تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798756586




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران برخلاف برخي كشورها قائل به سهميه بندي تعداد نمايندگان زن نيست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه یک عضو فراكسيون زنان مجلس:
ايران برخلاف برخي كشورها قائل به سهميه بندي تعداد نمايندگان زن نيست
یک عضو فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي در اجلاس "چالشهاي فراروي ورود زنان به پارلمان" كه در كويت برگزار شد، گفت: ايران برخلاف برخي كشورها قائل به سهميه بندي تعداد نمايندگان زن در مجلس نيست.



به گزارش خبرگزاری مهر، اجلاس سالانه مركز مطالعات و پژوهشهاي زنان با عنوان "چالشهاي فراروي ورود زنان به پارلمان" با حضور "سكينه عمراني" عضو فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي در كويت برگزار شد.
 
عمراني كه با همكاري رايزني فرهنگي كشورمان و با دعوت دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه كويت در اين اجلاس شركت كرد، طي سخناني اظهارداشت :طبق قوانين نظام جمهوري اسلامي ايران و منشور حقوق و مسئوليت هاي زنان كه برگفته از شريعت جامع اسلامي است، زنان داراي حقوق فردي، خانوادگي، اجتماعي، اقتصادي، سياسي و قضايي هستند. یكي از حقوق سياسي بانوان در ايران حق شركت در انتخابات و انتخاب شدن در مجلس، شوراهاي شهر و روستا و مشاركت در برنامه ريزي هاي دولتي و تصدي مديريت هاي عالي كشور با رعايت موازين شرعي مي باشد. سطح تحصيلات نمايندگان زن در مجلس شورا نشان مي دهد كه اكثراً از تحصيلات عاليه برخوردار بوده و روند روبه رشد سطح سواد عمومي و تحصيلات زنان نماينده ، نشانگر افزايش تأثير سطح تحصيلات زنان در روند انتخاب رأي دهندگان است.
 
وي ضمن تشريح چالشهاي فراروي راهيابي زنان به پارلمان در كشورهاي جهان گفت: من با كسب اعتماد مردم در حوزه انتخابيه خود موفق شدم در برابر 9 رقيب سرسخت مرد پيروز شوم كه اين امر بيانگر سطح اعتماد مردم به توانمندي بانوان كارآمد در ايران است. انتخابات پارلماني در ايران دمكراتترين نوع انتخابات است كه بر مبناي مردم سالاري ديني و گزينش وكلاي واقعي مردم انجام مي گيرد و برخلاف بعضي از كشورها كه براي زنان سهميه اي در پارلمان تعيين شده است، ما نظام سهميه بندي نمايندگان زن را قبول نداريم و اين كار را دمكراتيك نمي دانيم.
 
همچنين عمراني ضمن بازديد از بخشهاي مختلف دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه كويت با "حامد العبدالله" قائم مقام رئيس دانشكده و حسن جوهر نماينده سابق مجلس الامه و رئيس دپارتمان علوم سياسي دانشكده ديدار و گفتگو كرد.
 
در اين ديدار كه با حضور "عباس خامه يار"، رايزن فرهنگي ايران برگزار شد، العبدالله ضمن تشكر از خانم عمراني بخاطر پذيرش دعوت دانشگاه كويت به تشريح مهمترين فعاليت هاي علمي و پژوهشي دانشكده پرداخت و گفت : اين دانشكده از قديمي ترين دانشكده هاي تأثير گذار دانشگاه كويت به شمار مي رود و اولين وزير زن در كابينه كويت و نخستين نماينده زن در مجلس الامه از فارغ التحصيلان و استادان همين دانشكده بودند و اكثر شخصيت هاي علمي و مسئولان برجسته دولتي از دانش آموختگان اين دانشكده هستند.
 
عمراني گفت: در بازديدي كه از دانشكده داشتم شاهد حضور چشمگير دختران علاقمند كويتي بودم و اين امر نشان مي دهد كه زن كويتي نيز همانند زن ايراني مي تواند در آينده اي نه چندان دور مشاركت موثري در ترسيم سياست كشور و احقاق حقوق خود داشته باشد.
 
به دعوت شبكه ماهواره اي صباح، عمراني در برنامه گفتگوي تلويزيوني اين شبكه كه به صورت مستقيم و در ساعت 20 پخش مي شود، شركت كرد. وي در اين برنامه جايگاه زنان و نقش آنان در سياست كلي كشور را تبيين كرد و گفت : امروزه زن به پست و مقام معاونت رئيس جمهور و وزارت رسيده و همه مديران كشور اعم از رئيس جمهور و وزرا داراي مشاور در امور زنان و خانواده هستند.
 
اين نماينده افزود: رقم و تعداد زنان نماينده چندان اهميتي ندارد و آنچه حائز اهميت است حضور كيفي و نقش تأثيرگذار آنان است و بانوان نماينده مجلس شورا علاوه بر تشكيل فراكسيون ويژه بانوان جهت بررسي لوايح حمايت از حقوق زنان و خانواده در اكثر كميسيون هاي مجلس مانند كميسيون فرهنگي، اجتماعي، اصل 90 عضويت دارند و من در كميسيون كشاورزي فعاليت مي كنم. امروزه دانشگاه ها و مراكز توليد علم و فناوري شاهد حضور بي سابقه زنان ايراني است و جمهوري اسلامي ايران آماده است اين پيشرفتهاي علمي را در اختيار كشورهاي مسلمان به خصوص كشورهاي عرب همسايه قرار دهد.
 
وي همچنين در مصاحبه اختصاصي با راديو دولتي كويت به بيان دستاوردهاي قانونگذاران زن براي خانواده پرداخت و گفت: بسياري از قوانين حوزه سلامت، قوانين مدني و احوال شخصيه، ازدواج و طلاق، حضانت كودكان و سن بازنشستگي زنان به نفع بانوان اصلاح و تعديل شد. زنان نماينده به علت اصرار بر حمايت از حقوق خانواده مايلند در كميسيون هاي اجتماعي و فرهنگي عضويت پيدا كنند.
 
عمراني به دعوت جامعه فرهنگي اجتماعي بانوان كويت از اين مركز مردم نهاد بازديد و مورد استقبال خانم لولوه الملا رئيس جامعه ، خانم سهيلا الفليج دبير كل جامعه و خانم فايزه العيوضي و خانم غاده الغانم اعضاي هيئت مديره قرار گرفت.
 
در اين ديدار صميمانه الملا ضمن تشريح عملكرد و اهداف تشكيل اين جامعه و سابقه فعاليت آن گفت: فعاليت زنان كويت سابقه ديرينه اي دارد و همواره پا به پاي مردان در جهت دستيابي به حقوق خود از هيچ تلاشي فروگذار نبوده است.
 
وي تصریح کرد: دعوت اعضاي اين جامعه براي تحصن در مقابل ساختمان مجلس الامه و ارسال پيامهاي مكرر به امير كويت زمينه را براي اعمال فشار و تصويب قانون مشاركت سياسي زنان در پارلمان را فراهم ساخت و نقش ما در ورود زن به خانه ملت انكارناپذير است. طرح اين جامعه براي مشاركت سياسي زنان در تصميم سازي سياسي امروزه در 6 كشور عربي به عنوان الگو استفاده مي شود.
 
عمراني نيز ابعاد ديپلماسي پارلمان را تبيين و ترشيح كرد و بر اهميت مبادله تجربيات نهادهاي مدافع حقوق زنان در دو كشور ايران و كويت تاكيد نمود.



۱۳۹۳/۱/۳۱ - ۱۲:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن