تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حق، سنگين و تلخ است و باطل، سبك و شيرين و بسا خواهش و هوا و هوسى كه لحظه اى بيش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799659500




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبلیغ برای رونق گردشگری در آن سوی مرزها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تبلیغ برای رونق گردشگری در آن سوی مرزها شهرکرد- ایرنا- با فرارسیدن تعطیلات نوروزی، تبلیغ مسافرت و گردشگری نیز فزونی می یابد به گونه ای که صفحات بیشتر نشریات داخلی، از تبلیغ سفر به دیگر کشورهای دنیا پر می شود و شرکت های گردشگری تمامی سعی خود را برای جذب مسافر بیشتر در تورهای خارجی به کار می گیرند.


گردشگری سازمان یافته در ساختار اقتصادی از مقولات مهم و اساسی است به طوری که درآمدهای اقتصادی برخی کشورها، بیش از ۸۰ درصد وابسته به صنعت توریسم است.
توسعه صنعت جهانگردی، بخش صنعت و کشاورزی را با افزایش تقاضا مواجه می کند و صنایع دستی و بخش ساختمان نیز با افزایش سرمایه گذاری در تاسیسات اقامتی، راه و جاده همراه شده و بخش های خدمات مانند خدمات رفاهی، حمل ونقل و ارتباطات، خدمات مالی و آموزشی و فرهنگی را نیز به تحرک در می آورد.
گزارش های سازمان جهانی جهانگردی WTO درآمد خاورمیانه از صنعت گردشگری در سال ۲۰۱۴ را حدود ۷۰۰ میلیارد دلار برآورد کرده است که با در نظر گرفتن این ارقام و تلاش برنامه ریزان کشورهای عربی و همسایگان، رقابت شدیدی برای جذب درآمد از این صنعت در جهان آغاز شده است.
ایران با سابقه تمدنی کهن و آثار متعدد برجا مانده از دوران های قبل از تاریخ و تاریخی و جاذبه های فراوان اکوتوریسمی، گردشگری سلامت و مذهبی توانمندی های ویژه ای در صنعت گردشگری دارد.
سؤال اینجاست که سهم ایران از بازار گردشگری در سال های آتی چه میزان خواهد بود؟
براساس آمارهای سازمان جهانی گردشگری و یونسکو، ایران به دلیل برخورداری از جاذبه های فراوان می تواند در میان ۱۰ کشور اول دنیا به لحاظ ورود گردشگر قرار گیرد ولی آمارهای رسمی حاکی از آن است که از بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار گردش مالی سالانه صنعت توریسم جهان، سهم ایران کمتر از یک دهم درصد است.
بر اساس آمار و اطلاعات موجود، ورود یک گردشگر به کشور 10 شغل ثابت ایجاد می کند که این شغل ها می تواند در بخش راهنمایی تور، حمل و نقل شهری و بین شهری، غذا، هتلداری، رستوران داری و حتی ساخت و ساز اماکن جدید گردشگری باشد.
بر اساس آمارها، در سال 2013، بیش از یک میلیارد گردشگر در دنیا، هزار و 100 میلیارد دلار صرف گردشگری کرده اند که ایران به عنوان کشوری که می تواند به قطب گردشگری تبدیل شود، از این درآمد عظیم سهم ناچیزی داشته است.
همچنین بر اساس آمارهای منتشر شده در خصوص گردشگران خروجی و ورودی کشور، چهار میلیون گردشگر در سال جاری به کشور وارد شده و هفت میلیون گردشگر نیز از ایران به دیگر کشورهای دنیا سفر کرده اند.
سهم ناچیز ایران ازصنعت گردشگری نشان دهنده آن است که این صنعت نتوانسته نقش خود را به عنوان یک عامل توسعه اقتصادی کشور و معرفی ایران به عنوان یک کشور مقصد گردشگری به خوبی ایفا کند.
هر ساله در آستانه تعطیلات نوروزی، دفاتر خدمات گردشگری برای مسافرت شهروندان ایرانی به خارج از کشور تبلیغات زیادی می کنند.
در این بازار آشفته، از تبلیغ پرداخت جایزه های چند 10 میلیونی گرفته تا خودروهای لوکس و سکه های طلا، از ترفندهایی است که دفاتر خدمات مسافرتی برای جذب گردشگران استفاده می دهند.
نگاهی به برنامه های تبلیغی و تشویقی کشورهایی که از لحاظ جاذبه های گردشگری در جایگاه بسیار پایین تر از ایران قرار دارند و افزایش جذب گردشگران خارجی به آن کشورها، مبین ضرورت تغییر در برخی سیاست های تبلیغات و بازاریابی گردشگری کشور را دوچندان کرده است.
تراز منفی گردشگری کشور، بازنگری درسیاست های این صنعت را ضروری ساخته است.
مشخص نبودن هدف ها و سیاست های جهانگردی، وجود تبلیغات منفی در رسانه های خارجی برای ارائه تصویری نامطلوب از ایران و نبود نیروی انسانی کار آزموده و متخصص در امور جهانگردی و ضعف کادر موسسات جهانگردی را می توان به عنوان بخشی از مشکلات فراروی توسعه صنعت گردشگری کشور بیان کرد.
وجود مشکل در گمرک و ناکافی بودن همکاری بین بخشی سازمان های دست اندرکار صنعت گردشگری، نبود اطلاع رسانی مناسب از جاذبه های گردشگری و تبلیغات موثر برای تغییر نگرش به ایران از دیگر مشکلاتی است که رونق این بخش را با مشکل مواجه کرده است.
دولت یازدهم می تواند با ارتقا کیفیت وکاهش قیمت، نگاه اقتصادی به صنعت توریسم و تعریفی معین از اقتصاد توریسم، بهبود ارائه خدمات در فضاهای اقامتی، سرعت عرضه خدمات گردشگری و بهبود حمل و نقل هوایی و ارتقا ظرفیت های کمی و کیفی تاسیسات جهانگردی به ویژه تعداد تورهای داخلی و خارجی گام های موثری در رونق این صنعت بردارد.
آموزش نیروی انسانی متخصص درامور جهانگردی، اجرای سیاست تمرکز زدایی و کاهش تداخل وظایف سازمان های متولی، کاهش موازی کاری و شکسته شدن انحصار دولت در گردشگری، حمایت واقعی از بخش خصوصی و افزایش ارائه خدمات الکترونیکی به گردشگران از دیگر راهکارهای رونق گردشگری ایران است.
547/558/
از سیدبهادر حسینی تشنیزی
انتهای پیام /*




18/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن