تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه‏دار هنگام افطار مستجاب مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798212471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تسمه های نقاله مصرفی در صنایع غذایی


واضح آرشیو وب فارسی::


تسمه های نقاله مصرفی در صنایع غذایی

 

نیز در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد ابزاری است که از جنس پلیمری در عرض های مختلف بصورت کلاف تولید شده و برای انتقال مواد بر روی نقاله های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. دسته بندی های بسیار متعددی برای تسمه نقاله وجود دارد که دسته بندی بر حسب نوع طراحی مانند تسمه نقاله لاستیکی و پلاستیکی و تسمه نقاله های فرودگاهی یا تردمیلی از جمله انواع کاربردی تسمه نقاله محسوب می شوند. یکی از روش های دسته بندی این محصولات پلیمری بر حسب صنایع مصرف کننده می باشد که کاربری تسمه نقاله مواد غذایی به سبب امنیت در کاربری با مواد چرب غذایی دارای اهمیت است.

تسمه نوار نقاله یا تسمه های لاستیکی | همان تسمه نقاله میباشد که ، در تمامی و اکثر صنعت ها مورد استفاده قرار میگیرد و برای جابه جایی وسایل و قطعات در صنعت استفاده می شودو به طور کلی به دو نوع لاستیکی و pvc تقسیم میشود . تسمه نوار نقاله که در نوع ها و مارک ها و ابعاد و ضخامت های مختلف ساخته و مورد مصرف قرار میگیرد. تسمه نوار نقاله که در انگلیسی به نام Conveyor خوانده میشود هم بصورت آجدار تولید می شود و هم بصورت تخت بدون عاج. همچنین بسته به نوع کاربری برای مواردی که بر روی نقاله هایی بصورت گردشی تخت استفاده شوند تسمه نوار نقاله بصورت چند تکه با قابلیت گردش نسبت به یکدیگر تولید می شوند که نمونه هایی از این تسمه نوار نقاله را حتما در قیمت تحویل بار در فرودگاه دیده اید. تسمه نوار نقاله دارای بیشترین میزان تولید جهانی در عرضه 500 الی 1400 میلیمتر می باشد. در برش و طراحی تسمه نوار نقاله در قسمت برش از بغل یا بصورت قالبی و یا بصورت برش خورده از سایزی بزرگتر در بازار عرضه می شود.

کاربری تسمه های پلاستیکی در صنایع غذایی


تسمه های نقاله مصرفی در صنایع غذایی

نوع خاصی از تسمه نوار نقاله به شکل پلاستیکی تولید می شود که در آن در واقع از اتصال اجزای ریز پلاستیکی بصورت کلیکی در نهایت تسمه نوار نقاله شکل می گیرد. مزایای و معایب متعددی برای این نوع تسمه نقاله می توان بر شمرد اما با توجه به واکنش شیمیایی اندک پلاستیک با دیگر مواد این نوع تسمه نوار نقاله برای انتقال موادی که در اثر تماس با سطح تسمه های لاستیکی و پلی اورتان می توانند در معرض واکنش شیمیایی و مسمومیت شیمیایی قرار گیرند بعنوان مثال برای انتقال گوشت و سبزیجات بسیار ایده آل می باشد. از معایب تسمه نوار نقاله پلاستیکی می توان به سوراخ های سطحی که برای اتصال قطعات پلاستیکی بوجود می آید اشاره نمود که به هیچ وجه از این نوع تسمه نوار نقاله برای انتقال پودر ها چه صنعتی و چه خوراکی و دانه های ریز نمی توان استفاده نمود و یک حداقل ابعادی برای محصولات برای جابجایی با تسمه نوار نقاله پلاستیکی وجود دارد.

انتخاب نوع تسمه نوار نقاله مانند انتخاب هر نوع قطعه صنعتی بر حسب میزان تنش های وارد شده به تسمه و شرایط کاری مانند دمای کاری و غلظت خورنده های محیطی در شرایطی که تسمه مورد استفاده قرار می گیرد انجام می گیرد. استفاده از تسمه های عاج دار اغلب برای انتقال مواد بر روی سطوح شیب دار اتفاق می افتد که این نوع تسمه ها از نوع تسمه های لاستیکی تولید می شوند. البته سایز مواد برای انتقال نیز در انتخاب نوعتسمه نوار نقاله موثر می باشد و بعنوان مثال در انتخاب مواد با ذرات ریز مانند دانه های حوراکی و یا آرد و مواد غذایی پودری نمی توان از تسمه نقاله های پلاستیکی استفاده نمود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3689]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن