تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798497458




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل ارشاد گلستان: برخی مخالفت ها با فعالیت های فرهنگی مبنای شرعی ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل ارشاد گلستان: برخی مخالفت ها با فعالیت های فرهنگی مبنای شرعی ندارد گنبدکاووس - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با یادآوری اینکه انجام کارهای فرهنگی مخالفان و موافقان زیادی دارد، گفت: مبنای بسیاری از مخالفت ها، شرعی و علمی نیست.


به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین "علی اصغر فضیلت" عصر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و نمایندگان رسانه های ارتباط جمعی مستقر در گنبدکاووس، افزود: در شرایط کنونی انجام کار فرهنگی در کشور همچون جنگ داخلی است و موافقان و مخالفان زیادی دارد.
وی بابیان اینکه برای انجام کار فرهنگی نه از هفت خوان رستم بلکه باید از 70 خوان گذشت، گفت: درحالی که دین اسلام بعنوان کاملترین دین بایستی مبنا و پشتوانه فعالیت های فرهنگی قرار گیرد اما بسیاری از مخالفت ها با فعالیت های فرهنگی مبنای شرعی ندارد.
حجت الاسلام فضیلت اضافه کرد: متاسفانه در انجام فعالیت های فرهنگی از داشته های غنی دینی و اسلامی خویش فاصله گرفته ایم که این امر سبب هجمه فرهنگ غرب شده است.
فضیلت بابیان اینکه فعالیت های فرهنگی فرصت های خوبی برای ارتقای سطح فرهنگ عمومی و نیز توسعه کشور هستند، تصریح کرد: برخی نا مهربانی ها درحوزه فرهنگ سبب شده تا این فرصت ها به تهدید تبدیل شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان هم چنین با اذعان به اینکه آسیب های فراوانی درحوزه فرهنگ وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از این آسیب ها و نیز انجام فعالیت های فرهنگی، باید با مدیریت و تدبیر حرکت کرد.
حجت الاسلام فضیلت، تمرکز زدایی و هم افزایی را دو رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان در دوره جدید برشمرد و گفت: در این راستا توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات بین شهرستان های گلستان صورت گرفته و درجهت پیشبرد امورات فرهنگی از ظرفیت دیگر ادارات و نهادها بویژه شهرداری و شوراها استفاده خواهد شد.
وی، برگزاری جشنواره های تئاتر و شعر شهروندی، برپایی نمایشگاه های فرهنگی و هنری، توجه به سلامت شهروندی، معرفی مفاخر شهری، اکران فیلم در بوستان ها و برنامه های دیگر را از جمله برنامه های فرهنگی دانست که می توان آنرا درسایه تعامل و همکاری با دیگر ادارات و نهادها بویژه شهرداری و در قالب امضای تفاهم نامه اجرایی کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها نیز تمام ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری خویش را درجهت برگزاری این برنامه ها در اختیار ادارات و نهادها قرار خواهند داد.
حجت الاسلام فضیلت هم چنین بابیان اینکه از ظرفیت های فرهنگی و هنری می توان در ارتقای فرهنگ عمومی و حفظ منابع خدادادی استفاده کرد، گفت: خبرنگاران می توانند با رصد این برنامه ها و انعکاس درست نقاط قوت و ضعف به مسوولان، نقش آفرینی کنند.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از برنامه های فرهنگی را می توان با تعامل و هفکری و نیز استفاده صحیح از بودجه فرهنگی ادارات و نهادها و نیز کمک خیرین، در شهرها و روستاها اجرایی کرد.
همچنین در این نشست معاون استاندار گلستان و فرماندار گنبدکاووس بابیان اینکه فرهنگ زیر بنای توسعه یک جامعه است، گفت: دولت تدبیر و امید اهتمام جدی به مقوله فرهنگ درحوزه های مختلف دارد.
"محمد حمیدی" با اشاره به ظرفیت های متنوع فرهنگی شهرستان گنبدکاووس بویژه درحوزه اقوام و مذاهب، صنایع دستی، تاریخی و گردشگری، افزود: خبرنگاران در اطلاع رسانی و تقویت این ظرفیت ها به مردم نقش مهمی برعهده دارند.
وی بابیان اینکه فعالیتهای فرهنگی به اعتبارات خاص نیاز دارد، گفت: بودجه و اعتبارات کنونی جوابگوی نیازهای فرهنگی نیست که لازم است برای جبران این نقیصه از همه ظرفیت های موجود استفاده کرد.
شهردار گنبدکاووس، نایب رییس و رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی این شهر نیز درسخنان جداگانه ضمن اعلام آمادگی در انجام فعالیت های فرهنگی، برلزوم توجه بیشتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به رفع کمبودهای فرهنگی این شهرستان تاکید کردند.
شهرستان گنبدکاووس بابیش از 325 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/7479/600/2729


24/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن