تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798436977




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کدام عضو بدن هنرمندان بیمه می شود؟!


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: کدام عضو بدن هنرمندان بیمه می شود؟!


طرح بیمه حنجره و دست هنرمندان در حالی قرار است عملیاتی شود که در ایران کمتر هنرمندی از ناحیه حنجره یا دست چنان آسیبی دیده که نتواند فعالیت کند، اما تنگدستی، بسیاری از هنرمندان را در صد سال اخیر زمین گیر کرده است. به گزارش سرویس وب گردی پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در هنگامه‌ ای که بسیاری از هنرمندان کشورمان از خدمات درمانی رایگان بی‌بهره‌اند و از پوشش مناسب بیمه‌ای برخوردار نیستند و بسیاری از ایشان از پشتوانه مالی مناسبی نیز ندارند، در اقدامی عجیب طرح بیمه اعضای بدن هنرمندان در ایران عملیاتی می‌شود که در نوع خود عملی عجیب و غیرقابل هضم و تشریفاتی است، چرا که در ایران کمتر هنرمندی از ناحیه حنجره یا دست چنان آسیبی دیده که نتواند فعالیت کند اما فقر بسیاری از هنرمندان را در یکصد سال اخیر زمین گیر کرده است.
به گزارش «تابناک»، «اعضای بدن هنرمندان بیمه می شود.» این بخشی از برنامه ای است که توسط شرکت تعاونی هنرمندان و یک بانک و بیمه خصوصی قرار است اجرا شود. بیمه اعضای بدن هنرمندان یکی از مهم ترین بیمه هایی است که در سراسر دنیا نیز معمول است و براساس آن عضوی از بدن هنرمند که در خلق اثر هنری‌اش دخالت دارد مانند حنجره خوانندگان و دست‌های نقاشان را تحت پوشش بیمه قرار می دهند.
این بیمه، تضمینی برای هنرمند است که در صورت وقوع بیماری و حادثه می تواند هزینه هایش را تامین کند.
بیمه حنجره و دست هنرمندان
این بیمه در ایران مختص ورزشکاران و بخصوص ساق پای فوتبالیست ها بود که ارزش زیادی داشت و حال ظاهراً قرار است دست نقاشان و نوازندگان و حنجره خوانندگان و احتمالاً چهره و اندام بازیگران بیمه شود اما این طرح مناسب در میان نقادان بیشتر به یک لطیفه بدل شده، چرا که حکم ضرب المثل «پیاز خوردن گرسنه برای افزایش اشتهاء» را دارد و متاسفانه چندان با منطق اقتصاد هنر ایران تطابق منطقی ندارد.
بی‌شک نفس این اتفاق، مثبت است اما نه در کشوری که بسیاری از هنرمندانش محتاج حداقل‌ها برای گذران زندگی هستند و تنها قشر بسیار محدودی از هنرمندان از تمکن مالی قابل توجهی برای گذران ایام برخوردارند و حتی تامین آتیه این قشر نیز در ابهام به سر می‌برد. بنابراین طرح مذکور بیشتر جنبه تزئینی خواهد داشت و بعید است جمعیت کثیری از هنرمندان مطرح به این طرح بپیوندند و حتی از چنین اتفاقی نگران باشند که بخواهند عضو محترم و هنرمندشان شوند.
حقیقتاً مگر در تاریخ هنر ایران، چند هنرمند به واسطه آسیب دیدگی از ناحیه دست یا حنجره و یا چهره، با نقش آفرینیِ موثر در حلقه هنرمندان وداع کرده‌اند یا کیفیت آثارشان رو به تنزل نهاده که چنین رویکردی در پیش گرفته شده و در دستور کار قرار گرفته است؟ در مقابل چند هنرمند به واسطه امراضی که هیچ‌کدام ارتباطی با عضو موثرشان در خلق آثار هنری نداشته، این عالم خاکی را پس از پشت سر گذاشتن روزهای سختِ مضیقه و تنگیِ معاش ترک کرده‌اند و چشم از دنیا فرو بسته‌اند؟
آنچه مسلم است، هنرمندان در مقطع کنونی بیش از هر چیز، به بیمه بیکاری احتیاج دارند، چرا که به واسطه مناسبات شغلی هنرمندان، بسیاری از هنرمندان گاهی چند سال فاقد شغل هستند (سینماگران) و گاهی نیز آثارشان خریداران مطلوبی ندارد (نقاشان و خطاطان و...) و گاهی نیز اساساً زمینه فعالیت‌شان فراهم نیست (موزیسین‌ها) و بنابراین ای کاش بیمه‌ سراسری بی‌کاری برای فرهنگیان به ویژه هنرمندان طراحی شود و در عوض طرح‌های تزئینی، بدین شکل حداقل‌های زندگی برایشان تامین شوند؛ مطالبه‌ای که سال‌ها است از سوی همه هنرمندان مطرح است و متاسفانه همواره در سایه چنین طرح‌هایی قرار گرفته که عملاً هیچ بازدهی موثری برای هنرمندان ندارند.
جای تردید ندارد که اگر هنرمندان ایران (حتی هنرمندان مطرح) همچون فوتبالیست صاحب درآمدهای میلیاردی در هر سال شوند و یا از درآمدهای میلیون دلاری همچون ستاره‌های هالیوود برخوردار شوند، چنین بیمه‌هایی قابل پذیرش خواهد بود اما در این اوضاع که هنر، حکم عشق را دارد و جمعیت بسیار محدود در این حوزه از توانایی مالی ویژه‌ای برخوردارند، این طرح‌ها نتیجه‌ای نخواهد داشت و صرفاً شاید برخی هنرمندان محض شوآف با چنین طرح‌هایی همراهی کنند.


پنج شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن