تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798353388




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره فیلم و عکس همراه تهران افتتاح شد/ نمایش آثار هنرمندان در غیابشان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > سینمای ایران همزمان با روز ملی سینما
جشنواره فیلم و عکس همراه تهران افتتاح شد/ نمایش آثار هنرمندان در غیابشان
شب گذشته 21 شهریور ماه، آیین افتتاح دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران با حضور تعدادی از چهره های سینمایی در پردیس سینمایی ملت برگزار شد که در این مراسم فیلم های هنرمندان در حالی به نمایش درآمد که برخی از آنها در سالن حضور نداشتند.



به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه گذشته 21 شهریورماه و همزمان با روز ملی سینما، آیین افتتاح دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران با حضور تعدادی از چهره‌های سینمایی و مردم عادی در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.
 
اجرای مراسم افتتاحیه که با 45 دقیقه تاخیر آغاز شد بر عهده رامبد جوان بازیگر سینما و تلویزیون بود، جوان در ابتدای صحبتهایش عنوان کرد: سال گذشته من برای جشنواره همراه تهران فیلم ساختم که آنقدر فیلم من خوب بود از من درخواست کردند امسال اجرای این مراسم را برعهده بگیرم. 
 
وی ادامه داد: امسال 10 هنرمند برای این دوره از جشنواره فیلم ساختند که امشب با هم این فیلم ها را تماشا خواهیم کرد. هر کدام از فیلمسازان قبل از نمایش فیلم های خود 2 دقیقه فرصت دارند تا از تجربه فیلمسازی خود بگویند در غیر این صورت از چالش سطل آب جوش استفاده خواهیم کرد. همچنین اکران فیلم های بخش «نگاه هنرمند» دومین جشنواره همراه تهران بر اساس حروف الفبا خواهد بود.
 
بعد از حرف های رامبد جوان نماهنگی با مضمون معرفی فیلمسازان بخش «نگاه هنرمند» دومین جشنواره همراه تهران پخش شد. فرهاد آییش، آتیلا پسیانی، بابک حمیدیان، فاطمعه معتمد آریا، گیزلا سینایی، قباد شیوا، لیلی رشیدی، بهروز غریب پور، رضا یزدانی و نیکی کریمی چهره هایی بودند که با تلفن همراه خود فیلم ساخته بودند. 
 
در ادامه مراسم حمید خانی دبیر دومین جشنواره فیلم همراه تهران طی سخنان کوتاهی گفت: این دوره از جشنواره با استقبال خوبی مواجه شد و بیش از 11 هزار اثر شامل فیلم و عکس به دبیرخانه  دومین جشنواره رسید. از سراسر کشور آثار قابل قبولی به دست ما رسید که امکان نمایش تمامی آنها را نداشتیم و من از همه عزیزانی که امکان نمایش آثار آنها فراهم نشد عذرخواهی می کنم.
 
خانی ضمن تبریک فرا رسیدن روز ملی سینما خطاب به عکاسان حاضر در سالن گفت: مهمترین اتفاق در این مراسم حضور عکاسان است و آنها برای ثبت رویداد های هنری، بسیار تلاش می کنند، امیدوارم روزی فرا برسد که روز ملی عکس داشته باشیم.
 
اولین فیلمی که اکران شد، فیلم «صدای زندگی» به کاگردانی فرهاد آییش بود که این بازیگر سینما قبل از نمایش فیلمش درباره تجربه فیلم ساختن با موبایل گفت: ساخت فیلم با تلفن همراه تجربه سختی برای من بود چون در ابتدا حس می‌کردم که موبایل یک وسیله شخصی و خصوصی است و من می‌خواهم یک کار خصوصی را عمومی کنم. از ادامه راه تصمیم گرفتم که کمی جدی تر به این موضوع نگاه کنم بنابراین تصمیم گرفتم موبایل را مقابل خودم بگذارم و درباره همین وسیله حرف بزنم.
 
گل آتیلا پسیانی به خسرو سینایی تقدیم شد
 
بعد از نمایش فرهاد آییش نوبت به نمایش فیلم آتیلا پسیانی رسید که این بازیگر در سالن حضور نداشت و رامبد جوان دسته گلی که قرار بود به آتیلا پسیانی اهدا کند به خسرو سینایی از کارگردان قدیمی سینمای ایران تقدیم کرد. 
 
خسرو سینایی ضمن تشکر از رامبد جوان طی سخنانی عنوان کرد: خیلی از جوان ها به من مراجعه می کنند و می گویند می خواهد وارد این عرصه شوند. من نیز به آنها می‌گویم اگر به دنبال پول و شهرت هستید وارد این کار نشوید اما اگر دنبال هنر هستید و می خواهید با هنر زندگی کنید در این راه قدم بگذارید.
 
سینایی گلی را که رامبد جوان به او تقدیم کرد به فاطمه معتمعد آریا داد و گفت: امشب شب بانوان است و من دلم می خواهد این گل را به فاطمه معتمد آریا تقدیم کنم. 
 
معتمد آریا نیز با تشکر از خسرو سینایی گفت: من الان باید دست خسرو سینایی را ببوسم اما شرعیات اجازه نمی دهد، ممنونم از وی که این گل را به من دادند.
 
در ادامه مراسم فیلم بابک حمدیان به نمایش در آمد که این بازیگر سینما هم در سالن حضور نداشت و رامبد جوان گل او را به علی مصفا تقدیم کرد. 
 
فیلم دیگری که برای حاضران در سالن به نمایش درآمد فیلم «مام هستیم» به کارگردانی لیلی رشیدی بود. این فیلم نگاهی به مساله کودکان کار دارد و زندگی کودکان افغانی را که به کار بازیگری مشغولند و این روزها در مکانی در جنوب شهر تهران نمایشی را روی صحنه می برند، اشاره می کند. 
 
رشیدی قبل از نمایش فیلمش درباره تجربه فیلمسازی اش با موبایل گفت: تجربه بسیار خوبی بود اما برای من سختی های بسیاری داشت، چون من گوشی نداشتم که عکس و فیلم بگیرد و زمانی که این گوشی را به من دادند من تازه کار کردن با آن را یاد گرفتم. 
 
مردم فیلم لیلی رشیدی را پسندید و این فیلم مورد تشویق آنها قرار گرفت و بعد از آن نثار ظریفی کارگردان تئاتری که در فیلم لیلی رشیدی به آن اشاره شده بود، روی صحنه حاضر شد و گفت: من کارگردان نمایشی که در این فیلم دیدید، هستم و خودم هم اهل افغانستانم، از شاگردان حمید پور آذری هستم و به او افتخار می کنم. 
 
این جوان که به شدت احساساتی شده بود، یاد آور شد: من با تعدادی از کودکان کار این نمایش را سه شب در هفته در چهارراه مولوی تهران اجرا می کنیم، تو رو خدا بیایید و کار ما را ببینید. 
 
 هنرمند تجسمی که برای اولین بار به سراغ فیلمسازی آمده بود  
 
فیلم دیگری که در این مراسم به نمایش در آمد، فیلم قباد شیوا هنرمند حوزه تجسمی بود. شیوا قبل از نمایش فیلمش گفت: من قبل از هر چیز تبریک می گویم به دست اندرکاران این جشنواره که چنین حرکتی انجام دادند و به ما گفتند که می شود از تلفن همراه استفاده های بهینه انجام داد. من می دانم روزی می رسد که فیلم های هنری با این وسیله ساخته می شود و نیمی از جمعیت جهان هنرمند خواهند شد. 
 
شیوا در ادامه حرف هایش افزود: روزی که به من زنگ زدند تا این کار انجام بدهم در ابتدا فکر کردم که می خواهند فیلم من را بسازند اما زمانی که گفتند باید فیلم بسازم فکر کردم که کار سختی خواهم داشت.
 
شیوا در پایان حرف هاش گفت: این فیلم کمی تلخ است اما من معتقدم که نباید از تصویر ترسید و باید به آن نگاه کرد.
 
بعد از نمایش فیلم قباد شیوا، دو فیلم بهروز غریب پور و نیکی کریمی به نمایش در آمد که هر دو این هنرمندان در سالن حاضر نبودند و فقط بهروز غریب پور ویدیویی را برای جشنواره فرستاده بود که طی آن از مردم برای حضور نداشتن در این مراسم عذر خواهی کرد.
 
فیلم موبایلی فاطمه معتمد آریا به مراسم افتتاحیه نرسید
 
این بار نوبت به فاطمه معتمد آریا رسید که خودش در سالن حضور داشت اما فیلمش به جشنواره نرسیده بود. این بازیگر سینما و تئاتر طی سخنانی گفت: فیلم من آماده نمایش نشد و مراحل فنی آن طی روزهای آینده به پایان می رسد. فیلم ساختن با موبایل صرفا یک تجربه است و خواستیم که در این زمینه تجاربی را به دست بیاوریم. من بازیگر هستم و کارم را خیلی دوست دارم، وقتی کسی به من می‌گوید بیا فیلم بساز به من بر می‌خورد و فکر می‌کنم مگر من در کارم بد بودم که به من گفتند بیا سراغ یک کار دیگر. فیلمی که من برای حضور در این جشنواره ساختم عنوانش «کوتاه» است اما برای من از جدیت یک پروژه سینمایی برخوردار بوده است.  
 
فیلم دیگری که در مراسم افتتاحیه جشنواره همراه تهران اکران شد، فیلم «سفرنامه» به کارگردانی گیزلا سینایی همسر خسرو سینایی کارگردان سینمای ایران بود. گیزلا سینایی خطاب به رامبد جوان گفت: خیلی خوب است که آدم اسمش در انتهای حروف الفبا باشد چون همه امور را رصد می کند و در آخر می داند که چه می خواهد بگوید.
 
وی درباره تجربه فیلمسازی با تلفن همراه گفت: این کار تجربه جالب و بسیار سختی برای من بود چون من پیش از این اصلا تلفن همراه نداشتم، چه برسد که بخواهم به وسیله آن عکس و فیلم بگیرم و ایمیل های خودم را چک کنم. گوشی کوچکی داشتم که در خانه ما آنتن نداشت و من اسمش را ریش تراش گذاشته بودم. 
 
آخرین اثری که در این مراسم نمایش داده شد، فیلم رضا یزدانی، خواننده موسیقی بود. یزدانی قبل از نمایش فیلمش گفت: خیلی خوشحالم که در کنار شما هستم. شب گذشته خودم را از بندرعباس به این مراسم رساندم تا در کنار شما باشم. من صرفا فیلمساز نیستم اما دلم می خواست این کار را تجربه کنم، بنابراین از پشت صحنه یکی از ترانه هام فیلمی ساختم که امیدوارم شما بپسندید.
 
در حاشیه این مراسم چه گذشت ...
 
- شوخی های رامبد جوان با فاطمه معتمد آریا توجه حاضران در سالن را به خود جلب کرد.
 
- فیلم موبایلی بهروز غریب پور اثری کسل کننده بود تا جایی که حاضران در سالن، هنگام نمایش فیلم به نشانه اعتراض دست می‌زدند.
 
- رامبد جوان حرکات محیر العقولی روی صحنه انجام می داد که باعث خنده مردم می‌شد. 
 
- رضا یزدانی و رامبد جوان روی صحنه با یکدیگر عکس سلفی گرفتند.
  
 
 
 



۱۳۹۳/۶/۲۲ - ۰۹:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن