تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 20 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799767991




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرت ابدی را به دنیای فانی نفروشید


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳




Mohsen Qaemi-18.jpg

آیت‌الله سبحانی گفت: اگر انسان به درستی فکر کند، برای چه به دنیا آمده و در طول عمر خود در این دنیا چه معامله‌ای با آخرت می‌کند، هیچ‌گاه مرتکب گناه نخواهد شد و آخرت ابدی را به دنیای فانی نخواهد فروخت. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید ظهر امروز در ادامه سلسله مباحث تفسیر سوره زمر، اظهار کرد: خداوند در آیه 19 سوره زمر به این مطلب اشاره می‌فرماید که در مواردی، عذاب الهی، واجب شده است. وی افزود: متاسفانه عده‌ای به خصوص جبرگرایان با سوء استفاده از آیه 19 زمر و به دلیل کج‌فهمی خود این مطلب را بیان کردند که به استناد این آیه، انسان در کارهای خود مخیر نیست، بلکه میسر است، یعنی از خود اراده‌ای ندارد که این نوع تقصیر کاملا بر خلاف مبانی اسلامی و قرآنی است. این مرجع تقلید بیان کرد: این افراد گناه خود را به گردن خدا می‌اندازند و اصرار دارند که به سمت گناه کردن کشیده بشوند و خود در این بین اراده‌ای ندارند حتی ابن مجلم زمانی که امام علی‌(ع) را به شهادت رساند به این آیه استناد کرد، اما در پاسخ جواب‌های متعددی را می‌توان به این گروه داد. سبحانی خاطرنشان کرد: ما دو نوع کفر داریم که یکی از آنها کفر عقیدتی است، یعنی این‌ افراد از اول هم کافر بودند و بخش دوم کفر عملی است، یعنی این افراد به قدری گناه و معصیت می‌کنند که در نهایت به کفران خدا نیز می‌رسند. وی افزود: حضرت زینب‌(س) در مجلس ابن زیاد همین آیه را قرائت کردند که این افراد به دلیل ارتکاب گناهان زیاد کافر شده‌اند؛ بنابراین این آیه دلیل بر جبر نیست، بلکه دلیل کامل بر اختیار انسان است. این مرجع تقلید بیان کرد: اگر قلب انسان سیاه شود و دیگر قابل درمان نباشد، مرگ او حتمی است، پس این عذاب خودساخته است و بر آنها تحمیل نمی‌شود. به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز،‌ وی ادامه داد: برخورداری از چشم دوزخی نیازمند طی مراحل مختلفی است که ترک گناهان، انس با قرآن و اهل‌بیت‌(ع) و مراقبت و محاسبه نفس از جمله این مراحل است. اگر کسی بتواند این مراحل را به خوبی طی کند چشم برزخی پیدا خواهد کرد. وی همچنین در تفسیر آیه 20 سوره زمر "لَکِنِ الَّذِینَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ لَهُمْ غُرَفٌ مِّن فَوْقِهَا غُرَفٌ مَّبْنِیَّةٌ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ وَعْدَ اللَّهِ لَا یُخْلِفُ اللَّهُ الْمِیعَادَ/ لیکن کسانی که از پروردگارشان پروا دارند برای آنان غرفه‌هایی است که از بالای آنها غرفه‌هایی بنا شده و از پایین آنها نهرها جاری است، وعده خداوند است، خدا وعده‌اش را خلاف نمی‌کند"، گفت: اگر انسان به درستی فکر کند برای چه به دنیا آمده و در طول عمر خود در این دنیا چه معامله‌ای با آخرت می‌کند، هیچ‌گاه مرتکب گناه نخواهد شد و آخرت ابدی را به دنیای فانی نخواهد فروخت و نباید در این مسیر کوچکترین شکی به اراده خدا در بخشش و عذاب گناهکار داشته باشد. سبحانی بیان کرد: همان قدر که بخشش خدا حق است، عذاب الهی نیز حق است. خداوند در حقیقت بر هر چه گفته عمل می‌کند و این درس را نیز به بندگان می‌دهد که به هر چه که گفتید، عمل کنید؛ زیرا عمل به وعده از مهمترین ویژگی‌های مومن حقیقی است. انتهای پیام








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن