تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798646264




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس/ استقبال مسئولین دولتی از کنسرت «ارمیا» در روز بد ارکستر سمفونیک تهران/ وقتی رهبر بلغاری «سمفونی اقوام ایرانی» را رهبری می‌کند!


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس/استقبال مسئولین دولتی از کنسرت «ارمیا» در روز بد ارکستر سمفونیک تهران/ وقتی رهبر بلغاری «سمفونی اقوام ایرانی» را رهبری می‌کند!
خبرگزاری فارس: استقبال مسئولین دولتی از کنسرت «ارمیا» در روز بد ارکستر سمفونیک تهران/ وقتی رهبر بلغاری «سمفونی اقوام ایرانی» را رهبری می‌کند!
ارکستر سمفونیک سال گذشته با اجراهای خود موفق شد استاندارد های گروه نوازی و صدادهی را در بین گرو‌ه‌ها و ارکستر‌های ایرانی به طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا دهد اما در اجرای شب گذشته ارکستر سمفونیک تهران خبری از کیفیت نبود.

به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، تالار وحدت عصر روز گذشته میزبان کنسرت ارکستر سمفونیک تهران بود. کنسرت «ارمیا» (سمفونی وحدت و هم زیستی اقوام ایرانی پیرامون دریاچه ارومیه) به رهبری ایوان الیو رهبر مهمان ارکستر سمفونیک تهران و محمدسعید شریفیان آهنگساز در تالار وحدت اجرا شد.

روز گذشته در حالی مسولان دولتی چون علی جنتی، معصومه ابتکار، حجت‌السلام علی یونسی به تماشای کنسرت ارمیا نشستند که ارکستر سمفونیک تهران یکی از ضعیف‌ترین اجراهای خود را به نمایش گذاشت.  خلا استانداردهایی که در یک کنسرت کلاسیک باید لحاظ شود مثل همزمانی در اجرا، سونوریته، بالانس یا انسجام اصوات، رعایت دینامیک‌ها، پایبندی به اصول سبک شناسانه، کوک و ... در کنسرت «ارمیا» کاملا مشهود بود. ارکستر سمفونیک تهران وقتی همزمان با روی کارآمدن دولت جدید فعالیتش را از سر گرفت، با اجراهای خود موفق شد استاندارد های گروه نوازی و صدادهی را در بین گرو‌ه ها و ارکستر های ایرانی به طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا دهد اما در اجرای شب گذشته ارکستر سمفونیک خبری از کیفیت نبود مخاطبان حاضر در سالن شامل یک اجرای سردستی مناسبتی صرف بودند.

عدم توانایی تکنوازان در اجرای آثار نوشته شده برای گروه واقعیت تلخ اجرای شب گذشته بود و عدم توانایی نوازندگان ارکستر به ویژه نوازندگان ویلن در برقراری توازن صوتی قطعات کاملا مشهود بود. ناتمام رها شدن انتهای جملات، عدم توجه به شدت و ضعف‌ها، بی دقتی در بیان صحیح سوال و جوابهای ملودیک و نیز بی توجهی به اجرای اولویت های جملات موسیقی از نقاط ضعف عمده اجرای مزبور بود. در اجرای چنین آثاری یکی از موارد مهم، صدا دهی مبتنی بر روند شکل گیری قطعه است. به نحوی که باید توجه داشت آهنگساز چه اهداف صوتی را در نظر داشته و در اجرا باید به آن اهداف نزدیک شد. اما متاسفانه به نظر می‌رسید، فضای ذهنی رهبر ارکستر مهمان این اجرا با قطعه‌ای که محمد سعید شریفیان نوشته بود،‌ تناسب چندانی نداشت. 

عدم آشنایی‌اش ایوان الیو رهبر مهمان این اجرا با سازهای ایرانی نقطه ضعف دیگر این اجرا بود،‌ شاید استفاده از یک رهبر خارجی برای اجرای سمفونی وحدت و هم زیستی «اقوام ایرانی» پیرامون دریاچه ارومیه کج‌سلیقگی مسولین ارکستر را بیش از پیش نمایان کند.  اصولا از این گونه کنسرت‌های مناسبتی توقع چندانی نمی‌توان داشت. همه چیز تصنعی و تشریفاتی و نمایشی خواهد بود  این گونه کنسرت‌ها برای مدیران و وزیران و رئیسان طراحی شده تا برای مخاطبان عمومی. البته این ایرادی نیست و در همه جای دنیا شاید از این دست برنامه‌ها رایج باشد اما در ایران این اتفاق به نازلترین وضع ممکن رخ می‌دهد.   انتهای پیام/

95/04/27 :: 12:37





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن