تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798616156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منویات مقام معظم رهبری؛ اساس شکل‌گیری «راه آرامش»


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: محمد رفعتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
منویات مقام معظم رهبری؛ اساس شکل‌گیری «راه آرامش»
برنامه «راه آرامش» که به صورت تخصصی موضوع سبک زندگی ایرانی‌-‌اسلامی را مد‌نظر قرار داده، در ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت 12:30 روی آنتن می‌رود.


محمد رفعتی تهیه کننده برنامه «راه آرامش» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه ی «راه آرامش» گفت: مهــر ماه ســال 91 رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان، دانش آموزان و دیگر جوانان خراسان شمالی، «سبک زندگی» را بخش اساسی و حقیقی پیشرفت و تمدن سازی نوین اسلامی خواندند و از نخبگان و صاحبان اندیشه برای پرداختن به این مفهوم مهم و آسیب شناسی وضع موجود سبک زندگی در ایران و چاره جویی در این زمینه دعوت کردند.


وی تاکید کرد: سخنان آیت الله خامنه‌ای در این سفر محور و اساس شکل گیری «راه آرامش» قرار گرفت و ما تصمیم گرفتیم برنامه‌ای با محوریت سبک زندگی ایرانی اســلامی تولید کنیم.


رفعتی پیرامون ساختار «راه آرامش» عنوان کرد: برنامه گفتگو محور است و با توجــه به تاثیر تکنولوژی‌های جدیــد بر زندگی افراد می‌کوشد، راهکارهای ایجاد سبک زندگی ایرانی اسلامی در این عصر را با همه مختصاتش نشان بدهد.


وی افزود: «راه آرامش» تا امروز به موضوعات متعددی پرداخته که از آن ها می‌تــوان به کســب و کار، مد و لباس، گناهان زبان، روابط اجتماعی زن و مرد، تفریح سالم، آپارتمان نشــینی، معماری و دکوراسیون منزل، زینت و آرایش، مصرف گرایی، اسباب بازی‌ها، حیا و عفاف، جمعیت، پوشش، شبکه های ماهواره‌ای و اجتماعی، محرم و نامحرم و ... اشاره کرد.


*گاهی برنامه‌های معارفی آنقدر جدی و سنگین هستند که مخاطب با آنها ارتباط برقرار نمی کند،‌ شما چه شیوه ای را در نظر گرفتید که اثر گذار باشد؟ 


رفعتی در خصوص اثر گذاری و راه‌های جذب مخاطب به برنامه‌های معارفی بیان کرد: در آغاز راه این برنامه به صورت سوال و جواب مجری و کارشناس بود، اما بعد احساس کردیم خلاء بزرگی که بسیاری از برنامه‌های معارفی به آن مبتلا هستند،‌ عدم ارتباط مستقیم مردم با کارشناسان است. بنا بر این تصمیم گرفتیم در ساختار کلی برنامه به نحوی که امروز شاهد آن هستید،‌ تغییراتی ایجاد کنیم و در نتیجه افرادی به نمایندگی از اقشار مختلف مردم در استودیو «راه آرامش» حضور پیدا می‌کنند و به صورت رو‌در‌رو به طرح دغدغه‌هایشان با کارشناسان می‌پردازند، روال کار هم به این شکل است که در اتاق فکر ما برای هر برنامه 10 سرفصل تعریف می‌شود و این مسائل از قبل در اختیار میهمانان برنامه قرار می‌گیرند.


وی به تعامل برنامه «راه آرامش» با مخاطبین اشاره کرد: این ادعا نیست اگر بگویم افتخارمان این است که فضای برنامه «راه آرامش» صد در صد تعاملی است و در هر برنامه خود مردم شروع کننده بحث هستند، سپس کارشناس وارد می‌شود و گفتگوها ادامه پیدا کند .


رفعتی از مولفه‌های انتخاب کارشناسان در برنامه گفت: کارشناسان «راه آرامش» در هر برنامه متناسب با موضوع تعیین شده، تغییر می‌کنند و لزوما همه آنها روحانی نیستند، درست است که رویکرد اصلی برنامه ما دینی و اجتماعی است اما در این برنامه درباره مسائل مختلف مثل اقتصاد، لباس و معماری یا حتی اسباب بازی‌ها هم صحبت می‌کنیم. در حقیقت به دنبال کارکردهای دین در زندگی افراد می‌رویم و سعی می‌کنیم این موضوع را در حوزه‌های مختلف زندگی روزمره مردم جستجو کرده و راهکارهای لازم را به خانواده‌ها ارائه کنیم و خوشبختانه با تلاش بسیار توانستیم کارشناسانی را پیدا کنیم که درباره موضوعات برنامه تحقیقاتی داشــته و اطلاعات ارزشــمندی دارند.


وی پاسخ به سوال که گاهی گمان می‌رود همین اندازه که فرد بتواند مخاطب را جذب کند، کافی است تا او را مجری خوبی بدانیم،‌ در حالی که نظریه پردازان ارتباط معتقدند ارتباط برقرار کردن به معنای ایجاد درک متقابل میان مجری و مردم است، چه معیارهایی را برای انتخاب مجری برنامه «راه آرامش» داشتید؟ متذکر شد: درباره مجری و تغییر آنها در برنامه «راه آرامش» به ما انتقاد شده، ‌اما باید عرض کنم خوب یا بد! تعداد کارشناسانی که درباره زیرشاخه‌های سبک ایرانی‌ـ‌اسلامی صاحب نظر باشــند بســیار کم است، ما به دنبال فردی بودیم که علاوه بر تسلط بر اجرا با مباحث برنامه هم آشنایی کافی داشته باشد. چند گزینه را هم محک زدیم اما در نهایت به آقای فتحی پور رسیدیم. ایشان در رشته مهندسی کامپیوتر تحصیل کرده‌اند اما حافظ قرآن، شاعر و نویسنده هستند و بر موضوعات مربوط به سبک زندگی تسلط کافی دارند. فاطمه رضا پور هم به عنوان مجری خانم با این برنامه همکاری می کنند.


* رویکرد برنامه «راه آرامش» در ماه مبارک رمضان تغییری کرده است؟


رفعتی به تغییرات جدید در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ضبط سری سوم «راه آرامش» از اول ماه رمضان آغاز و با استقبال مردم مواجه شد، این برنامه با تغییراتی در ساختار و محتوا همراه بود، مثلا در دکور جدید این برنامه از نماد آب و رنگ آبی فیروزه‌ای و المان‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی استفاده کرده و تلاش شد حس آرامش بخشی به مخاطب القا شود و علاوه بر این همیشه دغدغه من به عنوان تهیه کننده برنامه‌های معارفی این بوده که بتوانیم در حوزه دین با مردم مصداقی و کاربردی حرف بزنیم،‌ در سری جدید تلاش کردیم سوالات را براساس دغدغه‌های مردم جزئی‌تر کنیم و از حالت کلی گویی خارج شدیم، سعی کردیم در این ایام به موضوعاتی مثل شب‌های قدر، فلسفه قضا و قدر، توبه و اجابت دعا و گناهان زبانی بپردازیم. همچنین برای حیا و عفاف نیز برنامه ویژه‌ای در نظر گرفتیم که با مشورت با امیرحسین بانکی کارشناس روانشناسی طراحی شده و با حضور ایشان به بحث گذاشته می‌شود.


وی ادامه داد: تا امروز حدود 180 موضوع را بررسی کردیم که البته در خلال پرداختن به این 180 موضوع، مباحث و سرفصل‌های مهم و جدیدی توسط مردم مطرح شده که قصد داریم تا پایان سال «راه آرامش» را ادامه داده و روی آنتن می‌رود.


رفعتی در آخر به رسالت رسانه در خصوص برنامه‌های معارفی اشاره کرد: رسانه ظرفیت انتقال مباحث دینی به مردم را دارد که به اعتقاد من از 30 درصد این ظرفیت هم در برنامه‌های ترکیبی استفاده نکرده‌ایم، این مسئله وظیفه سیاستگذاران برنامه‌های سازمان و برنامه‌سازان معارفی را سنگین‌تر می‌کند. گاهی برنامه‌های ما از کیفیت لازم برای جذب مخاطب برخوردار نیستند و گاهی هم مردم از زمان پخش برنامه‌های معارفی گله مند هستند وشاید وقت آن رسیده که نگاهی دوباره به این مقوله مهم داشته باشیم و عملکرد خودمان را بازنگری کنیم تا بتوانیم از ظرفیت مهم رسانه ملی در این راستا بیشتر بهره بگیریم.



اخبار مرتبط

سیمای لیالی قدر در قاب جادویی
«نو سفران» در دو نوبت پخش می‌شود
هشت روایت 175 شهید غواص در برنامه «امشب»
ارزیابی برنامه‌های ماه رمضان از نگاه کارشناسان رسانه/ باز هم «پایتخت» موفق ظاهر شد
نقش کمند تجربه بسیار خوبی بود
بازپخش «قند پهلو» از شبکه آموزش سیما
ترویج فرهنگ رمضانی توسط جامعه علمی کشور در «نان و نمک»




۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن