تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كسى، به هدايتى راهنمايى كند، پاداشى را كه براى پيروان هدايت وجود دارد، براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798449328




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با قوانین عمودی و دستوری نمی‌توان فضای مجازی را کنترل کرد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که در برنامه زنده تلویزیونی متن-حاشیه از شبکه سوم سیما سخن می‌گفت ادامه داد: چون فضای مجازی دولت ساز نیست نمی توان با قانون کنترلش کرد. همه ما در این فضا به دنیا می آییم و از دنیا می رویم. ما نباید شمع به دست بگردیم و به دنبال نهادی پاسخگو در این عرصه باشیم.

وی تصریح کرد: می توان فضای مجازی را با مقیاس های فیزیکی قانون مند کرد اما متاسفانه چون در کشور ضعف آگاهی در فضای مجازی وجود دارد و قوانین کشور عمودی است اتفاق خاصی رخ نمی دهد.

وکیلی گفت: باید مانند عرصه سیاسی که سیاست گذاری آن در اختیار مردم است جنس سیاست گذاری فضای مجازی نیز به دست مردم باشد و مسولین باید تلاش کنند تا سواد مجازی مردم را بالا ببرند.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر به جای یک شورای عالی فضای مجازی ده ها شورا داشته باشیم و جلسه های زیادی برگزار کنند تا زمانی که فرهنگ عمومی در تقابل با سیاست های شورا باشد نتیجه حاصل نمی شود.

وی با اشاره به این موضوع که مسئولین، جامعه و جوانان را رها کرده اند و این جوانان برای پر کردن اوقات خود به فضای مجازی پناه برده‌اند، گفت: این که ما باید شبکه اطلاعات ملی داشته باشیم حرف درستی است و شورای عالی فضای مجازی و هر ارگان دیگری باید دیدگاه ایجابی داشته باشد.

وکیلی تاکید کرد: ما نمی توانیم و نباید برای زندگی خصوصی مردم چارچوب تعیین کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره برخوردهای چندگانه با فضای مجازی بیان داشت: یکی از دلایل برخورد چندگانه فضای مجازی به این خاطر است که در این عرصه حاکمیت نداریم. ما در فضای مجازی مهمان کشورهای خارجی هستیم و هر جرمی که در این فضا رخ دهد نمی توان با کسی برخورد کرد.

وی افزود: اما با ایجاد شبکه ملی اطلاعات این خلاء از بین می‌رود و اکنون می‌توان به خاطر به تعویق افتادن راه اندازی این شبکه از وزیر اطلاعات سوال کرد و حتما ایشان هم پاسخی دارند.

وکیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که سیاست های شورای عالی فضای مجازی در این خصوص چگونه است، گفت: چون سیاست ها در شورای عالی شفاف نشده نمی توان در این خصوص کاری کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت ها منافعی در فضای مجازی دارند، افزود: منافع دولت ها یکی از دلایل است اما خود امپراتورها نیز دلیل دیگر مشکل دار بودن اینترنت در کشور هستند. اینترنت امروز کشور هم گران، هم بی کیفیت و هم بی امنیت است.

وی تصریح کرد: ما نیاز به این باور داریم که توان تامین لجستیکی این شبکه را داریم تا بتوانیم به مشکلات در این عرصه فائق آییم. مطالبه جامعه امروز کشور شبکه ملی اطلاعات است که مطالبه ای به حق و درست است.

وکیلی در بخش پایانی سخنانش درباره این که در حال حاضر بهتر است متولی امر فضای مجازی چه کسی باشد، خاطر نشان کرد: شورای عالی یک نهاد خوب در این زمینه است و اگر قرار است با ضرورت قانونی وضع شود این شورا بهترین مکان برای این کار است.

۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن