تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808208348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانلود مستند و عنکبوت آمد | قتل‌های زنجیره‌ای سعید حنایی


واضح آرشیو وب فارسی::

مستند و عنکبوت آمد به داستان قتل‌های زنجیره‌ای زنان خیابانی می‌پردازد. این فیلم واقعی برگرفته از قتل‌های سعید حنایی در مشهد بوده که اتفاقا فیلمی با نام عنکبوت مقدس نیز از روی همین داستان ساخته شده است.

و عنکبوت آمد از جمله آثار متعددی است که پیرامون قتل‌های زنجیره‌ای سعید حنایی ساخته می‌شود. روایت این داستان به حدود دو دهه قبل بازمی‌گردد، جایی که یک قاتل زنجیره‌ای دست به کشتار بی‌رحمانه زنان خیابانی می‌زند. جالب است بدانید این فیلم یکی از اولین آثاری است که پیرامون این داستان مشهور در همان سال‌های ابتدایی ساخته شد. به نقل از منابع معتبر این مستند توسط یک روزنامه نگار و با استناد بر موضوعاتی که در روزهای حادثه اتفاق افتاده به دنبال ارائه جزئیاتی از داستان به مخاطب است. موفقیت این مستند را می‌توان در تاثیر آن بر تمام آثار ساخته شده از این واقعه مشاهده کرد. شاید باورش سخت باشد، اما این مستند بعد از دو دهه هنوز هم مورد توجه بسیاری از افراد قرار دارد. برای تولید این فیلم پژوهش‌های بی‌شماری انجام شده است تا یک مستند ارزشمند به دست مخاطب برسد. اگر عاشق داستان‌های جنایی هستید و از دیدن ماجراهای واقعی لذت می‌برید، تماشای این فیلم به شما پیشنهاد می‌شود.

برای دانلود مستند قتل‌های زنجیره‌ای سعید حنایی می‌توانید از لینک‌های موجود در همین صفحه استفاده کنید.


دانلود مستند و عنکبوت آمد | قتل‌های زنجیره‌ای سعید حنایی

دانلود مستند و عنکبوت آمد | قتل‌های زنجیره‌ای سعید حنایی

سازندگان مستند و عنکبوت آمد

از جمله مراحل مهم مستندسازی، آن هم پیرامون یک قتل زنجیره‌ای تحقیق و تفحص گسترده است. فیلم مستند حاضر توانسته آنقدر تاثیرگذار ساخته شود که هنوز هم به عنوان یک مرجع تصویری مورد استفاده قرار بگیرد. اگرچه کارگردان این مستند هیجان انگیز مازیار بهاری نام داشت، اما نباید از تلاش‌های بی دریغ رویا کریمی مجد به سادگی عبور کرد. بخش عمده‌ای از فعالیت‌های تحقیقاتی برای ساخت این مستند بر عهده رویا کریمی مجد بود که دقت او باعث ساخت یک اثر غنی و پربار شد. جالب است بدانید رویا کریمی پس از مدتی از انتشار این اثر کار خود را در رادیو فردا آغاز کرد. وی درباره این فیلم گفته است: بسیاری از فیلم‌ها و مستندهایی که سال‌ها پس از این اثر ساخته شده، تحت تاثیر ((و عنکبوت آمد)) قرار دارند.

حواشی جنجالی مستند و عنکبوت آمد

فیلم سینمایی عنکبوت مقدس و فیلم سینمایی عنکبوت دو اثر نسبتا مشهورتر از قتل‌های سعید حنایی محسوب می‌شوند. با دانلود مستند و عنکبوت آمد متوجه می‌شوید که این اثر توانسته از نابودی یا تحریف برخی از اطلاعات جلوگیری کند. به عبارتی با ساخت این اثر تاریخی کارگردان‌های بعدی که دست روی چنین سوژه‌ای می‌گذارند، یک منبع غنی و معتبر در اختیار دارند. برای اطلاع بیشتر باید بدانید این مستند تنها به کاراکتر سعید حنایی نپرداخته است، بلکه به برخی از جنبه‌های قتل‌های زنجیره‌ای نیز توجه می‌کند. این مستند یک دید اجتماعی هم با خود حمل می‌کند.

یکی از نکات ارزشمند در این مستند اجتماعی این است که به غیر از پرداخت به داستان اصلی به جنبه‌های اجتماعی قضیه نیز بپردازد. این کار در و عنکبوت آمد به خوبی انجام شده است، به طوری که یک بستر آسیب شناسانه در داخل فیلم گنجانده شده است. فرق اصلی این مستند با سایر فیلم‌ها و مستندهای سعید حنایی در آن است که تنها راوی داستان نیست. در واقع در این مستند سناریو اهمیت ندارد و بر روی حقیقت تمرکز کرده است. به این ترتیب مخاطب با داستان حس نزدیکی برقرار می‌کند. یکی دیگر از نکات بارز این فیلم مستند پرداختن به جریان‌های حاشیه قتل است، به عنوان مثال عوارضی که چنین رویدادی در مشهد به راه انداخته به خوبی نشان داده می‌شود.


خبری از یک روزنامه درباره قتل های سعید حنایی

خبری از یک روزنامه درباره قتل های سعید حنایی

ساختار فیلم و عنکبوت آمد

در ساختار مستند و عنکبوت آمد به خوبی می‌توان پی برد در زمان وقوع قتل‌های زنجیره‌ای حال و هوای شهر مشهد چگونه بوده است. این فیلم حتی به قاضی پرونده نیز می‌پردازد. سازندگان این اثر زیبا معتقدند ساخت چنین مستندهای اجتماعی ثابت می‌کند طرفیت‌های گسترده‌ای برای ساخت آثار مشابه نهفته است. در بخش‌هایی از فیلم نیز تکه‌هایی از مصاحبه‌های سعید حنایی در زندان وکیل آباد مشهد گنجانده شده است که می‌تواند جالب باشد.

در این مصاحبه‌ها سعید حنایی توضیح می‌دهد چگونه قتل‌ها را انجام می‌داده و چه اهدافی از این قتل‌های پی در پی داشته است. نکته جالب دیگر می‌تواند نامگذاری مستند باشد. ناگفته نماند در زمان وقوع قتل‌ها نشریات به این قاتل ناشناخته لقب عنکبوت داده بودند. به همین دلیل نام مستند نیز و عنکبوت آمده، اشاره به دستگیری متهم، گذاشته شد. این لقب به دلیل شیوه به دام افتادن مقتولان روی حنایی گذاشته شده بود.

اگر می‌خواهید بدانید سعید حنایی چگونه در طول فقط 1 سال 16 طعمه را قربانی عقاید خود کرد، حتما این مستند را دانلود کرده و آن را تماشا کنید.

رویکرد عنکبوت مقدس نسبت به طعمه خود

اغلب طعمه‌های سعید حنایی، جز یک مورد، زنان خیابانی بودند که با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کردند. کارگردان مستند و عنکبوت آمد از یک زن خیابانی برای بررسی بهتر ماجرا در مقابل دوربین استفاده کرده است. این یک تکنیک موثر در مستند است که برای شناخت هرچه بیشتر یک فرد با اطرافیان وی مصاحبه می‌شود. در واقع این مستند در این بخش به واکاوی عقاید و افکاری پرداخته که زیر پوست شهر و در میان بسیاری از مردم رخنه کرده است.

این فیلم مستند طور در تلاش است تا تمرکز خود را به جای قربانیان به بستر وقوع این حادثه هولناک منعطف کند. بر خلاف بسیاری از مطالب که در صفحه حوادث روزنامه منتشر می‌شود، این مستند می‌خواهد به طور عمیق موضوع را بررسی کند. مازیار بهاری در این اثر می‌خواهد نشان دهد بسترهای نامناسب اجتماعی، همانند یک ویروس می‌ماند که می‌تواند در جامعه پراکنده شود و جرم و جنایت را گسترش دهد. این مستند جذاب در سال 1381 شمسی (2001 میلادی) ساخته شده است. مازیار بهاری تنها یک روز برای ساخت این فیلم توانست با خانواده و دوستان قاتل صحبت کند. نکته قابل توجه این است که تقریبا تمام افراد از سعید حنایی دفاع کرده و جان مقتولین را بی ارزش می‌پنداشتند. اگر به دیدن فیلم‌هایی با تم جنایی علاقه دارید، بدون شک این مستند می‌تواند شما را به اوج برساند.


مصاحبه با دوستان و اعضای خانواده سعید حنایی

مصاحبه با دوستان و اعضای خانواده سعید حنایی

فیلم عنکبوت مقدس

عنکبوت مقدس (Holy Spider) به کارگردانی و نویسندگی علی عباسی و کمک افشین کامران بهرامی در سال 1400 تولید شده است. در این فیلم که مانند مستند و عنکبوت آمد به ماجرای قتل‌های سعید حنایی پرداخته شده بازیگرانی نظیر زهرا امیر ابراهیمی، مهدی بجستانی، نیما اکبرپور، سارا فضیلت، فروزان جمشید نژاد، آرش آشتیانی و سنا پروانه هنرنمایی کرده‌اند. این فیلم روایت یک قاتل عنکبوتی است که 16 کارگر جنسی را در مشهد به قتل می‌رساند. داستان این فیلم به زنی روزنامه نگار پرداخته که در حال تحقیق روی این قتل‌ها می‌باشد.

عباسی با الهام از فیلم مستند ( و عنکبوت آمد) پیش نویس‌های ابتدایی فیلم را آغاز کرد. او در ابتدا تصمیم داشت داستان بر اساس واقعیت پیش برود، اما در آخر نظر خود را تغییر داد و عناصر خیالی را به ماجرا اضافه کرد. تصویربرداری‌های این فیلم سینمایی بعد از تلاش‌های ناموفق در ایران و ترکیه سرانجام در کشور اردن انجام شده است.

برای دانلود این فیلم مستند و کلیه مستندهای دوبله فارسی شبکه های معروف جهان نظیر شبکه من و تو و بی بی سی فارسی میتوانید به سایت بزرگ تی وی مستند به نشانی tvmostanad.com مراجعه نمایید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6615]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن