تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798309424




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زندگی‌نامه مرحوم سید‌متولی عبدالعال+عکس


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
زندگی‌نامه مرحوم سید‌متولی عبدالعال+عکس
مرحوم سید‌متولی عبدالعال از قاریان نامدار جهان اسلام روز گذشته چشم از جهان فرو بست و در این گزارش زندگی‌نامه و عکس‌های خاطره انگیزی از وی تقدیم می‌شود.

خبرگزاری فارس: زندگی‌نامه مرحوم سید‌متولی عبدالعال+عکس



خبرگزاری فارس- مهدی احمدی: سید‌متولی عبدالعال 26 آوریل سال 1947 میلادی در روستایی واقع در استان الشرقیه در کشور مصر متولد شد. پدرش متولی نام داشت و مادر به دلیل ارادتی که به شیخ سیداحمد البدوی داشت او را سید نام گذاشت. خانواده وی کشاورز و ساکن روستا بودند و سید‌متولی از همان کودکی به خواست خانواده و علاقه خودش به آموختن قرآن کریم پرداخت.  

  در هفت سالگی حافظ سه جزء و در 12 سالگی کل قرآن را حفظ کرد. وی از همان شروع تلاوت در کودکی از سبک مصطفی اسماعیل و عبدالباسط استفاده کرد اما نکته‌ای که وی را از بسیاری از قاریان متمایز کرد ارائه سبکی نوین در تلاوت در سن 13 سالگی توسط سید‌متولی بود.  

  این استاد مرحوم درخصوص ارائه سبک تلاوت می‌گوید: خداوند سبحان در صوت هر انسان، طنین و آواى خاصى نهاده است و بر این اساس هیچ گاه نمى‌تواند صوتى را به صوتى تشبیه کرد. آن زمان که یک قارى پس از ممارست و پشتکار فراوان مى‌تواند قارى برجسته‌اى شود، بهتر آن است که طریقه‌اى خاص خویش برگزیده و به این ترتیب بر این سبک که نمایان‌گر شخصیت حقیقى اوست استوار بماند؛ زیرا الگو ساختن تلاوت خاصى در اوان کودکى و آغاز کار و تقلید از آن شیوه، کار نیکویى است که قارى مى‌تواند به این طریق با پیشرفت خویش، سبک خاص خود را انتخاب کند. تلاوت به سبک تقلیدى از یک استاد، در واقع سبب معروفیت و شهرت همان استاد مقلّد است نه فرد تقلید کننده و من باز توصیه مى‌کنم که هر فردى براى خویش سبکى خاص داشته باشد.  

  سیدمتولی در سال‌های حیاتش از محضر اساتید بزرگی مانند محمود‌علی البناء، عبدالباسط محمد عبد‌الصمد، مصطفی اسماعیل، حمدی زامل و زناتی تلمذ و در کنار آنان در محافل مختلف به تلاوت پرداخت. از سال 1980 آوازه سیدمتولی از مرز‌های مصر فرا‌تر رفت و از این سال صدا و سیمای مصر با ضبط و انتشار تلاوت‌های وی زمینه  را برای حضور شیخ در سایر بلاد اسلامی فراهم کرد.  

  این قاری نامدار اولین‌بار سال 1370 به همراه مرحوم شحات محمد انور به کشورمان سفر کرد و به جز تلاوت در محافل مختلف در مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران هم داوری کرد.  

  سیدمتولی عبد‌العال در طول عمر بابرکتش بار‌ها به کشورمان سفر کرد و آخرین‌بار ماه مبارک رمضان سال گذشته یعنی درست یک‌سال قبل در تیرماه 1393 میهمان ملت ایران بود که در سفرش به مشهد مقدس تلاوت‌های زیبایی در حرم امام رضا(ع) به یادگار گذاشت.  

  سیدمتولی درباره جمهوری اسلامی و ملت ایران می‌گوید: در هیچ جاى دنیا مانند ملت ایران ندیدم و در حد بسیار بالایى در عشق ورزیدن به قرآن و اهمیت دادن به این کتاب آسمانى در سطح عالم، ملت بى‌نظیری هستند و من این را به چشم خویش مشاهده کردم و مى‌توانم بگویم که در کشورهایى که مسافرت داشتم این را به عنوان واقعیت و بدون غلو عرض مى‌کنم که از این حیث ملت شما بى‌نظیر است.  

  من همانند این مردم با ایمان که دل‌هاى پاکى دارند را در هیچ جا مشاهده نکردم. آنها به قرآن عشق مى‌ورزند چه جوان و پیر و زن و مرد و حتى کودک و خردسال، و این یک حقیقت است که مى‌گویم و قصد مبالغه ندارم. حاضرم هر وقت از من دعوت بعمل آید در سال‌هاى آینده باز هم به کشور ایران مسافرت کنم و از خداوند منان خواستارم که هر سال ما را موفق به دیدار شما عزیزان سازد. خداوند ان شاء الله به همه ملت ایران رفاه و سعادت و خیر فراوان ارزانى کند و به مسئولین محترم و قاریان خوب شما عزت و افتخار بیشترى نصیب فرماید. سرانجام این قاری نامدار روز گذشته در سن 68 سالگی براثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت و پیکرش در استان الشرقیه مصر به خاک سپرده می‌شود.  





















  انتهای پیام/  

94/04/26 - 00:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن