تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798380917




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرانکفورت، المپیک صنعت نشر کتاب


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: فرانکفورت، المپیک صنعت نشر کتاب
این نمایشگاه محبوب ناشران، کتابفروشان، کتابداران، دانشگاهیان، تصویرگران، ارایه‌دهندگان خدمات چاپ، تهیه‌کنندگان فیلم، مترجمان، مهندسان نرم‌افزار و تامین‌کننده چندرسانه‌ای است.


نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت، معروف‌ترین و بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب در جهان است. این نمایشگاه را درواقع ویترین به‌روزترین دستاوردهای حوزه‌ی چاپ و نشر می‌دانند که هر ساله در ماه اکتبر در شهر فرانکفورت، در جنوب کشور آلمان، در قلب اروپا برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، این نمایشگاه پنج‌روزه، ضوابط و شرایط خاصی دارد. سه روز نخست آن به دست‌اندرکاران صنعت نشر و نمایندگان رسانه‌های گروهی اختصاص دارد و دو روز پایانی آن مختص بازدید عموم است. ضمن آن‌که نمایشگاه، صرفا نمایشگاه کتاب است و در آن تک‌فروشی کتاب صورت نمی‌گیرد. با این حال، نمایشگاه کتاب فرانکفورت، بزرگ‌ترین بازار انعقاد قراردادهای نشر میان بنگاه‌های نشر با یکدیگر و نیز مؤلفان آثار است.

درواقع نمایندگان شرکت‌ها و مؤسسه‌های چاپ و نشر کتاب و شرکت‌های چندرسانه‌ای از سراسر جهان برای مذاکره درباره‌ی حقوق چاپ و نشر بین‌المللی به نمایشگاه کتاب فرانکفورت سفر می‌کنند. این نمایشگاه توسط یک شرکت متشکل از ناشران و کتابفروشان انجمن آلمانی سازمان یافته و پس از خاموش شدن شعله‌های جنگ جهانی دوم و زمانی که کشور آلمان به ویرانه‌ای تبدیل شده بود و می‌خواست برخیزد، از سال 1949 تاکنون در حال برگزاری است. در این نمایشگاه هرساله بیش از هفت‌هزار غرفه‌دار از بیش از صد کشور جهان حضور می‌یابند.

می‌گویند که پییشینه‌ی نمایشگاه کتاب فرانکفورت به زمان گوتنبرگ برمی‌گردد که پس از اختراع تاریخ‌سازش، دستگاه چاپ، یک نمایشگاه کتاب توسط کتابفروشان محلی برپا شد. پس از جنگ جهانی هم در آلمان جنگ‌زده‌ی آن زمان، نخستین دوره‌ی نمایشگاه دور جدید، در کلیسای سنت پل برگزار شد.

این نمایشگاه محبوب ناشران، کتابفروشان، کتابداران، دانشگاهیان، تصویرگران، ارایه‌دهندگان خدمات چاپ، تهیه‌کنندگان فیلم، مترجمان، مهندسان نرم‌افزار و تامین‌کننده چندرسانه‌ای است. در این نمایشگاه حدود نیم میلیون کتاب عرضه می‌شود و حدود هشت هزار خبرنگار از سراسر جهان آن را پوشش می‌دهند.

فرانکفورت را گرم‌ترین شهر آلمان می‌دانند. با این حال، نمایشگاه کتاب آن در آغاز پاییز، در روزهای کمی سرد و بارانی برگزار می‌شود. دیگر نمایشگاه معروف این شهر، نمایشگاه خودرو آن است. در ایام برگزاری این دو نمایشگاه، مسافرت بسیاری به این شهر انجام می‌شود. فرودگاه آن بسیار پر رفت و آمد است و از این نظر مشکلی وجود ندارد اما هتل‌های فرانکفورت که تعدادشان به اندازه‌ی شهرهای مشهور گردشگرپذیر اروپا نیست، افزایش قیمت فوق‌العاده‌ای را تجربه می‌کنند.

در طول برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت جایزه صلح کتابفروشان آلمان طی یک مراسم خاص در کلیسای پائول داده می‌شود. این جایزه از سال 1950 هرساله اعطا شده است.

جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه سال 2016 فرانکفورت که از 28 مهرماه برگزار می‌شود، در سالن بزرگسال غرفه‌ای در حدود 200 متر و در سالن کودک غرفه‌ای حدود 40 متر دارد.

طبق اعلام، حدود ۱600 عنوان کتاب منتخب تشکل‌های نشر ایران در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش درخواهد آمد. همچنین حدود ۱۰ نویسنده در این نمایشگاه حضور خواهند یافت که تعدادی از آن‌ها با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عازم می‌شوند. حضور حدود 200 نفر از فعالان نشر ایران نیز در این دوره از نمایشگاه کتاب فرانکفورت قطعی است. همچنین 25 نشست تخصصی عموما به زبان غیرفارسی تدارک دیده شده است.


تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - 19 October 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن