تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799616797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشگاه تهران از سال 94 در رشته تئاتر کودک و نوجوان دانشجو می پذیرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فریندخت زاهدی: دانشگاه تهران از سال 94 در رشته تئاتر کودک و نوجوان دانشجو می پذیرد تهران - ایرنا - پژوهشگر و استاد دانشگاه تهران با بیان آنکه تئا تر کودک و نوجوان تنها سرگرم کننده نیست، بلکه جنبه آموزشی آن بیشتر مد نظر است از تاسیس واحد تئاتر کودک و نوجوان در سال تحصیلی آینده در دانشگاه تهران خبر داد.


به گزارش روز شنبه خبرنگار تئاتر ایرنا، فریندخت زاهدی مدیر کمیته بین الملل بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئا تر کودک و نوجوان از راه اندازی رشته تخصصی تئا تر کودک و نوجوان در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: از شش سال پیش طرحی را برای تاسیس رشته تئا تر کودک و نوجوان را آغاز کردیم. برنامه منسجمی برای رشته تئا تر کودک و نوجوان تهیه شده است که به زودی برای تائید به وزارت علوم می رود تا بتوانیم سال 94 در این رشته دانشجو بگیریم.
وی ادامه داد: با ایجاد این گرایش دانشگاهی، در آینده تئا تر کودک و نوجوان توسط کسانی انجام می شود که از تخصص لازم در این حوزه بهره مند هستند. در واقع نگاه علمی به این عرصه می شود، چراکه تئا تر کودک و نوجوان فقط سرگرم کننده نیست، بلکه جنبه آموزشی آن بیشتر مدنظر است. جنبه ای که در 100 سال اخیر در تمام جهان مورد توجه بوده است و افراد زیادی روی آن کار کردند.
زاهدی با بیان ضرورت و تاثیر آموزش تئا تر عنوان کرد: یکی از راه های آموزش و هنجارسازی در رفتار کودکان از طریق تئا تر است، این روز ها شاهد بهره گیری از آن در درمان نیز هستیم. هنر تئا تر نیز از 3500 سال پیش مانند علم که گام های بسیاری را برای کاستی ها و آسیب ها برداشته است.
این پژوهشگر تئا تر در رابطه با واحد های درسی که قرار است در این رشته دانشگاهی تازه تدریس شود بیان کرد: یک کتابخانه دیجیتال بزرگ در دانشگاه تهران تشکیل و منابع آن به صورت کامل گردآوری شده است. در حال حاضر از نظر منابع با هیچ کمبودی روبه رو نیستیم. واحد ها نیز در حوزه ادبیات و تئا تر کودک تعیین شده اند.
وی همچنین در مورد بخش پژوهش این دوره از جشنواره تئا تر کودک و نوجوان و امکان بهره گیری از این مقالات به عنوان منبع توضیح داد: در بخش پژوهش سه بخش کودک و تکنولوژی، کودک و آموزش در مدارس و کودک و روان شناسی را مدنظر قرار دادیم و مقالاتی را که در این سه حوزه بود، انتخاب کردیم.
زاهدی در پایان تاکید کرد: اگر می خواهیم زیرساختی کار کنیم، باید به پژوهش توجه داشته باشیم. سابقه کار روی تئا تر کودک و نوجوان به 50 سال پیش بازمی گردد. تفریح یکی از ابعاد نمایش است. می بایستی از هر فرصتی برای آموزش کودکان استفاده کنیم.
بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان که از 17 مهرماه جاری آغاز شده است، 21 همین ماه به کار خود در همدان پایان می دهد.
فراهنگ**9266 ** 1569


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن