تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798562463




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«رویای صادقه» بهزاد رحیمیان در موزه سینما رونمایی شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: «رویای صادقه» بهزاد رحیمیان در موزه سینما رونمایی شد
کتاب «رویای صادقه؛ سیری در مستندات سال های آغازین سینما در ایران» اثر پژوهشی به قلم بهزاد رحیمیان که به تازگی توسط نشر نظر به چاپ رسیده است، در موزه سینما رونمایی شد.


به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی موزه سینما، همزمان با چهاردهمین سالروز تاسیس موزه سینما در عمارت باغ فردوس، کتاب «رویای صادقه؛ سیری در مستندات سال های آغازین سینما در ایران» به قلم بهزاد رحیمیان که به تازگی توسط نشر نظر به چاپ رسیده است، عصر روز گذشته 27 شهریورماه با حضور منتقدان و اهالی سینما در موزه سینما رونمایی شد.

رونمایی از کتاب بهزاد رحیمیان در سالروز تاسیس موزه سینمایی پر معنا است
در ابتدای این مراسم امیر اثباتی طراح صحنه و لباس سینمای ایران که اجرا و مدیریت این مراسم را به عهده داشت، ضمن خوش آمدگویی به حاضران گفت: 14 سال پیش موزه سینما در عمارت باغ فردوس افتتاح شد و رونمایی از کتاب بهزاد رحیمیان در سالروز تاسیس این موزه پر معنا است.
 
وی ادامه داد: بهزاد رحیمیان یکی از بنیانگذاران موزه سینما است علاوه بر او این موزه با همراهی عزت الله انتظامی، عزیز ساعتی، جمال امید و بنده شکل گرفت. 

در ادامه پیام صوتی بهزاد رحیمیان نویسنده کتاب «رویای صادقه؛ سیری در مستندات سال های آغازین سینما در ایران» که چند سالی است در یران زندگی نمی کند، برای حاضران در سالن سینما فردوس موزه سینما پخش شد.

امیر اثباتی در ادامه حاضران در سالن را به تماشای فیلم کوتاهی با عنوان «با مهر به گذشته بنگر» که توسط عزیز ساعتی و با همکاری مرتضی رمضانی بر اساس مندرجات کتاب ساخته شده است، دعوت کرد. 

«رویای صادقانه» سند سینمایی برای سینمای ایران است
هوشنگ گلمکانی نویسنده و منتقد سینما و سردبیر مجله فیلم و از دوستان و همکاران قدیمی بهزاد رحیمیان، به عنوان نخستین سخنران روی صحنه آمد و گفت: بهزاد را بیش از 40 سال است که می شناسم. اغلب در مکان های فرهنگی و سینمایی مانند جشنواره جهانی فیلم تهران، کانون فیلم تهران و ... همدیگر را می دیدیم. 

وی ادامه داد: به جرات می گویم بهزاد رحیمیان اولین مفسر و کارشناس جدی در حوزه فیلم های عامه پسند بود . سینمایی که هیچگاه به شکل جدی به آن پرداخته نشد. در دورانی که سینمای عامه پسند  با عنوان فیلم فارسی مطرح می شد، بهزاد به این نوع سینما به عنوان یک پدیده اجتماعی می نگریست. با مطالعه بر کتاب «رویای صادقه» متوجه شدم این کتاب در ادامه علایق بهزاد به سینمای ایران است.

گلمکانی در پایان صحبت های خود گفت: کمال گرایی بهزاد رحیمیان همیشه برای من قابل احترام است و معتقدم در تازه ترین اثر پژوهشی خود با دقت و حساسیتی که به نمایش گذاشته سند تاریخی قابل  توجهی برای سینمای ایران به جا گذاشته است. از سوی دیگر نشر نظر هم در انتشار با کیفیت این کتاب سنگ تمام گذاشته است.

این کتاب نگاه مهربان به تاریخ دارد
در ادامه مراسم رونمایی از کتاب «رویای صادقه»، کاوه بیات پژوهشگر و تاریخ نگار با ارائه متنی درباره ویژگی های این کتاب پژوهشی سخن گفت.

بیات در بخش هایی از صحبت های خود گفت: در جایی که نهادها و دانشگاه ها به وظایف خود در امر پژوهش عمل نمی کنند، «افراد» هستند که تلاش می کنند گوشه ای از این وظیفه و مسئولیت را به عهده بگیرند و بهزاد رحیمیان یکی از این افراد است.

  وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد:  کتاب پژوهشی «رویای صادقه» شامل مستندات سال های آغازین سینما در ایران و حاصل یک عمر کنجکاوی و بررسی است. برخی فیلم های مستند تاریخی که در این مجموعه معرفی و شناسایی شده اند، ارزشی به مراتب بیش از تاریخ سینما دارند. صفحه آرایی فوق العاده جذاب کتاب «رویای صادقه» از ویژگی های بصری این کتاب است. اشاره های کوتاه اما مهمی که بهزاد رحیمیان در باب تجدد کرده و چون و چرای مختصری که در مقدمه ای بر رویای صادقه نگاشته، تحسین برانگیز است. در واقع یکی از ویژگی های این مجموعه، نگاه مهربانانه نگارنده به تاریخ است. 

کتاب «رویای صادقه»، تالیفی شمع گونه است  
سید حسن حسینی پژوهشگر و مدرس سینما در ادامه این مراسم سخن گفت. این پژوهشگر تاکید کرد: سینمای ما به معنای واقعی  تاریخ ندارد و آنچه موجود است متون تقویمی است و معتقدم کتاب بهزاد رحیمیان موثرترین و پیگیرترین تلاش برای پر کردن حفره های تاریخی در این زمینه بوده است.

سید فرید قاسمی پژوهشگر و تاریخ نگار مطبوعات ایران نیز در سخنانی یادآور شد: تاریخ سینمایی که در «رویای صادقه» پیش روی ما قرار دارد  فقط تاریخ سینما نیست بلکه تاریخ کشورمان است و من به بهزاد رحیمیان و نشر نظر تبریک می گویم که چنین کتابی را در جهت مستندسازی هرچه بیشتر تاریخ سینما پدید آوردند و دست ناشر را به خاطر احترام و عزتی که به اهتمام مولف گذاشته است به گرمی می فشارم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود افزود: تالیف بهزاد رحیمیان در کتاب «رویای صادقه»، تالیفی شمع گونه است. بهزاد رحیمیان انسانی است که وقت و انرژی خود را فدا کرد تا به دیگران روشنایی دهد.

نمایشگاه تاریخ سینما  
خسرو دهقان منتقد سینما و از دوستان بهزاد رحیمیان نیز در سخنانی چنین مطرح کرد: با بهزاد رحیمیان یک دوستی رسمی و یک دوستی غیر رسمی داشتم و دوستی غیر رسمی ما این بود که می گفت مطلب را قبل از چاپ می خواند من هیچ وقت با رحیمیان رفیق گرمابه و گلستان نشدم و همیشه برای من جناب آقای بهزاد رحیمیان بود.

وی ادامه داد: بهزاد یک نظم پادگانی داشت و به عشق سینما مهندسی مکانیک را رها کرد و به سمت سینما رفت و هرگز چشمداشت مالی نداشت و به نظر من کتاب «رویای صادقه» به نوعی نمایشگاه است و خوب است از منظر یک نمایشگاه به این کتاب نگریست.

محمد بهمن پور مدیر انتشارات نظر آخرین سخنران مراسم رونمایی کتاب «رویای صادقه» بود که درباره انتشار این کتاب صحبت کرد و در سخنانی کوتاه گفت: از روزی که امیر اثباتی مرا با بهزاد رحیمیان آشنا کرد مسیر تازه ای در عرصه نشر آثار در انتشارات نظر رخ داد.

مسعود مهرابی، عباس یاری، جهانبخش نورایی، سیامک شایقی، امیر پوریا، ژیلا ایپکچی، میترا محاسنی، علیرضا قاسم خان، نرگس آبیار، شهرام مکری، محمد حسین قاسمی، مهدی فخری زاده، کیوان کثیریان و .... از میهمانان حاضر در این مراسم بودند.

کتاب «رویای صادقه؛ سیری در مستندات سال های آغازین سینما در ایران» در دو جلد توسط نشر نظر منتشر شده است.







۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن