تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798436346




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کدام مصیبت‌دیدگان به مشاوره نیاز دارند؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: کدام مصیبت‌دیدگان به مشاوره نیاز دارند؟
یک روانشناس گفت: افراد برای گذراندن دوره سوگواری و برگشت به حالت طبیعی زندگی معمولا به 2 تا 6 ماه زمان احتیاج دارند.
آفتاب‌‌نیوز : جواد ربانی در خصوص کمک به افراد مصیبت‌دیده اظهار کرد: پس از هر اتفاق ناخوشایندی، اعمال ویژه سیستم بدن انسان به بازیابی و بهبود فرد کمک می‌کند به همین جهت پس از هر حادثه‌ای حتما نیاز نیست که افراد به روانشناس مراجعه کنند. افراد برای گذراندن دوره سوگواری و برگشت به حالت طبیعی زندگی معمولا به دو تا شش ماه زمان احتیاج دارند.


وی افزود: اگر فرد داغ دیده بعد از شش ماه نتواند به روند طبیعی زندگی خود برگردد و در یکی از فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی یا میان‌فردی دچار اختلال شده‌باشد، نیاز به راهنمایی مشاور دارد. همچنین افرادی که بیشتر از دیگران آسیب‌پذیر و بسیار مضطرب هستند و نمی‌توانند به خوبی شرایط را مدیریت کنند، بهتر است از مشاور کمک بگیرند، زیرا این موارد می‌تواند زمینه افسردگی و دیگر اختلال‌ها را فراهم آورد.


این روانشناس در خصوص مشاوره تخصصی به افراد مصیبت‌دیده گفت: مشاوره تخصصی در زمینه سوگ به فرد کمک می‌کند تا بتواند بپذیرد که عزیز خود را ازدست داده واحساسات خود را درباره فرد از دست رفته و شرایط پیش آمده کاملا بیان کند. مشاور به صورت تخصصی و علمی رابطه بین مُراجعه کننده ها و فرد فوت شده را بررسی و به او کمک می‌کند تا بتواند با غم از دست دادن عزیزش کنار بیاید و چشم‌اندازی از آینده را بدون فرد فوت شده به مُراجع نشان می‌دهد.


ربانی تصریح کرد: از جمله تفاوت‌های فردی که مراحل سوگواری طبیعی را طی می‌کند، با فردی که به سبب فوت عزیزانش دچار افسردگی شده این است که او گاهی از برخی محرک‌ها و شرایط لذت می‌برد اما فرد افسرده از تمام خوشی‌ها و لذت‌ها فاصله گرفته است. دومین تفاوتی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که فرد سوگوار در عزت نفس خود احساس ضعفی ندارد، اما فرد افسرده برای خود ارزشی قائل نمی‌شود، عزت نفس کمی دارد و خود را سرزنش می‌کند.


وی اشاره کرد: توصیه روانشناسان این است که در مدارس و آموزشگاه‌ها، آموزش عملی و کاربردی مهارت‌های زندگی نهادینه شود. این اقدام اگر به درستی انجام شود بسیار سودمند خواهد بود. از جمله مهارت‌های زندگی که می‌تواند به موضوع سوگ مربوط باشد می‌توان به مهارت‌های همدلی، ارتباط موثر بین‌فردی، کنترل اضظراب، حل مسئله و... اشاره کرد. اگر این مهارت‌ها از خردسالی و کودکی به افراد آموزش داده شود به آن‌ها کمک می‌کند شخصیت قوی‌تر و باثبات‌تری داشته باشند.


این روانشناس با تاکید بر اهمیت آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس ادامه‌داد: آموزش‌ها می‌توانند درک واقع‌گرایانه‌ای از مرگ به دانش‌آموزان بدهند و از آن فاجعه‌زدایی کنند. هدف نهایی، پرورش تربیت افراد خودراهبر است. فردی که بتواند مسائل و مشکلات زندگی را مدیریت کند و در مسیر درستی گام بردارد.


ربانی افزود: پژوهش‌ها نشان می‌دهند هر فردی که در دوران کودکی خود تنش و فشارهای روانی بیشتری را تجربه کند، در بزرگسالی در برابر اضطراب آسیب‌پذیرتر خواهد بود. این امر می‌تواند رهنمودی باشد برای خانواده‌ها و نهادهایی که در پرورش کودکان نقش دارند. آن‌ها باید سعی کنند استرس‌های محیطی و ارتباطی خود را با کودکان کاهش دهند و در آن‌ها احساس امنیت ایجاد کنند.


وی بیان کرد: احساس امنیت در خردسالان و کودکان با سلامت‌روانی آن‌ها در بزرگسالی ارتباط مستقیم دارد. در آموزش مهارت‌های زندگی نهادهای حمایتی نیز نقش بخصوصی ایفا می‌کنند. گاهی فرد مصیبت‌دیده به علت فوت نزدیکانش دچار مشکلات مالی و اجتماعی می‌شود و اگر نهادهای مربوطه به شخص کمک نکنند سلامت روانی فرد بیشتر آسیب می‌بیند.
ایسنا 





۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن