تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798290654




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با شائبه منفعت شخصي اعتماد عمومي را جريحه‌دار نكنند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: با شائبه منفعت شخصي اعتماد عمومي را جريحه‌دار نكنند
رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس از ارسال نامه به رئيس مجلس درباره رجيستري موبايل خبر داد و گفت: تجربه ناموفق اين طرح در سال 85 و شايعات درباره علت اجرا و توقف آن به دليل منافع شخصي برخي افراد مطرح شد كه به اعتماد عمومي ضربه مي‌زند.
روز گذشته اخبار ضد و نقيضي از اجراي ريجستري موبايل در خبرگزاري‌ها منتشر شد. از يك سو اظهارنظرهاي مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز در ارتباط با اجراي طرح رجيستري موبايل از اول مرداد ماه و از سوي ديگر اظهارات روابط عمومي وزارت ارتباطات در خصوص عدم اجراي اين طرح از روز جمعه ابهامات فراواني را براي فعالان بازار و مشتريان تلفن همراه به وجود آورد.

محمدرضا فرنقي‌زاد، مدير كل روابط عمومي وزارت ارتباطات درباره طرح رجيستري تلفن همراه گفت: هنوز مقدمات لازم براي اجراي طرح رجيستري تلفن همراه مهيا نشده است و قطعاً قبل از اجراي طرح اطلاع‌رساني لازم انجام خواهد شد. همچنين رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس نيز در نامه‌اي به رئيس مجلس اجراي اين طرح را غير منطقي و موجب كاهش اعتماد عمومي مردم دانست. در اين خصوص كاظم جلالي در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اجراي مجدد طرح رجيستري گوشي موبايل در كشور گفت: از طرف مركز پژوهش‌هاي مجلس نامه‌اي به آقاي لاريجاني رئيس مجلس نوشته‌ام و ابهامات و نگراني درمورد اين طرح را متذكر شدم.

رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس توضيح داد: در اينكه موبايل در ايران قاچاق مي‌شود و حدود 90 درصد موبايل‌هاي وارداتي به كشور قاچاق است و بايد با قاچاق مبارزه شود شكي نيست و هر سه مطلب صحيح است. اما معتقديم اين طرح شتابزده است و فكر كارشناسي و قدرت ملي پشت آن نيست. جلالي ادامه داد: حتي مركز پژوهش‌هاي مجلس نيز درباره ابعاد اين طرح توجيه نيست كه بتواند از آن دفاع يا آن را رد كند، زيرا نمي‌دانيم چه اثري بر بازار و مردم خواهد داشت.
رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس ادامه داد: تجربه ناموفق سال 85 در اجراي رجيستري موبايل ما را مي‌ترساند و شايعاتي در آن زمان مطرح شد كه افرادي مي‌خواستند از اين شرايط منفعت مالي كسب كنند و بعد از اينكه به اين هدف دست يافتند طرح لغو شد. جلالي گفت: بنابراين بايد كار را شفاف و دقيق انجام دهيم و به كارمان اعتقاد داشته باشيم و قدرت ملي را نيز پشت اين طرح بياوريم.
وي تأكيد كرد: بهتر بود ابعاد اين طرح به صورت كامل ابتدا در رسانه‌ها مشخص مي‌شد و موضوعاتي از جمله چگونگي استفاده و تكليف موبايل‌هاي فعلي و تكليف فروشندگان و نوسانات احتمالي قيمت كالا در بازار تشريح مي‌شد. وي با اشاره به برخي تجارب ناموفق رجيستري در سال 85 گفت: در آن زمان 185 هزار گوشي فقط با يك شماره سريال رجيستر شده بود كه مجموعه‌اي از ايرادات اين طرح باعث سوء استفاده، كپي برداري و خسارت به مردم شد. جلالي گفت: تمامي اين سؤالات درباره اين طرح نگراني و ابهام ايجاد كرده است.
  
هيچ سيم‌كارتي روي موبايل‌هاي قاچاق فعال نمي‌شود
به رغم تمام مخالفت‌ها، سازمان مبارزه با قاچاق كالا همچنان بر اجراي اين طرح تأكيد داشته و اعلام كرده است، از اين پس هيچ سيم‌كارتي در موبايل‌هاي قاچاق فعال نمي‌شود و خريداران موبايل تا پيش از خريد تلفن همراه مورد نظر، از فعال شدن سيم‌كارت در اين گوشي‌ها اطمينان پيدا كنند. دبير كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان تهران در گفت‌وگو با تسنيم، با اعلام خبر آغاز اجراي پايلوت طرح رجيستري موبايل اظهار كرد: از روز گذشته تمام موبايل‌هايي كه به صورت غيرقانوني به كشور وارد شده باشند ديگر قادر به دريافت خدمات مخابراتي كشور نمي‌شوند و هيچ‌يك از اپراتورهاي تلفن همراه كشور، به سيم‌كارت‌هايي كه در اين تلفن‌هاي همراه قرار مي‌گيرند، خدمات مكالمه و ساير خدمات مخابراتي را ارائه نخواهند داد.
علي اكبر پور احمدنژاد افزود: از اين رو لازم است خريداراني كه قصد خريد گوشي تلفن همراه دارند، در لحظه خريد، اقدام به روشن كردن تلفن همراه كنند و فعال بودن سيم كارت‌ها را در گوشي‌ها حتماً بررسي كنند و از خريد گوشي‌هايي كه قادر به فعال‌سازي سيم‌كارت‌ها نيستند خودداري كنند.
  
تمام برندهاي موبايل بايد نمايندگي رسمي داشته باشند
پوراحمد نژاد در پاسخ به اين سؤال كه آيا گوشي‌هاي تلفن همراه «آيفون» قابليت واردات قانوني و استفاده از خدمات مخابراتي كشور را خواهند داشت يا خير، گفت: طبق قانون تجارت، تمامي برندهاي كشور كه خواستار استفاده از بازار ايران و نفع اقتصادي از بازار كشورمان هستند، مي‌بايست براي ارائه خدمات پس از خريد، اقدام به تأسيس نمايندگي رسمي در كشورمان كنند، اما در روزهاي اخير همزمان شدن اجراي طرح رجيستري، با موضوع عدم وجود نمايندگي‌ برخي برندهاي تلفن همراه در كشور، حساسيت‌هايي را به وجود آورد.بايد گفت كه اجراي طرح رجيستري هيچ ارتباطي با اين موضوع و برخورد با برندهايي كه فاقد نمايندگي رسمي در كشور هستند، ندارد.
وي در پاسخ به اينكه كدام‌يك از برندهاي پرفروش موبايل در كشور داراي نمايندگي رسمي مورد تأييد هستند، خاطرنشان كرد: نمايندگي به واحدهايي اطلاق مي‌شود كه شركت سازنده و مادر به صورت مستقيم و بي‌واسطه با آنها ارتباط دارد ولي بعضاً شاهديم كه برخي نمايندگي‌هاي موجود، با واسطه با شركت مادر در ارتباط هستند كه اين مسئله در قالب قانوني نمي‌گنجد.




تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن