تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1834980776
فضايل امام جعفر صادق (علیه السلام)
واضح آرشیو وب فارسی:بیتوته:
امام صادق (ع) ، امام ششم شیعیان، به مدت ۳۴ سال امامت کرد فضايل امام جعفر صادق(علیه السلام)
شخصيت امام صادق(ع) به اندازهاي جامع و برجسته است كه افزون بر شيعيان، عالمان و عارفان اهل تسنن نيز توجهي ويژه به آن حضرت داشته و برتري علمي و شخصيتي ايشان را ستوده و از آن حكايتها نقل كردهاند. در اين گفتار، ابتدا متني كهن از احمد بن حسن استرابادي، عالم شيعه قرن 10 هـ . ق، درباره تولد امام صادق(ع) و شرح برخي فضايل ايشان نقل و سپس دو قطعه متن گزيده و مُنَقَّح شده از عارفان اهل تسنن؛ از شيخ فريدالدين عطار نيشابوري، عارف قرن 6 و 7 هـ . ق و علي بن عثمان هجويري عارف قرن 5 هـ . ق آورده شده كه نمايانگر ارادت عارفان اهل تسنن به آن بزرگوار است. ذكر امام بحق ناطقْ، جعفر بن محمد الصادق(ع)
«وي امام ششم است از ائمه اِثناعشر(عليهمالسلام). مادرش امفروه دختر قاسم بن محمد ابابكر بود. آن حضرت خلايق را ارشاد ميفرمود و طريق مستقيم به گمراهان باديه ضلالت مينمود و پيوسته ميفرمود: ما حجت خداييم بر خلقان و احكام حلال و حرام به بندگان ميرسانيم. و اين شيعه علي(ع) كه امروز دست وِلا در دامن آل عبا زدهاند، مذهب و ملت خود را از طريق آن حضرت درست كردهاند و نجات خود را از متابعت ايشان ميدانند. كشف و كرامات آن حضرت بسيار است و خارق عادات بيشمار. از آن جمله است كه:
ميان دو كس نزاع شد، يكي تولا به اهل بيت داشت و ايشان را تفضل مينمود و ديگري به تولاي بنواميه منسوب بود و پيوسته آن گروه مكروه را ميستود. هر دو نزديك ابوحنيفه رفتند و او را در آن دعوي حَكَم كردند.
ابوحنيفه گفت: نزد كسي رويد كه بهترين خلق خداست از روي حسب و نسب و پاكيزهترين اولاد مصطفي است از ممرّ[1] عزت و ادب.
گفتند: آن كس كيست؟ گفت: جعفر بن محمد بن علي بن حسين بن علي بن ابوطالب(عليهمالسلام). پس هر دو نزد آن حضرت رفتند و مجلس به غايت عالي بود و او مردم را به حلال و حرام تعليم مينمود.
بيآنكه ايشان سؤال كنند و مقصود خود بيان نمايند، آن حضرت رو به ناصبي[2] كرد و گفت: مخالفان اهل بيت را نزد مطيعان خدا مرتبهاي نيست. بعد از آن متوجه شد به مولاي خود و فرمود: «فَريقٌ فِي الْجَنّه[3] دوستان مايند وَ فَريقٌ فِي السّعيرِ[4] اعداي ما». و از آن جمله است كه بعضي از دوستان به واسطه بسياري مشاهده كرامات و خارق عادات به يكديگر گفتند: اين مرد را از الوهيت نصيبي هست. چون نزد وي رفتيم وضو ميساخت. در ما نگريست و فرمود: دوستي ما به درگاه خدا موجب نجات عقبي است، اما افراط محبت موجب ندامت است، ما بندهايم از بندگان خدا و مخلوقيم از مخلوقات حضرت خداي تعالي.
و از آن جمله است كه آن حضرت فرمود: به لقاي پروردگار خود آرزومندم و در اين ماه رجب يا شوال، به سفر آخرت متوجه ميشوم و از زندانسراي دنيا به فضاي دلگشاي جنه المأوي به اجابت دعوتِ وَ اللّهُ يَدْعُوا إِلى دارِ السّلامِ[5] توجه خواهم نمود، بعد از آنكه اَعداي دَغا[6] مرا زهر داده باشند و لباس سعادت شهادت پوشانيده. راوي گويد: والله چنان بود كه آن حضرت فرمود. گويند عمر آن حضرت شصت و پنج سال بود. در زمان منصور به زهر مقتول گرديد. مردم به جهت موضع قبرش متردد بودند، آوازي شنيدند كه اين بنده صالح را برداريد و به نزديك پدر و جدش به خاك سپاريد».[7]
امام جعفر الصادق(ع) در نگاه عطار نيشابوري
«آن سلطان ملت مصطفوي، آن برهان حجت نبوي، آن عالم صديق، آن عالم تحقيق، آن ميوه دل اوليا، آن گوشه جگر انبيا، آن ناقل علي، آن وارث نبي، آن عارف عاشق، ابومحمد جعفر صادق ـ رضي الله عنه ـ .
و چون از اهل بيت، بيشترِ سخنِ طريقتْ او گفته است، و روايت از او بيش آمده، كلمهاي چند از آن حضرت بيارم، كه ايشان همه يكياند. چون ذكر او كرده آمد، ذكر همه بُوَد. نبيني كه قومي كه مذهب او دارند، مذهب دوازده امام دارند؟ يعني يكي دوازده است و دوازده يكي.
و عجب ميدارم از آن قوم كه ايشان را خيال بندد كه اهل سنّت و جماعت را با اهلبيت چيزي در راه است.[8]
چرا كه اهل سنت و جماعت اهلبيتاند به حقيقت. و من آن نميدانم كه كسي در خيال باطل مانده است. آن ميدانم كه هر كه به محمد(ص) ايمان دارد و به فرزندان و يارانش ايمان ندارد، او به محمد(ص) ايمان ندارد».[9]
امام جعفر صادق (ع) در سن 65 سالگی در سال 148 هجری به شهادت رسید هيبت امام صادق(ع)
حكايت: «نقل است كه منصور خليفه، شبي وزير را گفت: «برو و صادق را بيار، تا بكشيم.» وزير گفت: «او در گوشهاي نشسته است و عزلت گرفته، و به عبادت مشغول شده و دست از ملك كوتاه كرده، و اميرالمؤمنين را از وي رنجي نه. در آزار وي چه فايده بود؟» هر چند گفت، سودي نداشت. وزير برفت. منصور غلامان را گفت: «چون صادق درآيد و من كلاه از سر بردارم، شما او را بكشيد.» وزير، صادق را درآورد. منصور در حالْ برجست و پيش صادق باز دويد و در صدرش بنشاند و به دو زانو پيش او بنشست. غلامان را عجب آمد. پس منصور گفت: «چه حاجت داري؟» گفت: «آنكه مرا پيش خود نخواني و به طاعت خداي ـ عزّوجلّ ـ بازگذاري.» پس دستوري داد و به اعزازي[10] تمام او را روانه كرد. و در حالْ لرزه بر منصور افتاد و سر در كشيد و بيهوش شد، تا سه روز. و به روايتي تا سه نماز از وي فوت شد. چون بازآمد، وزير پرسيد كه: «اين چه حال بود؟» گفت: «چون صادق از در درآمد، اژدهايي ديدم كه لبي به زير صُفّه نهاد، و لبي بر زبر و مرا گفت: اگر او را بيازاري، تو را با اين صفه فرو برم. و من از بيم آن اژدها ندانستم كه چه ميگويم و از او عذر خواستم و بيهوش شدم».[11] عاقل حقيقي
حكايت: «نقل است كه صادق از ابوحنيفه پرسيد كه: «عاقل كي است؟» گفت: «آنكه تمييز كند ميان خير و شرّ.» صادق گفت: «بهايم نيز تمييز توانند كرد، ميان آنكه او را بزنند يا او را علف دهند.» ابوحنيفه گفت: «به نزديك تو عاقل كي است؟» گفت: «آنكه تمييز كند ميان دو خير و دو شر. تا از دو خير، خيرالخيرين اختيار كند و از دو شر، خيرالشّرين برگزيند».[12]
سخاوت امام جعفر صادق(ع)
حكايت: «نقل است كه همياني زر از كسي برده بودند. آن كس در صادق آويخت كه «تو بُردهاي» و او را نشناخت. صادق گفت: «چند بود؟» گفت: «هزار دينار.» او را به خانه برد و هزار دينار به وي داد. بعد از آن، آن مرد زر خود بازيافت و زر صادق باز پس آورد و گفت: «غلط كرده بودم.» صادق گفت: «ما هر چه داديم باز نگيريم.» بعد از آن، از كسي پرسيد كه: «او كي است؟» گفتند: «جعفر صادق.» آن مرد خجل بازگرديد».[13] خُلق امام جعفر صادق(ع)
حكايت: «نقل است كه روزي تنها در راهي ميرفت و «الله، الله» ميگفت. [دل] سوختهاي بر عقب او ميرفت و «الله، الله» ميگفت. صادق گفت: «الله! جُبّه ندارم، الله! جامه ندارم.» در حالْ دستي جامه حاضر شد. امام جعفر در پوشيد. آن سوخته پيش رفت و گفت: «اي خواجه! در الله گفتن با تو شريك بودم. آن كهنه خود به من ده.» صادق را خوش آمد و آن كهنه به وي داد».[14]
حكمت: «[امام صادق(ع)] گفت: هر آن معصيت كه اول آن ترس بُوَد و آخر آن عذر، بنده را به حق رساند و هر آن طاعت كه اول آن امن بُوَد و آخر آن عجب، بنده را از حق ـ تعالي ـ دور گرداند. مطيع با عُجب، عاصي است و عاصي با عذر، مطيع».[15]
حكمت: «و از وي پرسيدند كه «درويش صابر فاضلتر يا توانگر شاكر؟» گفت: «درويش صابر، كه توانگر را دل به كيسه بُوَد و درويش [را] با خدا».[16] جملههاي قصار: «و گفت: «مَكر خداي ـ عزّوجلّ ـ در بنده، نهانتر است از رفتن مورچه در سنگ سياه، به شب تاريك».
و گفت: «از نيكبختي مرد است كه خصم او خردمند است».[17]
حكمت: «و گفت: «از صحبت پنج كس حذر كنيد:
- يكي از دروغگوي، كه هميشه با وي در غرور باشي.
- دوم از احمق، كه آن وقت كه سود تو خواهد، زيان تو بود و نداند.
- سوم بخيل، كه بهترين وقتي از تو ببُرد.
- چهارم بددل، كه در وقت حاجت، تو را ضايع كند.
- پنجم فاسق كه تو را به يك لقمه بفروشد و به كمتر لقمهاي طمع كند».[18]
حكمت: «گفت: «حق ـ تعالي ـ را در دنيا بهشتي است و دوزخي؛ بهشت، عافيت است و دوزخ، بلاست. عافيت آن است كه كار خود به خداي ـ عزّوجلّ ـ باز گذاري و دوزخ آن است كه كار خداي با نفس خويش گذاري».[19]
امام جعفر صادق(ع) در نگاه علي بن عثمان هجويري
سيف سنت و جمال طريقت و معبر معرفت و مزيِّن صفوت، ابومحمد جعفر بن محمد بن عليبن الحسينبن علي، الصادق، رضوانالله عليهم اجمعين
عالي حال و نيكو سيرت بود. آراسته ظاهر و آبادان باطن. و وي را اشارت جميل است اندر جمله علوم، و مشهور است دقت كلام وي و قوت معاني اندر ميان مشايخ، رضيالله عنهم اجمعين. و وي را كتب معروف است اندر بيان اين طريقت.
روايت: «از امام صادق(ع)[ روايت آرند كه گفت: «لاتَصِّحُّ العِباده إلّا بالتّوبه، فَقَدِّمِ التَّوْبَه عَلَي العِبادَه، و قال لله، تعالي: «التائبونَ العابدون».[20]
عبادت جز به توبه راست نيايد، تا خداوند ـ تعاليـ مقدم كرد توبه را بر عبادت؛ زيرا كه توبه بدايت مقامات است و عبوديت نهايت آن. و چون خداوند ـ جلّ جلاله ـ ذكر عاصيان كرد، به توبه فرمود و گفت: «و توبوا الي الله جميعاً».[21] حكايت: «و اندر حكايات يافتم كه داوود طائي به نزديك وي آمد و گفت: «يا پسر رسول خداي، مرا پندي ده كه دلم سياه شده است.» گفت: «يا ابا سليمان، تو زاهد زمانه خويشي. تو را به پند من چه حاجت؟» گفت: «اي فرزند پيغمبر، شما را بر همه خلايق فضل است و پند دادن تو مر همه خلايق را واجب.» گفت: «يا ابا سليمان، من از آن ميترسم كه به قيامت جدّ من اندر من آويزد كه: چرا حقّ متابعت من نگزاردي؟ و اين كار به نسبت صحيح[22] و سبب قوي نيست. اين كار به معاملت[23] خوب است اندر حضرت حق تعالي.» داوود فرا گريستن آمد و گفت: «بار خدايا، آن كه معجون طينت وي از آب نبوت است و تركيب طبيعت از اصل برهان و حجت، جدش رسول است و مادرش بتول است، وي بدين حيراني است؛ داوود، كه باشد كه به معاملت خود مُعْجَب گردد؟»[24]
پی نوشت __________________________ گنجینه :: آبان 1387، شماره 75
[1] . ممرّ: طريق، گذرگاه.
[2] . ناصبي: آنكه دشمن علي(ع) و خاندان اوست.
[3] . نك: شوري: 7. (گروهي در بهشتاند)
[4] . همان. (گروهي در دوزخاند)
[5] . نك: يونس: 25.
[6]. دغا: حيلهگر، فريبكار.
[7] . نك: احمد بن حسن استرآبادي، آثار احمدي (تاريخ زندگي پيامبر اسلام و ائمه اطهار(عليهمالسلام)، به كوشش: ميرهاشم محدث، تهران، قبله؛ ميراث مكتوب، 1374، صص 510 ـ 521.
[8] . چيزي در راه دو چيز بودن: بين دو چيز اختلاف بودن، مشكل داشتن دو چيز با هم.
[9]. محمد بن ابراهيم عطار، تذكره الاولياء، تصحيح: محمد استعلامي، تهران، زوار، 1380، چ 12، صص 12 و 13.
[10] . اعزاز: احترام.
[11]. تذكره الاولياء، صص 13 و 14.
[12]. همان، ص 15.
[13]. همان، صص 15 و16.
[14]. همان، ص 16.
[15]. همان، ص 17.
[16]. همان.
[17]. همان، صص 17 و 18.
[18]. همان، ص 18.
[19]. همان، صص 11 ـ 18.
[20]. نك: توبه: 112.
[21]. «همگي به درگاه الهي توبه كنيد». (نور: 31)
[22]. نسبت صحيح: خويشاوندي واقعي.
[23]. معاملت: عبادت.
[24]. ابوالحسن علي بن عثمان هجويري، كشف المحجوب، تصحيح: محمد عابدي، تهران، سروش، 1384، چ 2، صص 116 ـ 118. منبع : sibtayn.com
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: بیتوته]
[مشاهده در: www.beytoote.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]
صفحات پیشنهادی
صلوات بر امام صادق (علیه السلام)
ادعیه صلوات بر امام صادق علیه السلام اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصَّادِقِ خَازِنِ الْعِلْمِ الدَّاعِي إِلَيْكَ بِالْحَقِّ النُّورِ الْمُبِينِ سرویس دینی جام نیوز صلوات بر جعفر بن محمد عليهما السلام امام صادق علیه السلام اَللَّهُمَّ صَتوحید از منظر امام صادق علیه السلام
ناتوانی عقل از درک خداوند توحید از منظر امام صادق علیه السلام بندگان تا حدّ توان و طاقت مكلّفند يعنى بايد تا حدّى تلاش كنند كه به او يقين پيدا كنند و امر و نهى او را بشنوند و فرمان ببرند به گزارش سرویس دینی جام نیوز بیان امام صادق علیه السلام درباره میزان شناخت عقل انسان ازچگونگی تقابل ائمه با جریان های غالیانه از آغاز تا دوره امام صادق(علیه السلام) - بخش اول گرایش های غالیانه؛ پدی
چگونگی تقابل ائمه با جریان های غالیانه از آغاز تا دوره امام صادق علیه السلام - بخش اولگرایش های غالیانه پدیده ای نکوهش آمیز در جهان اسلامدر یک طرف گروه هایی قرار داشتند که به تدریج و با گذشت زمان باورهای ابتدایی خویش را به فرقه های منسجم در دوره امام صادق علیه السلام تبدیل کردتوبه مرد گناهکار به دست امام صادق علیه السلام
فضائل امام صادق علیه السلام توبه مرد گناهکار به دست امام صادق علیه السلام موقعى كه به كوفه برگردى او بديدن تو خواهد آمد باو بگو جعفر بن محمّد عليه السّلام ميگويد هر چه از اين راه بدست آوردهاى رها كن من براى تو از طرف خدا بهشت را ضمانت ميكنم به گزارش سرویس دینی جام نیوز ابو بصچگونگی تقابل ائمه با جریان های غالیانه از آغاز تا دوره امام صادق(علیه السلام) - بخش دوم و پایانی پرهیز اصحاب ا
چگونگی تقابل ائمه با جریان های غالیانه از آغاز تا دوره امام صادق علیه السلام - بخش دوم و پایانیپرهیز اصحاب از باورهای اباحی گری غالیان به نام تشیعدر یک طرف گروه هایی قرار داشتند که به تدریج و با گذشت زمان باورهای ابتدایی خویش را به فرقه های منسجم در دوره امام صادق علیه السلام تصوت/ شیعه واقعی از دیدگاه امام صادق عليه السلام
آیت الله مجتهدی تهرانی صوت شیعه واقعی از دیدگاه امام صادق عليه السلام کلیپ سخنرانی آیت الله مجتهدی تهرانی شیعه واقعی از دیدگاه امام صادق عليه السلام سرویس دینی جام نیوز دانلود لینک لینک ۲۰ ۰۵ ۱۳۹۴ - ۱۳ ۳۷معارفی از امام جعفر صادق(ع) در بیان آیت الله جوادی آملی
به مناسبت سالروز شهادت صادق آل طه ع معارفی از امام جعفر صادق ع در بیان آیت الله جوادی آملی شناسهٔ خبر 2879659 - دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳ ۳۱ دین و اندیشه > اندیشمندان وجود مبارک امام صادق سلام الله عليه فرمودند مَا ضَعُفَ بَدَنٌ عَمَّا قَوِيَتْ عَلَيْهِ النِّيَّةُ اگعلت غیبت امام زمان علیهالسلام
در محضر بهجت علت غیبت امام زمان علیهالسلام انحطاط و پستی انسان بهحدی است که قوم حضرت صالح علیهالسلام ناقه صالح را با اینکه وسیله ارتزاق و نعمت آنها بود پی کردند به گزارش سرویس دینی جام نیوز سبب غیبت امام زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف خود ما هستدلنوشته های شهادت امام جعفر صادق
25 شوال مصادف با شهادت امام صادق ع شهادت امام صادق ع در 25 شوال سال 148 هجری قمری در 65 سالگی به دستور منصور دوانیقی خلیفه ستمگر عباسی به وسیله سمی که به آن بزرگوار خوراندند در شهر مدینه اتفاق افتاد محل دفن امام صادق ع قبرستان بقیع است مرثیه مجسمبغضِ غریمقتل الصادق علیه السلام
سوز دل مقتل الصادق علیه السلام آن حضرت را به سبب زهری که منصور دوانیقی به ایشان خورانیده بود چندان لاغر و باریك دید كه گویا هیچ چیز از آن بزرگوار نمانده جز سر نازنینش به گزارش سرویس دینی جام نیوز سید بن طاووس ره در کتاب شریف «مهج الدعوات» فصل «ادعیه امام صسالروز شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام)
سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام شفاعت ما اهل بیت به آنکه نماز را سبک بشمارد نمیرسد 1394 05 18 - 17 21 دریافت کل گزارش تصویریهمزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق(علیه السلام)، پایتخت میزبان تشییع 10 شهید غواص و گمنام
همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق علیه السلام پایتخت میزبان تشییع 10 شهید غواص و گمنامپیکر 10 شهید گمنام در ایام شهادت رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق علیه السلام 20 مردادماه سال 94 در شش نقطه از استان تهران تشییع و به خاک سپرده خواهند شد به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت خبرگسیره اخلاقی امام جعفر صادق علیه السلام
غروب صبح صادق سیره اخلاقی امام جعفر صادق علیه السلام حضرت صادق ع می فرمایند سعى كنید سجدهها و ركوع را طولانى نمائید زیرا وقتى یكى از شما ركوع طولانى دارد شیطان از پشت سر او فریاد میزند واى بر من اینها اطاعت كردند من معصیت و اینها سجده نمودند من مخالفت كردم به گزارش سرویس دیهدف امام صادق(ع) از تشکیل حوزههای علمیه بالا بردن معرفت دینی بود
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰ ۴۲ نماینده ولیفقیه در لرستان و امام جمعه خرمآباد گفت هدف امام صادق ع از تربیت شاگردان و تشکیل حوزههای علمیه بالا بردن معرفت دینی بود به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه لرستان حجتالاسلام سیداحمد میرعمادی در همایش طلایهداران تامام صادق(ع) و مقوله تشکیلات و سازماندهی
ناظر به بیانات امام خامنه ای امام صادق ع و مقوله تشکیلات و سازماندهی شناسهٔ خبر 2878067 - سهشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹ ۳۰ دین و اندیشه > اندیشمندان امام صادق ع تشکیلات عظیمی از مؤمنان خود از طرفداران جریان حکومت علوی در سراسر عالم اسلام از اقصای خراسان و ماوراءالنهر تا شمالنشانهشناسی مکتب امام صادق(ع) از منظر آیتالله مکارمشیرازی
سهشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲ ۵۵ در سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع حضرت امام جعفرصادق ع ضرورت واکاوی ابعاد علمی و فکری آن حضرت برای شیعیان آن امام بزرگوار و آحاد امت اسلامی امری انکارناپذیر است به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا متن زیر گفتار منتشر نشدهای اماجرای مناظره ابوحنيفه و امام صادق (ع)
امام صادق عليه السلام فرمود پدرم از پدرانش و ايشان از حضرت اميرالمؤ منين علىّ عليه السلام روايت كرده اند كه رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود خداوند متعال ميثاق و طينت اهل بيت رسول اللّه صلوات اللّه عليهم را از اعلى علّيين آفريده است مناظره ابوحنيفه و امام صادق روزى اب-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها