تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه هر كس را حق سود ندهد، باطل زيانش رساند و هر كس به راه هدايت نرود، به كجر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798129048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داستان مسلمان شدن زني كه ملكه خيابان‌ها بود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: داستان مسلمان شدن زني كه ملكه خيابان‌ها بود
«ديروز مثل همه زن‌هاي ديگر در خيابان قدم مي‌زديم. با آرايش خاص موهايمان، با لباس‌هايي كه بدقت انتخاب كرده بوديم. بوي عطرمان همه جا را پر مي‌كرد. با هر حركت بدنمان، چشم‌ها به سويمان مي‌چرخيد: ملكه خيابان بوديم! سپس در فاصله چند روز و چند هفته، اسلام به زندگي‌مان وارد شد و همه چيز را تغيير داد. الان دوباره به همان خيابان‌ها مي‌رويم، ولي سر تا پايمان را پوشانده‌ايم! چه چيزي ما را اين‌گونه عوض كرده است؟»‌


اينها را زني تازه مسلمان مي گويد. او روزنامه نگاري مسيحي است كه پس از اسلام آوردن، نام امينه سلمي را براي خود برمي گزيند و نهايتا دادگاه به خاطر تعهد به مباني دين اسلام، فرزندانش را از او مي گيرد.

داستان اسلام آوردن امينه از آنجا شروع مي شود كه در دانشگاهي كه تحصيل مي كند، براي اولين بار در فرآيند انتخاب واحد از كامپيوتر استفاده مي كند. امينه در آن مقطع دانش آموزي موفق است كه براي ورود به دانشگاه مي تواند از چندين بورس تحصيلي برخوردار شود. او همزمان با آغاز تحصيلاتش در دانشگاه به روزنامه نگاري در يك روزنامه ايالتي مي پردازد و در عين حال به دليل تعصبات مذهبي كه دارد، با حضور در شهرها و ايالت هاي مختلف، مردم را به دين مسيحيت دعوت مي كند. امينه وقتي واحدهاي درسي خود را انتخاب مي كند با نقصي كه در سيستم كامپيوتر وجود داشته، مواجه مي شود و بدون درخواست او، درسي براي او انتخاب مي شود كه علاقه اي براي شركت در كلاس هاي آن نداشته است. پس از مراجعه به دانشگاه متوجه مي شود ناخواسته ناگزير است در كلاس اين درس شركت كند. همكلاسي هاي جديد او در اين كلاس عمدتا مسلمانان عرب هستند. او با وجود بي ميلي اش به همراهي با مسلمانان، مجبور مي شود در اين كلاس با آنها مشاركت كند، چراكه حضور نيافتن او در اين كلاس مساوي است با محروميتش از بورس تحصيلي.

پس از حضور در اين كلاس مي كوشد همكلاسي هاي مسلمان خود را به مسيحيت دعوت كند اما در اين كار ناكام مي ماند. بنابراين مي كوشد با مطالعه قرآن و نقد اين كتاب آسماني، حقانيت مسيحيت را اثبات كند اما اين مسيحي متعصب با مطالعه قرآن و بحث و تبادل نظر با همكلاسي هاي مسلمانش به اين نتيجه مي رسد كه استدلال هاي قرآن برنده تر و قطعي تر از استدلال هايي است كه او مي خواسته با استفاده از آنها قرآن را رد و مسيحيت را ترويج كند. اين، مي شود نقطه عطف در فرآيند اسلام آوردن اين بانوي مسيحي متعصب.

آنچه در سطرهاي بالا آمد، بخشي خلاصه شده از يكي از فصل هاي كتاب «حجاب بي حجاب» حجت الاسلام والمسلمين زائري بود. اين كتاب، اثري خواندني در رثاي حفظ حجاب است؛ كتابي كه در قالب هشت مقاله از زائري، مرزهاي حفظ حجاب اسلامي را بيان مي كند و در هر بخش با استفاده از خاطره يا داستاني واقعي مي كوشد اهميت مساله حفظ حجاب را بيان كند.

زائري در ادامه داستان مسلمان شدن امينه مي نويسد:

وقتي امينه از مسلمان شدن با همسرش صحبت مي كند، موضوع طلاق مطرح مي شود. او با وجود علاقه فراواني كه به همسرش دارد، حاضر نمي شود دست از اعتقاداتش بشويد. فرزندان او نيز به دليل گرويدن به دين اسلام به حكم دادگاه از او گرفته مي شوند. به هر حال اين بانوي تازه مسلمان با توجه به قابليت هاي شخصي ويژه و تجربه اش در فعاليت هاي تبليغي مسيحي توانست شعله هدايت اسلام را در جان بسياري از مسيحيان ديگر روشن كند. امينه كه در اولين روزهاي اسلام آوردن از محل كار خود اخراج شده بود، با گذشت زمان به رياست «جمعيت بين المللي زنان مسلمان» منصوب مي شود و به همين دليل به شهرها، ايالت ها و كشورهاي مختلف سفر مي كند. او با توجه به موقعيتي كه پس از چندي پيدا مي كند، با رايزني و پيگيري هايي كه انجام مي دهد سرانجام دولت آمريكا را متقاعد مي كند براي تبريك عيد فطر تمبري رسمي براي مسلمانان منتشر كند. امينه كه در بدو اسلام آوردن مورد هجمه خانواده، فرزندان، جامعه و حتي حاكميت قرار گرفته، به جايگاهي دست پيدا مي كند كه مي تواند دولت ايالت متحده آمريكا را مجبور به انجام كاري كند. تصوير امينه، تصوير زني محجبه است كه با آتش فروزان ايمان قلبي تاريكي هاي بسياري را روشن مي كند.

زائري در اين كتاب بيشتر از آن كه بانوان را مخاطب سخن خود قرار دهد، با مسئولان و متوليان امور فرهنگي در كشور سخن گفته است. او كوشيده با اين كتاب فضايي جديد و جدي تر براي بررسي مساله حجاب فراهم كند.

اين كتاب را انتشارات آرما منتشر و با قيمت 5000 تومان در بازار كتاب سراسر كشور توزيع كرده است.

بامداد محمدي / جام جم

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن