تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798494053




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ویلایی‌ها؛ تلف شدن سوژه‌‌ای بکر


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: آنهایی که جنگ را از نزدیک دیده‌اند، همیشه یادآوری می‌کنند که هشت سال دفاع مقدس پر از سوژه‌های نابی است که بر اساس آنها می‌توان صدها اثر هنری ساخت که در دنیا بی‌نظیر بوده و حرف‌هایی را به مردم دنیا منتقل کند که حتی در تصور آنها نیز نمی‌گنجد.



فیلم «ویلایی‌ها» که سه‌شنبه شب در برج میلاد برای اهالی رسانه به نمایش درآمد، یکی از همین سوژه‌‌های بکری است که منیر قیدی آن را به‌عنوان اولین فیلم بلند سینمایی خود انتخاب کرده است. داستان فیلم در زمان جنگ اتفاق می‌افتد. همسر و فرزندان رزمندگانی که در خط مقدم جبهه هستند برای نزدیک بودن به پدر خانواده به اندیمشک آمده‌اند و در خانه‌‌هایی که قبل از انقلاب در این شهر برای شرکت‌ نفتی‌ها ساخته شده و با پیروزی انقلاب و شروع جنگ خالی از سکنه است، اقامت کرده‌اند. زنان و بچه‌‌هایی که هم در معرض بمباران هستند و هم هر لحظه امکان دارد پیکی بیاید و خبر شهادت عزیزشان را بدهد. اما چیزی که از همه اینها آزاردهنده‌تر می‌نماید، انتظار است. انتظار آمدن پدر از جبهه؛ حتی اگر شده برای یک ساعت. ویلایی‌ها در کنار حسن‌هایی‌ که دارد در ساختار و کارگردانی دچار ضعف‌هایی است که این سوژه دست‌اولی را با لکنت‌هایی رو به رو کرده است. ثریا قاسمی نقش عزیز را عالی درآورده. این بازیگر که با حضور در سریال پشت‌بام تهران نشان داد می‌تواند یک نقش فرعی را به نقش اصلی تبدیل کند و بار داستان را به دوش بکشد در فیلم ویلایی‌ها هم آنقدر خوب ظاهر شده که بخش عمده‌ای از روایت داستان را به عهده گرفته و بیننده را با خود همراه می‌کند و نشان می‌دهد برای این نقش از همه تجربیات بازیگری‌اش استفاده کرده تا عزیز را «عزیز» کند. اما همان‌قدر که قاسمی در نقشش می‌درخشد؛ پریناز ایزدیار که سال گذشته سیمرغ بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر را برای فیلم «ابد و یک روز» از آن خود کرد، خنثی و بی‌اثر بازی می‌‌کند و نشان می‌دهد که کارگردان نتوانسته از او بازی مناسب را بگیرد. همین ایراد را می‌توان به بازی طناز طباطبایی هم گرفت، می‌توان حدس زد این بازیگر هم برای درآوردن نقش از خلاقیت و تجربه‌های خود استفاده کرده و کارگردان دخل و تصرفی در بازی او نداشته به همین دلیل نتوانسته چیزی به بازیگری طباطبایی اضافه کند. ویلایی‌‌ها چند نمای هوایی دارد که درخشان است؛ صداسازی‌ها خوب درآمده و غافلگیر‌کننده است، اما در سکانس‌‌ حمله جنگنده‌های عراقی به ویلاها، هر چند نمابندی و تدوین خوب است، اما جایی این سکانس به یادماندنی آسیب می‌بیند که بعد از آن حمله سنگین حتی یک نفر، نه زن و نه بچه‌ای کوچک‌ترین آسیبی نمی‌بیند. ویلایی‌ها را یک خانم کارگردانی کرده که در جای خود ارزشمند است. این که زنان هم وارد حوزه کارگردانی آثار جنگی شده‌اند، نشان می‌دهد که در سینمای ایران آدم‌های جسور و اهل خطری حضور دارند که باید قدر ببینند و از آنها حمایت شود. ویلایی‌ها اولین کار بلند منیر قیدی است، شاید به همین دلیل است که روایت و ساختار آن هنوز تا پختگی فاصله دارد و اگر پایان فیلم طور دیگری رقم می‌خورد و تکلیف بیننده با قصه مشخص می‌شد، اتفاق خوبی که برای «شیار 143»و نرگس آبیار رخ داد برای قیدی و فیلمش هم تکرار می‌شد. طاهره آشیانی - دبیر فرهنگ و هنر




پنج شنبه 14 بهمن 1395 ساعت 08:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن