تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798332613




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حقایق جذاب فیلم اوپنهایمر


واضح آرشیو وب فارسی::

حقایق جذاب فیلم اوپنهایمر


حقایق جذاب فیلم اوپنهایمر

بالاخره فیلم سینمایی اوپنهایمر، جدیدترین ساخته کارگردان سرشناس آمریکایی، کریستوفر نولان منتشر شد و همانطور که انتظار می‌رفت به شدت مورد استقبال بینندگان و منتقدان قرار گرفت. همانطور که می‌دانید، نولان سال‌ها بر روی این پروژه فعالیت کرده و تبلیغات گسترده‌ای هم تا به امروز برای این فیلم انجام شده است. داستان فیلم اوپنهایمر درباره زندگی رابرت اوپنهایمر، پدر بمب اتم جهان است و به نقش او در ساخت بمب اتم در جنگ جهانی دوم می‌پردازد. در ادامه این مطلب قصد داریم فیلم اوپنهایمر را معرفی کنیم، عوامل سازنده و بازیگران آن را بشناسیم، با داستان فیلم آشنا شویم و در نهایت هم مروری بر نقدها و نمرات فیلم داشته باشیم. با ما همراه باشید. 


فیلم اوپنهایمر جدیدترین ساخته کریستوفر نولان (Christopher Nolan) کارگردان مشهور سینمای هالیوود است که بدون شک یکی از موفق‌ترین کارگردان‌های جهان به حساب می‌آید. او تا به امروز فیلم‌های متعددی را کارگردانی کرده که توانسته‌اند بیش از ۵ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشته باشند و ۱۱ جایزه اسکار دریافت کنند. 


این فیلم درباره پدر بمب اتم جهان، جی رابرت اوپنهایمر است و نولان علاوه بر کارگردانی این فیلم، وظیفه نویسندگی و تهیه‌کنندگی این فیلم را نیز بر عهده داشته است. Oppenheimer که به تازگی و در ۳۰ تیر ۱۴۰۲ (۲۱ جولای ۲۰۲۳) منتشر شده پس از اتمام همکاری کمپانی Warner Brothers با نولان، در همکاری جدید او با کمپانی Universal Pictures ساخته شده است.


همانطور که می‌دانید انتشار این فیلم با اکران فیلم سینمایی باربی همراه شده که توسط کمپانی Warner Brothers ساخته شده و بسیاری دلیل این همزمانی را تاثیر فیلم سینمایی Barbie 2023 بر پروژه اوپنهایمر دانسته‌اند که نمی‌توان این موضوع را تایید یا رد کرد. 


نولان برای همکاری با کمپانی یونیورسال و ساخت این فیلم، شرایط مختلفی را تعیین کرده بود که از جمله آنها می‌توان به بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری برای ساخت، بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری برای تبلیغات و در اختیار داشتن ۱۰۰ روز پرده سینماها برای اکران اشاره کرد. 


داستان فیلم اوپنهایمر، روایت ساخته شدن اولین بمب اتمی


داستان فیلم اوپنهایمر، روایت ساخته شدن اولین بمب اتمی

داستان فیلم اوپنهایمر روایت‌گر اتفاقاتی است که در پروسه ساخت بمب اتم توسط جی رابرت اوپنهایمر، فیزیکدان آمریکایی و تیم او انجام می‌شود. در خلال جنگ جهانی دوم، ماموریتی به او و تیمش واگذار می‌شود تا بر روی ساخت پروژه پرخطر بمب اتم کار کنند. اما موضوع این است که ساخته اوپنهایمر در نهایت به نفع بشریت است یا دقیقا برعکس. داستان فیلم از روی کتاب " پیروزی و تراژدی رابرت اوپنهایمر " نوشته کای برد (Kai Bird) و مارتین جی شروین (Martin J. Sherwin) اقتباس شده که در مدت زمان طولانی ۲۵ سال نگارش شده و در سال ۲۰۰۵ منتشر شده است. این دو نویسنده برای نگارش این کتاب، مصاحبه‌های متعددی با صدها نفر انجام داده و بیش از ۲۶۰۰۰ مدرک جمع‌آوری کرده‌اند. در ادامه مطلب همچنان همراه ما باشید تا با اوپنهایمر بیشتر آشنا شویم.


اوپنهایمر کیست؟

جولیوس رابرت اوپنهایمر (Julius Robert Oppenheimer) یک فیزیکدان نظری آمریکایی متولد سال ۱۹۰۴ بود که طی جنگ جهانی دوم ریاست آزمایشگاه لس آلاموس را بر عهده داشت و مامور شد تا بر روی پروژه منهتن کار کند. منهتن نام پروژه‌ای بود که در نهایت به ساخت اولین جنگ‌افزارهای هسته‌ای انجامید و در خلال جنگ جهانی دوم از آن استفاده گردید. پروژه منهتن با محوریت آمریکا و در همکاری با دو کشور کانادا و بریتانیا اجرایی شد. به دلیل نقش مهمی که اوپنهایمر در پیش‌برد این پروژه داشته به او لقب پدر بمب اتمی جهان داده شده است.


بازیگران فیلم سینمایی اوپنهایمر


بازیگران فیلم سینمایی اوپنهایمر

چنانچه پیش‌تر هم توضیح دادیم، کریستوفر نولان برای ساخت این فیلم، زمان بسیار زیادی گذاشته تا داستان را پرورش دهد و برای تماشای عموم جذاب‌تر کند. اما یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که نولان برای فیلم اوپنهایمر تحقیقات گسترده‌ای ترتیب داد تا بهترین گزینه‌ها را برگزیند، انتخاب بازیگران فیلم بوده است. کادر بازیگری درجه یکی که در ساخت این فیلم انتخاب شده‌اند بدون شک بهترین‌ها هستند و قطعا بر جذاب‌تر شدن این فیلم تاثیر به‌سزایی داشته‌اند. مهم‌ترین بازیگران اوپنهایمر عبارتند از:


  • کیلین مورفی Cillian Murphy بازیگر نقش جی رابرت اوپنهایمر
  • امیلی بلانت Emily Blunt بازیگر نقش کاترین (کیتی) اوپنهایمر
  • مت دیمون Matt Damon بازیگر نقش لسلی گرووز
  • رابرت داونی جونیور Robert Downey Jr بازیگر نقش لویس استراوس
  • فلورنس پیو Florence Pugh بازیگر نقش جین تاتلاک
  • جاش هارتنت Josh Hartnett بازیگر نقش ارنست لارنس
  • کیسی افلک Casey Affleck بازیگر نقش بوریس پاش
  • رامی ملک Rami Malek بازیگر نقش دیوید هیل
  • کنت برانا Kenneth Branagh بازیگر نقش نیلز بور
  • بنی سفدی Benny Safdie بازیگر نقش ادوارد تلر
  • جیسون کلارک Jason Clarke بازیگر نقش راجر راب
  • دیلن آرنولد Dylan Arnold بازیگر نقش فرانک اوپنهایمر
  • تام کونتی Tom Conti بازیگر نقش آلبرت اینشتین
  • جیمز دارسی James D Arcy بازیگر نقش پاتریک بلاکت
  • دیوید دستمالچیان David Dastmalchian بازیگر نقش ویلیام ال. بوردن
  • دین دی‌هان Dane DeHaan بازیگر نقش کنت نیکولز
  • آلدن ارنرایک Alden Ehrenreich بازیگر نفش دستیار لوئیس اشتراوس در سنا


واکنش منتقدان به فیلم اوپنهایمر

این فیلم پس از انتشار به شدت مورد توجه منتقدان و بینندگان قرار گرفت و توانست نمرات بسیار خوبی دریافت کند. وب سایت IMDb به این فیلم امتیاز 8.8 از 10 را داده و منتقدان راتن تومیتوز هم به صورت میانگین، امتیاز 94٪ را برای فیلم اوپنهایمر در نظر گرفته‌اند. متاکریتیک به این فیلم امتیاز 98٪ را داده و 95٪ از کاربران گوگل هم این فیلم را پسندیده‌اند. در ادامه نظرات برخی از منتقدان را با هم می‌خوانیم:


مانولا دارگیس از نیویورک تایمز با امتیاز 100٪

اوپنهایمر از نظر مفهوم و چهارچوب، یک دستاورد بزرگ و جذاب است اما به جرات می‌توانم بگویم که فیلمسازی نولان به صورت حیاتی در اختیار تاریخی است که به آن ارتباط دارد. 


مت زولر ستیز از راجر ایبرت با امتیاز 100٪

فیلم اوپنهایمر یک بار دیگر قدرت پیدا می‌کند تا کلوزآپ‌های بزرگ از چهره افرادی را که در حال دست و پنجه نرم کردن با افکار خود هستند را به نمایش بگذارد و به ما نشان دهد. اینکه، این افراد به این فکر می‌کنند که چه کسی هستند، اینکه دیگران تصمیم گرفتند تا آنها چه کسانی باشند و اینکه آنها با خود و دیگران چه کرده‌اند.


متیو جکسون از ای وی کلاب با امتیاز 100٪

اگر تمام مسائلی که این فیلم با آنها درگیر بوده را در نظر بگیریم باز هم می‌توان گفت اوپنهایمر شاهکار است. به نظر من این فیلم بهترین اثر نولان تا به امروز است. یک گام به یک سطح جدید برای یکی از بهترین فیلم‌سازان دوران ما. این فیلم خودش را در مغز شما هک می‌کند. 


دیوید فیر از رولینگ استون با امتیاز 90٪

اوپنهایمر یکی از همان پروژه‌های جاه‌طلبانه و بزرگ است که درخشان و پرالمان، لرزان و هیجان‌انگیز و بیش از حد و در عین حال خیلی کافی نیست. این فیلم حماسه‌های دشوار گذشته از فیلم Reds تا The Right Stuff را به مخاطب یاد‌آوری می‌کند. اوپنهایمر فیلمی است که توسط بزرگسالان برای بزرگسالان ساخته شده است. این فیلم ابهت و عظمت چشمگیری دارد. آن هم در دورانی که فیلم‌ها اکثرا برای کودکان و نوجوانان ساخته می‌شوند. 


گریمه گاتمن از اسکرین رنت با امتیاز 90٪

اوپنهایمر یک پرتره ویرانگر است که غرور انسان را در مواجهه با تغییرات به نمایش می‌گذارد. البته با برخی از خیره‌کننده‌ترین و هولناک‌ترین تصاویر از زندگی حرفه‌ای کریستوفر نولان.


دانلود فیلم اوپنهایمر

بدون شک اوپنهایمر یکی از قوی‌ترین فیلم‌های امسال است و با توجه به امتیازات بالایی که گرفته و بازخوردهای بسیار مثبتی که داشته، شما هم مانند بسیاری از مردم جهان، این فیلم را در لیست مشاهده خودتان قرار داده‌اید. برای مشاهده آنلاین یا دانلود فیلم اوپنهایمر با بهترین کیفیت و زیرنویس یا دوبله فارسی اختصاصی فارسی کافی است وارد یکی از اپلیکیشن‌ها یا وب سایت گپ فیلم شوید و پس از ثبت نام به این شاهکار سینمایی و دیگر فیلم و سریال‌های روز دنیا دسترسی داشته باشید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6097]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن