنها به اپراتور بازگشته است، گفت: شاید از ابتدا تاکنون در مجموع 10 میلیون شماره ما بازیافت شده باشد.
 
 
نکته‌ی دیگر آنکه این اپراتور تاکید دارد حتی اگر در زمان سلب امتیاز 20 تومان هم در حساب فرد باقی مانده باشد، پس از سلب امتیاز این رقم به هر شماره‌ای که صاحب خط علاقه‌مند باشد قابل واریز خواهد بود.





تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن