تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799051443




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در «هفت ماهگی» مثبت‌ها می‌میرند تا منفی‌ها درس عبرت بگیرند


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
در «هفت ماهگی» مثبت‌ها می‌میرند تا منفی‌ها درس عبرت بگیرند
در «هفت ماهگی» مثبت‌ها می‌میرند تا منفی‌ها درس عبرت بگیرند «هفت ماهگی» آن چنان موفقیت آمیز نیست که بتوان دفاع تمام قدی از آن داشت اما کارگردان توانسته اثر را به نقطه قابل قبولی برساند و در پایان تماشاگر را تحت تاثیر قرار می دهد.


به گزارش فرهنگ نیوز ، منصور لشگری قوچانی بعد از تهیه کنندگی «عصر یخبندان» و «کوچه‌بی‌نام» فیلم دیگری را در همان فضا به کارگردانی هاتف علیمردانی تولید کرده است. فیلمی که می توان گفت مایه و تم اصلی آن خیانت است.
 
«هفت ماهگی» روایتگر زندگی زوج جوانی با بازی باران کوثری و حامد بهداد است که در همسایگی آنها مادر و خواهر پسر زندگی می‌کنند. داستان با نشان دادن زشتی‌های روابط انسانی جامعه روشنفکری و دور از تقیدات مذهبی به متن خانواده پسر رفته و ابتدا بخوبی روابط فردی و خانوادگی در چنین خانواده‌هایی را نشان می‌دهد.
 
فیلمنامه مناسب، بازی‌های به اندازه و کارگردانی قابل قبول علیمردانی در کنار هم در نشان دادن این حد از بی حیایی و اباحه‌گری گاهی مخاطب را اذیت می‌کند، ابتدا اثر می‌خواهد به شما خیانت را نشان دهد تا در پس آن به عواقب این کار اشاره نماید. اما سوال اساسی اینجاست که برای نشان دادن اثرات خیانت یا هر رذیلت دیگری در جامعه باید آن را ابتدا به نمایش گذاشت و سپس به نتیجه این خطا پرداخت؟ یا آنکه بدون نشان دادن زشتی ها نیز می توان مخاطب را از اثر سوء آن مطلع کرد؟ این سوالی است که کارگردان و تهیه‌کننده‌ فیلم باید به آن پاسخ بدهند. آیا بانشان دادن پلیدی‌ها به ترویج و عادی سازی آن کمک نکرده‌ایم؟ و آیا بدون نشان دادن آنها به مخاطب چه چیزی را باید نقد کنیم و اصطلاحا به تماشاگر بگوییم از چه چیزی دوری کند؟ این سوالات گرچه پیوستگی‌هایی دارند اما می‌تواند جدا از یکدیگر بررسی شود.
 
آدمهای داستان «هفت ماهگی» همه به جز یکنفر (همسر پسر) با بازی باران کوثری سیاه هستند و دائما در حال رکب زدن به یکدیگرند اما نکته منفی داستان اینجاست که در انتها بیشترین ضرر متوجه تنها شخصیت مثبت یا با کمی سخت گیری خاکستری فیلم می‌شود، انگار او باید فدا شود تا آدم‌های پیرامونش متوجه شوند که در کثافت غوطه‌ورند، حالا اینکه چقدر این ندامت در آنها پایدار می‌ماند حرف دیگری است.
 
فیلم مخاطبان شهرهای بزرگ را با خود همراه می‌کند و پایان بندی نسبتا خوب آن شما را مطمئن می کند که کارگردان از ساخت چنین موضوع اجتماعی قصد تخریب و ترور فرهنگ جامعه را نداشته است. «هفت ماهگی»طیفی از جامعه را نشان می دهد که عقبه سنتی دارند و در حال حرکت به سمت سبک زندگی مدرن هستند، اما مدرن نه به معنای درست آن بلکه او خانواده هایی را نشان می دهد که تنها بی اخلاقی های جامعه مدرن را دریافت کرده اند و در حال تجربه هستند، داستان روایت پیچ در پیچ از بی بندوباری، شک و بی اعتمادی است که در انتها مخاطب را به سمت درستی سوق می دهد.
 
«هفت ماهگی» گرچه آن چنان موفقیت آمیز نیست بتوان از آن دفاع تمام قدی داشت و اگر کمی خام دستی در پرداخت بیش از این می شد پایان قصه شرایط دیگری پیدا می کرد اما بهرحال کارگردان توانسته اثر را به سختی به نقطه قابل قبولی برساند و در پایان، قصه تماشاگر را تحت تاثیر قرار می دهد.
 
نکته دیگری که به بهانه این فیلم می توان به آن اشاره کرد، منصور لشگری قوچانی به عنوان تهیه کننده است. شاید قوچانی را بعد از منوچهر محمدی بتوان یک تهیه کننده مولف دانست، اگر به سه فیلم پایانی وی نگاهی بیندازیم در خواهیم یافت که او  سبک جدیدی از فیلم های اجتماعی را دنبال می کند و برخلاف فیلم های تلخی که در قالب فیلم اجتماعی این روزها ساخته می شود، قوچانی در «کوچه بی نام»،«عصر یخبندان» و «هفت ماهگی» در پی نشان دادن راه و مسیر درستی به مخاطب است. 


منبع: فارس


94/11/15 - 10:41 - 2016-2-4 10:41:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن