محبوبترینها
از کجا بفهمیم قاشق چنگال اصل است | قاشق چنگال تقلبی نخرید!
با چاپ روی وسایل یک کسب و کار پرسود بسازید
قیمت دیگ بخار و تولیدکننده اصلی دیگ بخار
معروفترین هدیه و سوغاتی یزد مشخص شد!
آشنایی با انواع دوربین مداربسته ضد آب
پرداخت اینترنتی قبوض ساختمان (پرداخت قبض گاز، برق و آب)
بهترین دوره آموزش سئو محتوا در سال 1403 با نام طوفان ۱۴۰۳ در فروردین ماه شروع می شود
یک صرافی ارز دیجیتال چه امکاناتی باید داشته باشد؟
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
جراحی و درمان ریشه دندان عفونی با خانم دکتر صفوراامامی
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1799074369
چرا اینقدر از ما ترسیدهاند؟!
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: سهشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
عضو خوشهساز بومگردی با انتقاد از فرافکنیهایی که نسبت به اقامتگاههای بومی ایجاد شده گفت: هشدار درباره اعتراض به فعالیت اقامتگاههای بومگردی یک جریان فرافکنی است. این اقامتگاهها چه ربطی به کلید به دستها دارد؟ اکبر رضوانیان در گفتوگو با خبرنگار گردشگری ایسنا اظهار کرد: در تمام کشورها خانههای خانوادگی (Family House) شناخته شدهاند و عنصری مهم تلقی میشوند، اما نمیدانم چرا اینقدر از ما در ایران ترسیدهاند؟! اگر تمام ظرفیت اقامتگاههای بومی را جمع کنیم به اندازه 500 نفر نمیشود، مگر ما چقدر میتوانیم در عرصه رقابتی وارد شویم؟! ما لقمه را اندازه خودمان برداشتهایم و هیچ توقعی نداریم. او با تاکید بر اینکه اقامتگاههای بومگردی هیچ تقابلی با تاسیسات مدرن ندارند، افزود: هر یک از این تاسیسات مخاطب خاص خود را دارد و نباید هراسی داشته باشیم. وی سپس با بیان اینکه تمام اقامتگاههای بومگردی در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی فعالیت میکنند، گفت: همهی ما نرمافزار اماکن اقامتی را داریم و هر شب آمار مسافران را در سیستم اماکن نصب میکنیم. دارای مجوز بهرهبرداری از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هستیم و برای گرفتن این مجوز باید از سازمانهای آتشنشانی، بهداشت و نیروی انتظامی (اماکن) نامه بیاوریم و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تا زمانی که برگهی سوءپیشینه و عدم اعتیاد را به سازمان ندهد، مجوز نمیدهند. رضوانیان گفت: اقامتگاههای بومگردی حتی از نظر شخصیت مالی نیز سالم هستند، استعلامهای تامین اجتماعی و دارایی این را نشان میدهد، هیچکدام بدهی مالی و بانکی ندارند. عضو خوشهسار بومگردی در ادامه با یادآوری این نکته که بیشتر گردشگرانی که به ایران سفر میکنند، گرایش فرهنگی دارند، افزود: آنها خواستههایی دارند که شامل معماری، غذا، موسیقی، لباس و بافت تاریخی ایران میشود، طبیعتا این گردشگران فرهنگی دنبال چیزی نیستند که خودشان بهتر از آن را دارند. مخاطب کلاس مدرسه هیچوقت به هتل نمیرود او با تاکید بر اینکه اظهاراتش به منزله نقض هتل نیست، افزود: هتل همواره مخاطب خاص خود را داشته است. هیچوقت مخاطب اقامت در کلاس مدرسه به هتل پنج ستاره نمیرود تا جای دیگری را پُر کند. وی در ادامه بیان کرد: امیدوارم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به جای وارد شدن به فعالیتهای اجرایی، قوانینی را که مشخص است مشکل دارد و شفاف نیست درست کند و اجازه دهد فعالیتهایی چون بومگردی به صورت کارشناسی به کار خود ادامه دهند. این فعال بومگردی ادامه داد: نزدیک به سه سال برای تهیهی آییننامه اقامتگاههای بومگردی وقت صرف شد و از نظر تمام دستاندرکاران و مسؤولان مربوط در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نظر کارشناسی گرفته شد، حتی درجهبندی این اقامتگاهها مشخص شد، اما همچنان برخی معتقدند در تاسیسات گردشگری چیزی به نام بومگردی وجود ندارد. او این ضعف ساختاری را متوجهی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دانست و تاکید کرد: باید سریعتر آییننامه اقامتگاههای بومگردی قانونی شود تا همه مشکلات این بخش نیز حل شود. رضوانیان ادامه داد: چه بخواهیم و نخواهیم این اتفاق رخ داده، تعدادی از خانههای محلی در بافتهای روستایی و شهری احیا شدهاند. آن بخش از حرکت که وظیفه بخش خصوصی بود صورت گرفته و حالا نوبت متولی که همان دولت باشد رسیده تا وضعیت موجود را ساختارمند کند. وی سپس در واکنش به مخالفتهایی که برای ایجاد این خانهها در محیطهای شهری بیان شده، این پرسشها را مطرح کرد که معیار ما در شهر و روستا چیست؟ آیا میخواهیم تاسیسات گردشگری را با جریان تقسیمات کشوری پیوند دهیم یا با آییننامهها و استانداردها؟ وی در ادامه گفت: 13 سال پیش جمعیت روستای "گرمه" در خور و بیابانک حدود 300 نفر بود، اما با فعالیت یکی از اقامتگاه بومگردی جمعیت این منطقه به حدود یک هزار نفر رسید، اگر فعالیت گردشگری در خور و بیابانک ادامه یابد، وضعیت روستای گرمه و بسیاری دیگری از روستاهای آن منطقه به گونهای میشود که وزارت کشور اعلام خواهد کرد آنها به شهر تبدیل شوند. رضوانیان تاکید کرد: شهر و روستا نمیتواند معیاری برای فعالیت تاسیسات گردشگری باشد. آنچه موجب توسعه این فعالیت میشود وجود تاسیسات و تطبیق آنها با آییننامههای قانونی است. وی افزود: اگر در کلان شهری مثل تهران بتوان خانهای را با هویت بومی راهاندازی کرد و مسافر بتواند در آن، تهران قدیم را حس کند چه اشکالی دارد؟ چه اشکالی دارد اقامتگاه بومگردی مأمن حفظ هویت بومی ما شود؟ او با اشاره به هویت از دست رفتهی برخی شهرها اظهار کرد: چرا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نباید از تاسیسات بومی که استاندارد آن از داخل کشور آمده و در آنها حرف از استاندارد خارجی، سنا، جکوزی و بار نیست و حیاط و حوضخانه، سرداب، غذای محلی و موسیقی بومی نقطهی ثقل آن محسوب میشود، حمایت کند؟ حتی اگر در بزرگترین شهرهای کشور هم چنین اقامتگاههایی شکل بگیرد، یقینا در راستای اهداف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بوده است. این فعال بومگردی اضافه کرد: این سازمان و البته شهرداری باید کلی بال بال بزنند تا بافت فرسوده را احیا کنند، درحالیکه این جریان از سوی جمعی علاقهمند در حال رخ دادن است. میراث و شهرداری باید کلی بال بال بزنند... رضوانیان در این میان نقدی را هم به اصطلاح "بافت فرسوده" وارد کرد و افزود: من با واژه بافت فرسوده مشکل دارم، چون "بافت" به مجموعه پیوستهای اتلاق میشود و وقتی چیزی گسسته شده دیگر بافت نیست، پس بهتر است برای بخش فرسوده واژه بافت را به کار نبریم. وی ادامه داد: از سوی دیگر بافت تاریخی حاصل جریان زندگی نیاکان ما است و حالا تعداد علاقهمند در عرصه معماری، گردشگری و فرهنگ و هنر میخواهند خانه یا آب انباری را حفظ کنند، چرا جلوی پای آنها سنگاندازی میشود و پای تقسیمات شهری و روستایی به وسط میآید؟ این فعال بومگردی گفت: تعجبم از این است که چرا این حساسیتها را برعکس نشان نمیدهیم، چگونه یک سرمایهگذار در بافت زیبای روستایی میتواند هتل پنج ستاره بسازد؟ چرا از نظر دیگران این سرمایهگذاران مشکلآفرینی نکردهاند؟! او تاکید کرد: اگر قرار است قوانینی در اینباره وضع شود، بهتر است از برعکس آن شروع کنیم. اجازه ندهیم تاسیسات مدرن گردشگری در فضای بومی شکل گیرد. ایتالیاییها کوکوسبزی میخورند؟ عضو خوشهساز بوم گردی که از سال 1385 "خانه نقلی" را در کاشان راهانداری کرده، افزود: زمانی که هیچ اقامتگاهی در بافت تاریخی کاشان مسافر نمیپذیرفت، این خانه راه افتاد. همه اتهام میزدند که کدام گردشگر در این خانه میخوابد. کدام گردشگر آبگوشت میخورد، مگر ایتالیاییها کوکو سبزی میخورند، اما بعدها متوجه مفهوم گردشگر شدند. وی با اشاره به مفهم گردشگری اظهار کرد: گردشگر در پی آن چیزی است که خودش فاقد آن است، برای همین دنبال تجربه جدید میگردد. این اقبال برای چیست؟ رضوانیان با بیان اینکه سرمایهگذاران وقتی متوجه موفقیت خانههای بومی در مناطق کویری شدند خودشان کمکم به آن مناطق وارد شدند، گفت: اگر تجربهی ما خطا است، چرا بیشترین گردشگران خارجی را ما جذب میکنیم و بیشترین ارزآوری را ما داریم؟ در حال حاضر گرمای روستای "گرمه" بالای 50 درجه است، اما گردشگر خارجی دارد، این اقبال برای چیست؟ وی ادامه داد: اگر قرار باشد این خانهها به سمت هتل بروند خودمان خانههایمان را پلمپ میکنیم. ما از ابتدا با هدف تجارت کار را شروع نکردیم، تنها دغدغه و علاقهمندیمان حفظ بافت تاریخی شهر و فرهنگ مملکتمان بوده است، طبیعتا برای تداوم هم باید به تجارت فکر کنیم، چون اگر این جریان نیابد نمیتوانیم به حیات ادامه دهیم، ولی تجارت ما در حدی است که نمیریم. در این حد نیست که برج روی برج بسازیم. او با تاکید بر اینکه مقاومت فعالان بومگردی به خاطر حفظ ساختار و هویت بومی ایرانی است، ادامه داد: در حالی که هتلها مطابق با استاندارد جهانی شکل گرفتهاند، کدام یک از این خانهها چنین بودند؟ آنها همه هویتشان را از داخل کشور دارند، البته زیرساختهایی هم برای آرامش بیشتر گردشگر ایجاد میکنند، اما خانه را به شکل هتل در نمیآورند. رضوانیان سپس با بیان این نکته که احداث هتل زمانبر است و با توجه به حجم تقاضای گردشگران برای سفر به ایران میتوان راهکار دیگری را برای پر کردن این فاصله اتخاذ کرد، گفت: توجه کنید ساخت یک هتل در شرایطی که گفته میشود تمام اقامتگاهها تا سال 2016 پر شدهاند و تقاضای گردشگران بعد از توافق هستهای رو به افزایش است، دستکم سه سال طول میکشد، ایجاد این اقامتگاهها میتواند چنین فاصلهای را پر کند. عضو خوشهسار بومگردی بیان کرد: اجازه دهید در گردشگری به توسعه پایدار برسیم و مفهوم توسعه پایدار را به معنی واقعی درک کنیم. این اقامتگاهها مفاهیم توسعه پایدار را رعایت میکنند، مشارکت جامعه محلی را در نظر میگیرند و محیط زیست را رعایت میکنند، چون این مسائل مورد تاکید ما است. رضوانیان افزود: تاکید ما بر مهمان نوازی ایرانی با حفظ همه معیارها است، ضمن اینکه هزینههایمان نیز متفاوت است. برای یک گردشگر مقرون به صرفه است وقتی میبیند یک شب اقامت به همراه سه وعده غذایی با 100 هزار تومان میتواند داشته باشد، قطعا گردشگر مطابق با جیب خود تصمیم میگیرد. انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]
صفحات پیشنهادی
«با چراغ و آینه» سراغ سعدی رفت/ داستان یک سفر فضایی در شبکه چهار
دو خبر از شبکه چهار سیما با چراغ و آینه سراغ سعدی رفت داستان یک سفر فضایی در شبکه چهار شناسهٔ خبر 2890244 - شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳ ۴۶ هنر > رادیو و تلویزیون پخش برنامه با چراغ و آینه با موضوع سعدی شناسی و همچنین نمایش فیلم سینمایی آخرین تلاش فضانورد دو خبر امروز از شبچرا عطاران به تلویزیون بر نمیگردد؟
چرا عطاران به تلویزیون بر نمیگردد فرهنگ > تلویزیون - ایسنا نوشت رضا عطاران که سریالهای خانه به دوش و بزنگاه را برای تلویزیون ساخته است میگوید فعلا قصد ندارد سریال جدیدی برای صداوسیما بسازد این بازیگر و کارگردان گفت در حال حاضر قصدی برای بازگشت به صداوسیماچرا رضا عطاران به تلویزیون بر نمیگردد؟
چرا رضا عطاران به تلویزیون بر نمیگردد رضا عطاران که سریالهای خانه به دوش و بزنگاه را برای تلویزیون ساخته است میگوید فعلا قصد ندارد سریال جدیدی برای صداوسیما بسازد خبرگزاری ایسنا رضا عطاران که سریالهای خانه به دوش و بزنگاه را برای تلویزیون ساخته است میگوید فعلا قماجرای طرد برادر توسط ثامن الحجج/ چرا امام رضا (ع) را رئوف می خوانند؟
ماجرای طرد برادر توسط ثامن الحجج چرا امام رضا ع را رئوف می خوانند حضرت رضا ع با آن حد از مهربانی و عاطفه بالا که آن برخورد احساسی را در هنگام وداع با خانواده در مدینه داشتند شرط سخن گفتن با برادرشان را عدم معصیت خداوند و دینداری معرفی می کنند به گزارش فرهنگ نیوز یکی ازبزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع)
بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ ع شاهچراغ آرامگاهی است در شیراز که احمد بن الموسی الکاظم پسر ارشدامام موسی کاظم و برادر امام رضا در آن به خاک سپرده شده است به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر احمد بن الموسی الکاظم در راه پیوستن به برادر خود به سوی خراسان سفر نمود ولی در راچرا این نمایش دیشب به صحنه نرفت؟
نمایش کالیگولا کار همایون غنیزاده که این روزها در سالن تازه تاسیس هما روی صحنه بود شب گذشته اول شهریور ماه روی صحنه نرفت نمایش کالیگولا این نمایش از روز ۲۰ مرداد ماه اجرای خود را آغاز کرده بود اما شب گذشته به دلایل نامشخصی روی صحنه نرفت این در حالی است که بلیتهای این نماچرایی تأکید به نماز در بیان آیت الله ضیاءآبادی
چرایی تأکید به نماز در بیان آیت الله ضیاءآبادی دین دستوراتی دارد واجبات و محرمات دارد هر انسان مسلمانی باید اینها را رعایت کند و دیگران را هم به این امر راهنمایی کند چون نماز در میان اعمال عبادی امتیاز خاصی دارد و همین بس که نماز آن چنان عظمت دارد که اگر مقبول شد همه اعمال انسا"یک میلیون چراغ سبز" برای امنیت ایران
شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲ ۰۵ کمپین یک میلیون چراغ سبز برای نشان دادن امنیت ایران به مردم سراسر جهان راهاندازی میشود به گزارش خبرنگار گردشگری ایسنا آرش نورآقایی - دبیر کانون سراسری انجمنهای صنفی راهنمایان گردشگری ایران - با اعلام این خبر اظهار کرد اگر حراست فرودگاه بینالمللچرا حکومت علوی در زمان امام رضا(ع) تشکیل نشد
چرا حکومت علوی در زمان امام رضا ع تشکیل نشداگر مأمون واقعاً میخواست امام را بر مسند خلافت مسلمانان بنشاند پس چرا تاکید میکرد حضرت برای رفتن به خراسان از راه کوفه و قم نرود او به خوبی میدانست که در این دو شهر مردم آمادگی داشتند که شیفته امام شوند به گزارش خبرنگار آیین وحذف «فجر» یعنی حذف جهاد با طاغوتهای فرهنگی و هنری/چراغ سبز به دشمنان اندیشههای امام(ره)
حذف فجر یعنی حذف جهاد با طاغوتهای فرهنگی و هنری چراغ سبز به دشمنان اندیشههای امام ره کارگردان فیلم های پرمخاطب سینما و تلویزیون طی نامه ای خطاب به رئیس جمهور با انتقاد از حذف عنوان فجر از بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر نوشت حذف نام فجر یعنی حذف جهاد با طاغوتهای فرهنگی و-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها