تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798391418




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس سابق سازمان تربيت بدنی: بدهکار بودن باشگاه‎‎های دولتی خنده دار است


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی که از سال‎ها پیش مطرح شده، همواره موافقان و مخالفان زیادی داشته و دارد که مخالفان عمدتا بر این باورند که این دو باشگاه با شرایط فعلی قابل واگذاری نیستند و به همین دلیل نیز در سال‎‎های اخیر، تنها شعار واگذاری مطرح شده است.

به گزارش تراز ، سیدمصطفی هاشمی‌طبا جزو این دسته است. به بهانه برگزاری چهار دور مزایده بی‎سرانجام و ادامه بلاتکلیفی استقلال و پرسپولیس به‎سراغ وی رفتیم. گفت‎وگوی پنجره با وزیر سابق صنایع و رئیس سابق سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک را بخوانید.
  با وجود برگزاری مزایده سرخابی‎ها هنوز معتقدید استقلال و پرسپولیس قابل واگذاری نیستند؟
از سال 82 تقریبا بحث واگذاری مطرح شده است و آن زمان گفتند باید به بورس واگذار شود و من مخالفت کرده و تاکید کردم که این دو باشگاه زیان‌ده هستند و نمی‎توانند وارد بورس شوند که حرف من را نپذیرفتند. بعد‎ها اعلام کردند که سرخابی‎ها برای واگذاری به فرابورس می‎روند که باز هم گفتم زیان انباشته دارند و نمی‎توانند وارد فرابورس شوند. طبق ماده 141 قانون تجارت، شرکت‎‎هایی که زیان دو برابر سرمایه دارند یا باید افزایش سرمایه دهند یا اعلام ورشکستگی کنند و شرکت‎‎هایی مثل استقلال و پرسپولیس که سود ندارند، بی‎حساب و کتاب هستند و زیان انباشته دارند، قابل واگذاری نیستند.
 چرا با وجود این مسائل هم‎چنان شعار واگذاری به‎طور جدی مطرح است؟
می‌خواهند با قضیه قانونی برخورد نکنند و با نظرات ناقص کار را پیش ببرند. می‎گفتند قطعا پرسپولیس و استقلال را واگذار می‎کنند. پس از آن دیدند به این شکل امکان واگذاری نیست گفتند که برند دو باشگاه را واگذار می‎کنند که باز هم به‎نظر من شدنی نیست چراکه شرکتی را که زیان انباشته دارد نمی‎توانند تفکیک کنند ولی به حرف ما گوش نمی‎کنند.
 حال اگر با این وضعیت استقلال و پرسپولیس را در مزایده بفروشند تکلیف چیست؟
قطعا در این صورت هزاران مشکل برای خریدار وجود دارد. معمولا در مناقصه یا مزایده دو پاکت از متقاضیان می‎گیرند؛ یک پاکت در مورد صلاحیت و دیگری در مورد مبلغ پیشنهادی. عرف این است که اول صلاحیت را بررسی می‎کنند و بعد سراغ قیمت می‎روند. اما در مورد مزایده‎‎هایی که اخیرا برگزار شده برعکس عمل کردند. در واقع سرنا را از سر گشاد دمیدند! به‎نظر من معلوم شده است که وزارت ورزش و جوانان علاقه‎ای به واگذاری دو باشگاه ندارد. از سوی دیگر وزارت اقتصاد و دارایی نیز با این مسئله به‎صورت صریح برخورد نمی‎کند. مطابق قانون اگر سرخابی‎ها واگذار شوند نیز با مشکلات فراوانی مواجه خواهند بود. تکلیف این همه بدهی چه می‎شود؟
 مسئولان سازمان خصوصی‎سازی در پاسخ به این سوال اعلام کرده‎اند که بدهی‎ها را جدا کرده‎اند و تنها برند دو باشگاه و دارایی‌هایشان را واگذار می‎کنند.
مگر برند می‎تواند در مسابقات شرکت کند؟ باشگاه باید شرکت کند نه برند. در صورتی که بخواهند این‎گونه واگذار کنند تازه ابتدای اما و اگرهاست. در حال حاضر هم که کار متوقف شده و دو ماه تنفس داده‎اند. مگر دادگاه است که تنفس بدهند؟ نه هیئت دولت و نه هیئت واگذاری به داد این مسئله خلاف قانون نمی‎رسند و تنها شعار واگذاری می‎دهند و به همین دلیل است که اعضای تیم و مردم سرگردان هستند.
 راهکار شما چیست؟ چه اتفاقاتی باید رخ دهد تا دو باشگاه شرایط واگذاری‎شان فراهم شود؟
باید دولت سرمایه دو باشگاه را افزایش داده و بدهی‎‎های آن‎ها را صاف کند. باید این دو شرکت زنده شوند. پرسپولیس و استقلال از نظر قانونی و حقوقی مرده محسوب می‎شوند و باید احیا شوند. دولت باید در ساختار مالی دو باشگاه تغییرات مثبت ایجاد کند. در غیر این صورت خریدار‎ها با مشکلات فراوانی مواجه خواهند شد. خنده‌دار است که می‎گویند استقلال را اسفندماه اجاره داده و قرارداد بسته‎اند، آن هم قبل از مزایده! این اتفاق جالب و جدیدی محسوب می‎شود.
 عملکرد وزارت ورزش و جوانان در بحث واگذاری را چطور ارزیابی می‎کنید؟
وزارت ورزش در این‎ خصوص اختیاری ندارد و باشگاه‎ها زیر نظر وزارت دارایی هستند اما با این حال ورود می‎کنند چون نمی‎خواهند استقلال و پرسپولیس واگذار شوند! به‎نظر من وزارت ورزش عملکرد خوبی در این مدت نداشته است.
 شما هم جزو منتقدان عملکرد امیر خادم به‎عنوان نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش در واگذاری سرخابی‎ها هستید؟
نمی‌توان بحث خادم را جدا کرد و گفت بحث شخصی بوده است. قطعا تصمیمات به وی اعلام می‎شده که چه‎کار کند و نباید از عملکرد خادم صحبت کرد باید درباره عملکرد وزارت ورزش صحبت کنیم.
 بحث واگذاری سرخابی‎ها به شرکت‎‎های خودروساز یا اداره کل ورزش و جوانان تهران نیز مطرح شده است.
شرکت‎‎های خودروساز طبق قانون و اساسنامه خودشان وظیفه دیگری دارند و نباید دنبال سرخابی‎ها باشند. اداره کل تهران هم مگر منابعی دارد یا وضعیتش در تهران خوب است که بخواهد استقلال و پرسپولیس را اداره کند. این اداره کل قادر به اداره ورزش تهران نیست و با مشکلات فراوانش چگونه می‎خواهد دو باشگاه را اداره کند؟
 در حال حاضر که دو باشگاه بلاتکلیف هستند چه باید کرد؟
این دو باشگاه باید افزایش سرمایه بدهند و سالم‎سازی در آن‎ها صورت بگیرد. در این صورت است که می‎توان واگذارشان کرد و گرنه بهترین راه انحلال دو شرکت و تاسیس شرکت‎‎های سهامی عام و فروش آن به مردم است.
 این راهکار بلندمدت است، برای زمان فعلی چه نسخه‎ای دارید؟
متاسفانه زمان را به‌راحتی از دست دادند و اکنون فقط دولت می‎تواند به دو باشگاه پول بدهد و کار را پیش ببرد.
 دولت (وزارت ورزش) اعلام کرده به این دو باشگاه پولی پرداخت نمی‎شود.
جالب است که اکنون باشگاه‎‎های دولتی بدهکارند و این خنده‌دار است که مردم از دولت طلبکار باشند و پولشان را ندهند. می‎گویند پول نداریم درحالی‎که مملکت را اداره می‎کنند! باشگاهی که این همه بدهی به مردم دارد اصلا وجود نداشته باشد بهتر است. وزارت باید ساختار مالی این باشگاه‎ها را درست کند. با این شرایط دو تیم وضعیت مناسبی برای فعالیت در فصل جدید ندارند و نمی‎توان اتفاقات خوبی را پیش‎بینی کرد
 





زمانبندی انتشار: 6 تير 1394 - 19:46





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن