تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798312450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جابجایی اصغر فرهادی و کلینت ایستوود در اسکار امسال


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
جابجایی اصغر فرهادی و کلینت ایستوود در اسکار امسال
جابجایی اصغر فرهادی و کلینت ایستوود در اسکار امسال هالیوود حالا بیش از آنکه می‌شد فکرش را هم کرد، با ترامپ سر لج افتاده و حتی بین نامزدهای مراسم امسال، خبری از کلینت ایستوود نیست که جزو رکوردداران اسکار و یکی از اسطوره‌های سینمای آمریکاست.


به گزارش فرهنگ نیوز ؛ همچنان که همه می‌دانند، هشتاد و نهمین مراسم سینمایی اسکار پیش از شروعش به یکی از جنجالی‌ترین اتفاقات دنیا تبدیل شد و دلیل چنین وضعی، روی کار آمدن رئیس جمهوری در این کشور بود که اگرچه در هالیوود سرمایه‌گذاری و حتی بازی هم کرده و اگرچه حتی بعضی از اعضای اقتصادی و امنیتی کابینه‌اش جزو تهیه‌کنندگان سینمای تجاری آمریکا بوده‌اند، اما از زمان شروع فعالیت‌های تبلیغاتی برای انتخابات، مرتب به طاغوت رسانه‌ای در غرب حمله می‌کرد و سینما را هم جزوی از بدنه آن می‌دانست.

دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شد و این یعنی هواداران زیادی دارد اما مخالفان او در داخل خود آمریکا هم کم نیستند. ترامپ علاوه بر این‌ها، افکار عمومی دنیا را تا حدود زیادی علیه خودش شورانده و این در حالی است که هالیوود، درست در نقطه عکس آن، حدود صد سال است که سعی می‌کند تصویر مناسبی از آمریکا به دنیا نشان دهد.

هالیوود حالا بیش از آنکه می‌شد فکرش را هم کرد، با ترامپ سر لج افتاده و حتی بین نامزدهای مراسم امسال، خبری از کلینت ایستوود نیست که جزو رکوردداران اسکار در رشته کارگردانی و یکی از اسطوره‌های سینمای آمریکاست.ایستوود در هشتاد و شش سالگی فیلم بسیار قابل توجهی ساخته و حتی در افتتاحیه آن هم رئیس آکادمی اسکار شرکت داشت. آقای رئیس در آن مراسم حتی ژست بی‌طرفی را کنار گذاشت و دهان به تمجید از فیلم «سالی» باز کرد و در ادامه هم بسیاری از منتقدان امید داشتند جایزه‌ای که تام هنکس، سال گذشته برای بازی در «پل جاسوس‌ها» برنده نشد را این بار برای بازی در نقش کاپیتان سالی دریافت کند.

چنین اتفاقاتی اما در حالی ممکن بود واقع شوند که ایستوود جزو معدود هنرمندان حامی ترامپ در دوران انتخابات قرار نمی‌گرفت و هالیوود تمام‌قد علیه ترامپ نمی‌ایستاد. از طرف دیگر عده‌ای بخت فیلم «فروشنده» را که نماینده ایران در این مراسم است، با توجه به اتفاقات پیش آمده رو به افزایش دیده‌اند و اگر قضیه همینطور پیش برود، ملاک‌های هنری جای‌شان را به صف‌کشی‌های سیاسی خواهند داد که این اتفاق می‌تواند به اعتبار هنری اسکار ضربه بزند و آن‌ها این را نمی‌خواهند. به علاوه این‌ها، به نظر نمی‌رسد اهالی هالیوود اجازه بدهند که ولایت نقد از دولت و حاکمیت خودشان، به دست یک خارجی، آن‌هم از کشوری مثل ایران که لاجرم به عنوان دشمن آمریکا جا افتاده است بیفتد. اهالی هالیوود نخواهند خواست که انگ بیگانه‌پرستی روی پیشانی مجسمه اسکار بیفتد و روی همین حساب، نهایت راه آمدن‌شان با فرهادی و فیلم او، همدلی‌های گسترده است نه شارژ قضیه تا حد در نظر گرفتن علنی معیارهای هنری و جایزه دادن به اثری که کارگردانش جزو ممانعت‌شدگان از حضور در آمریکاست، فقط به همین دلیل که کارگردانان اثر جزو ممانعت‌شدگان از حضور در آمریکاست!

البته در فضای غیر سیاسی و پالوده از حواشی برون‌متنی، فیلم اصغر فرهادی هم می‌توانست در بوته داوری‌های کاملا فنی قرار بگیرد و ممکن بود اگر بهتر از بقیه به نظر می‌رسید، اعضای آکادمی آن را برنده اسکار کنند؛ اما امروز فضا کاملا مُشوّه و غبارآلود شده و بهتر است برای انتخاب فیلمی که دوست داریم ببینیم، کمتر به نتایج اسکار و حتی نقدهای منتشر شده راجع‌ به آثار حاضر در آن توجه کنیم. 

منبع: باشگاه خبرنگاران


95/12/8 - 17:57 - 2017-2-26 17:57:57





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن