تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798927643




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نباید بُعد سرگرمی نمایش‌های کودک و نوجوان را نادیده گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کارگردان "شهر مورچه‌ها":
نباید بُعد سرگرمی نمایش‌های کودک و نوجوان را نادیده گرفت
کارگردان "شهر مورچه‌ها" گفت: نمی‌دانم چرا برخی مسئولین فکر می‌کنند اگر نمایش کودک شاد باشد، بُعد آموزشی آن ضعیف می‌شود؟


 به گزارش حوزه  تئاتر باشگاه خبرنگاران ؛ رضا بیات، نویسنده و کارگردان "شهر مورچه‌ها"، که از فردا 30 تیرماه اجرای عموم نمایش خود را در تالار هنر آغاز می‌کند گفت: قسمت شاد و فرح‌بخش نمایش"شهر مورچه‌ها" در اجرای عمومی، بنا به برخی ملاحظات و تذکرات، حذف شده است. متاسفانه برخی فکر می‌کنند اگر نمایش کودک شاد باشد، بُعد آموزشی اثر کمرنگ می‌شود.

در صورتی که اصلا اینطور نیست. شادی حق کودکان است و من می‌خواهم در نمایشم  به کودکان بگویم باید همیشه شاد، پرانرژی و با انگیزه زندگی کرد.
 
وی ادامه داد: افراط و تفریط در هیچ موردی خوب نیست. همانطور که نباید فقط بُعد سرگرمی را در نمایش‌های کودک مدنظر داشت و خیلی پُررنگ کرد؛ چراکه تفریط در این زمینه نیز آسیب زننده است. یادمان باشد در هر صورت، سرگرمی بخش اعظمی از هنر تئاتر است. هیچ کس نیست که تئاتر را فارغ از وجهه‌ی سرگرمی آن بخواهد چه رسد به کودکان.
 
این کارگردان اضافه کرد: با این‌حال در اجرای عموم "شهر مورچه‌ها" تلاش خواهیم کرد، بیشترین جذب مخاطب را داشته باشیم. معتقدم همانطور که کودک باید از دیدن نمایش خود لذت می‌برد، بزرگسالان همراه اون نیز باید از دیدن نمایش لذت ببرند و از این رو نکاتی در کار گنجانده شده که مخاطب بزرگسال نیز از تماشای نمایش لذت ببرد.
 
وی با بیان خلاصه‌ای از داستان "شهر مورچه‌ها" اظهار داشت: داستان نمایش، راجع به مورچه‌هایی است که باران، سقف شهرشان را خراب کرده و از راه شکاف سقف، عنکبوتی وارد شهر می‌شود.

حرف اصلی نمایش این است که کودکان باید جسارت ابراز وجود داشته باشند. باید با اعتماد به نفس بتوانند در بزنگاه‌هایی ابراز وجود کنند و از سوی دیگر به بزرگسالان این پیام منتقل می‌شود که باید اجازهی این ابراز وجود را به کودکان خود بدهند.
 
این نمایش‌نامه‌نویس، همچنین در بخشی دیگر از صحبت‌های خود از عدم حمایت‌های مناسب از اجرای عمومی نمایش خود گلایه کرد و عنوان داشت:‌ در شرایط فعلی اجرای عمومی هر نمایشی بدون حمایت‌های لازم، سخت است و وقتی صحبت از اجرای نمایش کودک می‌شود گویا مسئولین چندان رغبتی به حمایت ندارند.

در هر صورت گلایه‌هایی هست اما اکنون فرصت خوبی برای بیان این گلایه‌ها نیست. امیدوارم اجرای عمومی ما به خوبی پیش رود و بتوانیم اجرای موفقی بر صحنه داشته باشیم.
 
رضا بیات در پایان از گروه اجرایی خود تشکر کرد و گفت: از گروه بازیگری و اجرایی نمایش "شهر مورچه‌ها" خیلی متشکرم؛ چرا که با همه‌ی سختی‌ها همچنان صبورانه مرا همراهی کردند.

 ایشان که با درخشش خود در بخش کودک و نوجوان چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت و با کسب 14 رتبه و تقدیر، یک رکورد کم‌نظیر در دریافت جایزه ثبت کردند؛ در مراحل بعدی نیز بسیار صادقانه و صبورانه در جهت پیشبرد کار مرا همراهی کردند که بی‌نهایت از ایشان سپاسگزارم.
 
گفتنی است؛ نمایش "شهر مورچه‌ها" به نویسندگی و کارگردانی رضا بیات، تولید مشترک مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس است که سال گذشته در تالار سوره اجراهای موفقی را مخصوص مدارس پشت سرگذاشت. این نمایش از فردا 30تیرماه ساعت 19:30 در تالار هنر به مدت 30 روز برای عموم به صحنه می‌رود.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن