تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798357638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تمام اعمال ما ریشه در قرآن کریم دارد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
 آیت الله سبحانی تمام اعمال ما ریشه در قرآن کریم دارد

آیت الله سبحانی:
تمام اعمال ما ریشه در قرآن کریم دارد
پائین آوردن مقام انبیا و اولیای الهی از اهداف وهابیت است



به گزارش سرویس دینی جام نیوز، حضرت آیت الله العظمی سبحانی در پاسخ به شبهات وهابیون در مورد بدعت دانستن تکریم روز میلاد پیامبر اکرم(ص) و ائمه (ع) گفت: از آیات قرآن کریم معلوم می شود که تکریم پیامبر اکرم(ص) یکی از وظایف ایمان است.

این مرجع تقلید در برنامه چشمه معرفت از سلسله سخنرانی های ماه مبارک رمضان با موضوع توحید و شرک از نظر قرآن کریم به مسئله تکریم روز میلاد اولیا و انبیای الهی پرداخت و اظهار کرد: همه مسلمانان قرنهاست که روز میلاد پیامبر اکرم(ص) را جشن گرفته و آیاتی که در مورد ایشان آمده تلاوت کرده و شعرا نیز اشعار خود به همین مناسبت را می خوانند و خطبا نیز فضائل و مناقب پیامبر اکرم(ص) را بیان می کنند.

او با بیان اینکه وهابیون این تکریم و تعظیم را بدعت می شمارند، گفت: بدعت آن است که شرع مقدس آن را نگوید و ریشه در قرآن و سنت نداشته باشد؛ اگر پیامبراکرم(ص) یک عملی را بگوید یا اینکه آن عمل ریشه در قرآن داشته باشد، بدعت نیست و این اتفاق نظر علمای اسلام است.

پاسخ آیت الله سبحانی به عقیده باطل وهابیون

آیت الله سبحانی با طرح این سئوال که تکریم میلاد پیامبراکرم(ص) و ائمه(ع) ریشه در قرآن دارد یا خیر، به قرائت سوره انشراح پرداخت و افزود: از آیات آخر این سوره معلوم می شود که تکریم پیامبر اکرم(ص) امر محبوبی است و حتی خداوند منت بر پیامبر(ص) می گذارد که ما تو را بلندآوازه کردیم.

او این سوال را از وهابیون پرسید که آیا اجتماع مسلمانان در قاهره، شام و عراق و عربستان و قرائت آیاتی که در مقام مدح پیامبر نازل شده است، تحقیر آن حضرت محسوب می شود یا ترفیع ایشان؟

این مرجع تقلید ادامه داد: البته که این عمل ترفیع مقام پیامبر اکرم(ص) و تجسیم آیه «و رفعنا لک ذکرک» می باشد. این آیه درباره پیامبراکرم(ص) کافی است گرچه آیات دیگری هم در مقام اثبات ترفیع پیامبر(ص) وجود دارد مانند آیه 157 سوره اعراف.

او با بیان اینکه از آیات قرآن کریم معلوم می شود که تکریم پیامبر اکرم(ص) یکی از وظایف ایمان است، گفت: آیا این جشنها و مجالس تکریم پیامبر اکرم(ص) است یا تحقیر ایشان؟ البته که همه می گویند مصداق آیه « فَالَّذِينَ آمَنُواْ بِهِ وَعَزَّرُوهُ وَنَصَرُوهُ » است.

حرمین شریفین باید شناسنامه کشور اسلامی را داشته باشند

آیت الله سبحانی پس از پاسخ به شبهات وهابیون در خصوص تکریم موالید پیامبر(ص) و دیگر اولیای الهی به بیان اهداف وهابیت پرداخت و افزود: آنها دو هدف عمده را دنبال می کنند؛ اول از بین بردن تمام آثار اسلامی است یعنی همه آثار توحید را به نام شرک از بین می برند در حالیکه این آثار توحید است.

او تصریح کرد: اگر حرمین را از مکه و مدینه برداریم با شهرهای اروپا تفاوتی ندارد؛ در حالیکه این حرمین شریفین باید شناسنامه کشور اسلامی را داشته باشند نه شناسنامه کشور غربی.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اینها تمام آثار اسلامی را از بین برده اند حتی مولد النبی هم که تنها مانده و کتابخانه ای روی آن است، می خواهند آن را هم از بین ببرند و دلیل آن هم عدم علاقه به پیامبر اکرم(ص) است.

او هدف دوم وهابیون را پایین آوردن مقام انبیا و اولیای الهی عنوان کرد و گفت: اگر در ایام ولادت امیرالمومنین(ع) و حسنین، جشن می گیریم به دلیل آن است که محبت اینها جزو اصول ماست. دوستی ذوی القربی یکی از اصول ماست.

تمام اعمال ما ریشه در قرآن کریم دارد

آیت الله سبحانی تصریح کرد: اگر ما جمع شده و در روز میلاد حسین بن علی(ع) روایات پیامبر اکرم(ص) را بخوانیم، این اظهار محبت است یا اظهار عداوت؟ لذا اعمال ما ریشه در قرآن دارد در حالیکه بدعت آن است که در قرآن وارد نشود یا ریشه در قرآن نداشته باشد در حالیکه همه کارهای ما ریشه در قرآن دارد.

او با اشاره به داستان نزول مائده آسمانی به حضرت عیسی(ع) گفت: خداوند متعال به این مائده آسمانی احترام می گذارد و لذا عیسی(ع) روز نزول مائده را عید اعلام می کند، سئوال این است که آیا مائده آسمانی برای بشر مهمتر است یا وجود پیامبراکرم(ص)؟

این مرجع تقلید تصریح کرد: آیا وجود پیامبر اکرم(ص) که جهان را نجات داد از نظر ارزش به مقدار مائده آسمانی نیست؟
شفقنا



۲۶/۰۴/۱۳۹۴ - ۰۱:۰۷




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن