تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799436121




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم آذربایجان غربی: کمک به دولت برای تدبیر بهتر هدفمندی یارانه ها ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مردم آذربایجان غربی: کمک به دولت برای تدبیر بهتر هدفمندی یارانه ها ضروری است ارومیه - ایرنا - جمعی از مردم آذربایجان غربی در آستانه شروع ثبت نام فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها، بر ضرورت کمک به دولت تدبیر و امید برای تدبیر بهتر با استفاده از سرمایه های آزاد شده از بخش هدفمندی یارانه ها همزمان با اجرای فاز دوم این قانون تاکید کردند.


به گزارش ایرنا، مراحل اجرایی فاز دوم هدفمندی یارانه ها از امروز با ثبت نام نخستین گروه از گروههای دهگانه مردم آغاز می شود و مردم کشور و به تبع آن آذربایجان غربی، از امروز با مراجعه به سایت refahi.ir، نام خود را در بین متقاضیان دریافت یارانه در فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها ثبت می کنند.
صرف نظر از متقاضیان و افراد واجد شرایط، برخی از سرپرستان خانوارها به ویژه خانواده های متمول نیز به دلیل تمکن مالی، از ثبت نام خودداری کرده و شیوه استفاده از این مبلغ را به دست دولت تدبیر و امید می دهند تا بتواند در راستای توسعه اقتصادی، اجتماعی، رفاهی و بهداشتی در کشور هزینه کند.
صاحبنظران بر این اعتقاد هستند که در صورت انصرف تنها 20 درصد خانواده ها و افراد جامعه، دولت می تواند هزینه های هنگفتی را در راستای توسعه عمرانی، زیربنایی و رفاهی کشور هزینه کند به طوری که با این میزان، اعتبارات عمرانی کشور که به صورت مستقیم در رفاه مردم تاثیر دارد، دوبرابر می شود.
برخی افراد نیز با وجود داشتن تمکن مالی، در سایت ویژه فاز دوم هدفمندی یارانه ها ثبت نام می کنند که با این کار، از هزینه کردن این مبلغ در طرحهای زیربنایی در کشور جلوگیری می کنند.
گروه هایی از مردم آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا، طرح ثبت نام مجدد خانوارها در دور دوم هدفمندی یارانه ها را طرحی بسیار خوب برای حذف طبقات مرفه جامعه و امکان برنامه ریزی از منابع آزاد شده برای استفاده موثر از سوی نیازمندان ارزیابی کردند.
جواد غریبی یکی از شهروندان ارومیه ای در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: دولت تدبیر و امید، با این کار خود توانست گام بلندی را در بهره مندی واقعی خانواده های نیازمند از منابع هدفمندی یارانه ها بردارد.
وی اضافه کرد: در فاز نخست اجرای این طرح، تمامی خانواده های کشور از مزایای هدفمندی یارانه ها برخوردار شدند، در حالی که بسیاری از این خانواده ها بودند که به دلیل تمکن مالی، نیازی به این مبالغ نداشتند و آن را صرف هزینه های زاید می کردند.
وی اظهار کرد: با هدفمندتر شدن یارانه ها می توان به آینده این طرح که رسیدن مزایای آن به خانواده های نیازمند است، امیدوارتر بود.
یکی از بازاریان ارومیه ای نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با در خواست ایرنا برای انتشار ندادن نامش گفت: به دلیل تمکن مالی در فاز دوم هدفمندی یارانه ها نام نویسی نمی کنم و به کمپین ˈنه به یارانهˈ می پیوندم.
او تاکید کرد: یارانه برای خانواده های نیازمند است و نباید برای خانواده هایی که نیازی به استفاده از این مبالغ ندارند، اختصاص یابد.
وی گفت: سازوکارهای خوبی برای شناسایی خانواده های متمول از سوی دولت در مرحله دوم اجرای هدفمندی یارانه ها اندیشیده شده است.
امیرحسین محمدی دانش آموز ارومیه ای نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به داغ بودن موضوع هدفمندی یارانه ها و ثبت نام در فاز دوم این طرح در بین خانواده خود گفت: یکی از بهترین کارهایی که خانواده ها می توانند در این خصوص انجام دهند، ارائه مشاوره مناسب به سرپرست خانوار است.
وی اضافه کرد: نباید این مشاوره ها در راستای اجبار سرپرست خانوار به ثبت نام در فاز دوم باشد و واقع بینی مهمترین امر در این خصوص است.
با این نظرات شهروندان ارومیه ای، انتظار می رود خانواده های غیرنیازمند به منابع هدفمندی یارانه ها، در راستای کمک به دولت تدبیر و امید حرکت کنند و تدبیر لازم را به عهده دولت بگذارند تا زمینه بهره مندی بیش از پیش نیازمندان فراهم شده و توسعه زیربنایی کشور نیز با شتاب بیشتری تداوم یابد.
مسئولان اجرایی رده بالای آذربایجان غربی نیز در این بین در قالب اطلاعیه و مصاحبه از متمولان استان خواسته اند با ثبت نام نکردن در سایت رفاهی، دست دولت را در کمک به طبقات محروم و نیازمند جامعه درراستای اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها باز بگذارند و یاری گر اجرای واقعا هدفمند یارانه ها در دولت تدبیر و امید باشند.
گزارش از : صابر چهرقانی
8136/581
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن