تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798768749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفی مشاهیر کشور یکی از خواسته های مقام معظم رهبری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معرفی مشاهیر کشور یکی از خواسته های مقام معظم رهبری است اراک- ایرنا- پژوهشگر فرهنگی و مذهبی استان مرکزی گفت: معرفی مشاهیر و نخبگان کشور و تشریح آثار آنان برای آحاد جامعه، یکی از خواسته های مقام معظم رهبری است.


حجت الاسلام حجت الله نیکی ملکی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بسیاری از نخبگان و فرهیختگان نقاط مختلف کشور در جامعه معرفی نشده و جریان فرهنگی نیز اقدام موثری در این زمینه انجام نداده است.
وی ادامه داد: معرفی میراث فرهنگی و مشاهیر هر کشور یکی از وظایف اصلی دولت ها محسوب می شود اما در کشور ما نسبت به این مقوله کم لطفی شده و به خصوص جوانان آشنایی چندانی نسبت به تاریخ و مشاهیرو مفاخر ایران اسلامی ندارند.
این شخصیت فرهنگی استان مرکزی اظهار کرد: توجه ویژه دولت های گذشته نظام جمهوری اسلامی به تعداد خاصی از فرهیختگان و مشاهیر کشور به خصوص شعرای نامدار این سرزمین، بزرگان دیگر را به حاشیه برده و رسانه ها نیز در این خصوص اقدام قابل توجهی نکرده اند..
وی گفت: رسانه ها به خصوص صدا و سیما نیز نسبت به معرفی مفاخر و میراث فرهنگی کشور مسوول هستند و باید این اقدام پسندیده را جایگزین برنامه های حاشیه ای و سیاسی بازی های بی ارزش کنند.
حجت الاسلام نیکی ملکی که در خرداد ماه سال جاری از سمت مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استعفا کرده و تحقیقات و پژوهش در زمینه های مختلف فرهنگی و مذهبی را در دستور کار خود قرار داده بیان کرد: تا کنون بیش از 40 کتاب را به رشته تحریر در آورده ام و اینک برای آماده سازی نهایی آنها برای چاپ از این سمت استعفا کرده ام.
وی اضافه کرد: برخی مدیران مسوول ، رسانه خود را ابزاری برای استفاده های سیاسی و اقتصادی شخصی قرار داده و از رسالت های اصلی خود فاصله گرفته اند بنابراین مسوولان مربوطه باید برای اصلاح این امر برنامه ریزی های کاربردی داشته باشند.
وی استان مرکزی را یکی از غنی ترین نقاط کشور هم به لحاظ میراث فرهنگی و هم به لحاظ تعدد نخبگان و فرهیختگان عرصه های مختلف فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و سیاسی عنوان کرد و گفت: بیش از یک هزار 100 نفر از شش هزار مشاهیر کشور اهل این استان هستند اما مردم دیگر نقاط کشور حتی با 10 نفر از آنان هم آشنایی ندارند.
استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: بزرگانی همچون آقا ضیاءالدین، آقا سلطان و آقا نورالدین عراقی از چهره های نامدار در مذهب مقدس تشیع بوده اند و آثار بسیاری نیز از این بزرگان برجای مانده اما متاسفانه هیچ کس در نقاط مختلف کشور حتی اسم این مفاخر را نشنیده است.
وی که در تیرماه سال جاری سه کتاب از آثارش شامل تصحیح و شرح دیوان فخرالدین عراقی، مجسمه سازی در فقه شیعه و قضاوت زن در فقه شیعه، رونمایی و به جامعه عرضه شد، عنوان کرد: کتاب ذخیزه العبادات مرحوم شیخ عبدالنبی وفسی(اراکی) 28 جلداست اما تاکنون تنها یک جلد آن چاپ و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.
حجت الاسلام نیکی ملکی خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه های فرهنگی استان مرکزی باید با راه اندازی یک جریان کارشناسی در راستای معرفی مشاهیر و فرهیختگان این استان گام های اساسی بردارند.
وی در بخش دیگری از سخنانش توطئه ها و دسیسه های فرهنگی و مذهبی دشمنان ایران اسلامی را یادآور شد و گفت: دشمنان با استفاده از فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای اعتقادات جوانان این مرز و بوم را نشانه رفته اند بنابراین اقشار فرهیخته جامعه به خصوص روحانیان باید بتوانند با تسلط بر فضای مجازی در راستای خنثی سازی توطئه های دشمنان گام بردارند.
نیکی ملکی تا کنون چندین جلد کتاب به رشته تحریر درآورده و در پنجم مهر ماه سال 93 هشت عنوان از کتابهای وی شامل سیر سلوک، سلوک مسجدی، سلوک انحرافی، شیخ الفقها، سلوک نبوی، آزادی عرفانی و آفتاب عرفان و فقه مصلحت در مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشاور مقام معظم رهبری رونمایی شد.
3017/6012



04/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن