تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798603452




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علاقه شهرام مکری به «ماهی و گربه»


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
علاقه شهرام مکری به «ماهی و گربه»




شهرام مکری با اعلام رضایت از اکران عمومی فیلم «اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر» در گروه «هنر و تجربه»، از به اتمام رسیدن نگارش فیلمنامه‌ی آخرین کارش با نام «هجوم» خبر داد.





خبرگزاری ایسنا: شهرام مکری با اعلام رضایت از اکران عمومی فیلم «اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر» در گروه «هنر و تجربه»، از به اتمام رسیدن نگارش فیلمنامه‌ی آخرین کارش با نام «هجوم» خبر داد.

این کارگردان در رابطه میزان رضایت از استقبال فیلم «اشکان، انگشترمتبرک و چند داستان دیگر» که از نیمه‌ی خردادماه در گروه «هنر و تجربه» اکران شده است، گفت: وقتی فیلمی هشت سال بعد از زمان ساختش اکران عمومی می‌شود، همیشه خطر کهنگی آن برای مخاطب وجود دارد و علاوه بر آن به دلیل اینکه، این فیلم در این مدت در فرهنگسراها و دانشگاه‌ها نمایش‌هایی خصوصی داشته است، باعث شده که فیلم در این سال ها هم دیده شود؛ ولی من با وجود تمام این مسائل از میزان استقبال از این فیلم، راضی هستم.

او ادامه داد: در این هشت سال به سبب اینکه هیچ نسخه‌ی ویدئویی از این فیلم هم بیرون نیامده بود، همیشه افرادی بودند که از من می‌پرسیدند چگونه می‌توانند این فیلم را ببینند؟ و من در جواب می‌گفتم که منتظر جواب «هنر و تجربه» برای اکران آن هستم.

مکری با اشاره به تداوم یافتن اکران فیلم «اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر» در دور بعدی اکران این گروه، گفت: به سبب اینکه اکران دور قبل «هنر و تجربه» در ماه رمضان اتفاق افتاد، مانند اکران در گروه آزاد، تاریخ اکران فیلم را از بعد از ماه رمضان حساب می‌کنند.


علاقه شهرام مکری به «ماهی و گربه»



او در رابطه به تبلیغات انجام شده برای این فیلم، تصریح کرد: خود گروه «هنر و تجربه» یک میزانی کمی برای هر فیلم هزینه‌ی تبلیغات را انجام می‌دهد که شامل کار‌های مطبوعاتی و نشست‌های آن فیلم می‌شود ولی تهیه‌کننده‌ی فیلم هرچقدر که بخواهد می‌تواند برای این فیلم تبلیغات انجام دهد.

این کارگردان در ادامه دلیل موفقیت بیشتر در بخش تبلیغات برای فیلم قبلی‌اش، «ماهی و گربه» را؛ تهیه‌کننده‌ای متفاوت به نام «کانون ایران نوین» به عنوان تهیه‌کننده‌ی آن فیلم عنوان کرد.

شهرام مکری گفت: به نظرم، ما باید فیلم را به یک پدیده‌ی کنجکاوی برانگیز برای مخاطب تبدیل کنیم. گاهی اوقات این اتفاق به دلیل وجود بازیگران فیلم،گاهی اوقات با تبلیغاتی که حول فیلم انجام می‌شود و گاهی اوقات هم به خاطر تیم سازنده‌ی یک فیلم به وقوع می‌پیوندد.

او ادامه داد: سینمای ایران به تمام این‌ها احتیاج دارد؛ به اینکه مخاطب به جز بازیگران فیلم، مورد دیگری هم برایش جذاب و کنجکاوی برانگیز باشد.

کارگردان فیلم «ماهی گربه» در پاسخ به این سوال که اگر فیلم «ماهی و گربه» را اول ساخته بود، آیا پس از آن به سراغ ساخت فیلم «اشکان...» می‌رفت؟ گفت: پاسخ به این سوال بسیار سخت است؛ زیرا گذر زمان باعث پیدا شد، ایده‌های جدید و افکار جدید در آدم می‌شود که این اتفاق مهمی است. ولی من فکر می‌کنم آن فرمی که در فیلم «ماهی و گربه» وجود دارد، به آن مدلی که من در سینما فکر می‌کنم، نزدیکتر است.

مکری با بیان این که« امروزه دوست دارم فیلم هایی در سبک «ماهی و گربه» بیشتر بسازم» ادامه داد: فعلا دوست دارم چیزی که در سینما دنبالش می‌کنم «تجربه‌گرایی» باشد. زیرا علاوه بر اینکه فکر می‌کنم سینمای ایران به این سبک فیلم ها احتیاج دارد، تماشاچی هم برای دیدن فیلم‌های سرگرم‌کننده و داستانی حق انتخاب خواهد داشت که ما متاسفانه هنوز به لحاظ فنی، تکنیکی و داستان پردازی در بحث انتخاب کردن، به آن مرحله که باید، نرسیده‌ایم.

کارگردان فیلم‌کوتاه «طوفان سنجاقک» در رابطه با کار جدیدش گفت: نوشتن فیلمنامه‌ی این کار که اسم موقت آن «هجوم» است، به اتمام رسیده است. ولی اینکه چه زمانی پیش تولید آن را شروع کنیم، هنوز مشخص نیست.

او ادامه داد: ولی از آن جا که کار فیلمنامه‌ی آن به اتمام رسیده است، خیلی زود برای گرفتن پروانه‌ی ساختش اقدام خواهیم کرد.

مکری در پایان با بیان اینکه فیلمنامه‌ی «هجوم» نسبت به دو فیلم بلند قبلی‌اش به « ماهی و گربه» نزدیک‌تر است، گفت: این کار داستانی پر رنگ‌تر از «ماهی و گربه» دارد و ما با داستانی معمایی رو به رو هستیم. این فیلم همچنان فضای تجربه‌گرای خودش را برای پرداخت داستان‌های معمایی و فیلم‌های ژانر دارد و یک نوع تجربه در ژانر است که در سینمای ما کمتر به کار می‌رود.






تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن