تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798319322




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شکوفه های ربانی الهی العفو از حنجره عطشان زاهدان شب زنده دار تا عرش الهی روئیدن گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: در شب گرانقدر قدر؛ شکوفه های ربانی" الهی العفو" از حنجره عطشان زاهدان شب زنده دار تا عرش الهی روئیدن گرفت بندرعباس- ایرنا- در شب کتابت نامه سرنوشت، در شبی که همه مأمورند تا ظلمت و سیاهی را از نامه اعمال بیدار دلان شب زنده دار امیدوار، بر چینند، شکوفه های نورانی و ربانی " الغوث الغوث" و " الهی العفو" از حصار سینه سوخته و حنجره عطشان زاهدان و عابدان شب زنده دار تا عرش الهی روئیدن گرفت.


به گزارش دوشنبه ایرنا در دل تنهایی شب، در شب قدری دیگر، عاشقانه به میعادگاه آمده، سجاده هایمان را در شرقی ترین ضلع جهان بر خاکستری شن ها رو به قبله گسترانیدیم، صمیمانه و بی ریا در برابر شوکت و عظمت خالق زیبایی ها، کرنش کردیم و اشک ریزان و پر سوز و گداز نوای دل انگیز "الهی العفو" سر دادیم.
در رستاخیز عظیم عشق، باز هم به درگاه تو آمدیم و دست های خالی و سرشار از نیازمان را به سوی آسمان گشودیم و در بارش متواتر اشک، ذکر تو را بر لب های عطشان و ترک خورده یمان جاری ساختیم، بار دیگر قرآن بر سر گرفتیم و دعای جوشن کبیر را در گوش زمان و زمین زمزمه کردیم و برترین بندگانت را بین تو و خویشتن واسطه کردیم.
آمدیم تا در کنج خلوت و تنهایی، عاشقانه، عارفانه و بی واسطه با خدای خویش راز و نیاز کنیم و در چشمه زلال و تا ابد جاری استغفار و بازگشت به سوی خدا، خالصانه غبار از روح و جان پاک بشوییم و تازه شدن دوباره خویشتن را جشن بگیریم.
در هنگامه بازگشت و رجعت به سوی خدا، موسم استغفار، توسل و روز از خویش بریدن و رهایی از ظلمت هوای نفس، آمدیم تا دگر بار "بسم الله الرحمن الرحیم" را بر گلوی خویش روایت کرده و شیطان درون را در بند کشیده و چشم بپوشیم از هر چه غیر دوست.
آمدیم تا در هنگامه یادآوری عجز خویش و دستگیری و عظمت خداوند، محکم و امیدوار از نردبان تقرب الهی تا بی نهایت عروج کنیم و در شب نوازش بندگان و وقت توبه گنهکاران، در رایحه خوش و خنک قدر، قدر خویشتن باز شناسیم.
در این لحظات ناب و بی تکرار که مشام زمان و زمین آکنده از عطر سلام و صلوات و زمزمه و نوای دل انگیز استجابت است، با دل هایی سرشار از عشق و اشتیاق؛ امیدوار و مطمئن آمدیم، آمدیم تا در زلال جاری نجوا و نیایش، غبار و زنگار از تن و جان پاک بشوییم و در طلوعی عاشقانه و عارفانه، تمام ناپاکی ها را ذره ذره قربانی کنیم و خدایی شویم.
در شبی که ترانه گوش نواز بشارت و امید از آبشارهای آسمان به سوی خاک نشینان مفلوک سرازیر می شد، آمدیم تا در زلال پر برکت رحمت بیکران الهی جان خویش را از گناه تطهیر کنیم، وضوی عشق سازیم و مرگ تردید و رویش دوباره ایمان را بر سرزمین روح و جان خویش جشن بگیریم.
در شب دعا و توسل، بی اعتنا به تمام دل مشغولی های روزمره و تعلقات دنیای مادی، برای رستگاری و تقرب در حرم امن الهی بیتوته زدیم، آمدیم تا در نوای روحانی و روحبخش دعا، نیایش، مناجات و انس با خدا، بهشت آرامش بر دل های آسمانی مان ارزانی شود.
ای خدای بی نیاز، با عطش و نیاز آمدیم، آمدیم تا دل را که در پیچ و خم‏های زندگی مادی غرق شده، از وجود اغیار تهی کنیم و نور، عشق و ایمان را در آن جلوه گر سازیم و با تمام وجود حلاوت میهمان شدن بر سر سفره لطف و احسان خالق بی نیاز را بچشیم.
در وزش رایحه خوش و شامه نواز قدر؛ در هنگامه ای که باران "انا انزلنا" نرم و آهسته بر فرق زمین می بارید، چشمانمان را با آب توبه شستیم، واژه های نور در کام ریختیم و در شمیم جان نواز و دل انگیز قرآن نفس تازه کردیم.
ای تنها راز دار لحظه های غربت و بی کسی دلشکستگان غربت نشین، در آن دقایق ناب و بی تکرار که زمان و زمین گرانقدر ترین لحظات بودنشان را سپری می‏کردند و از شوق بارش نور بر پهنه وسیع عالم هستی در پوست خود نمی گنجیدند، آمدیم و مصحف را در برابر دیدگانمان گشودیم و با چشمانی سرشار از اشک و التماس، عاشقانه و عارفانه دل هایمان را با دستانی باز و سرشار از امید و آرامش برای آمرزش، عاقبت بخیری و حیات طیبه، روانه سمت رحمت و مغفرتت کردیم.
بزمی عاشقانه و عارفانه به میزبانی پروردگار عالمیان در جای جای آسمان ها و زمین برپاست، دستان پر مهر و رحمت الهی به سوی زمینیان نشانه رفته است، در این وادی همه را به نام می خوانند، چه حس و حال خوب و وصف ناپذیری است که همگی به این بزم و ضیافت عاشقانه فراخوانده شده ایم، یادمان نرود این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به دعای در حق یکدیگر محتاجیم.
شب های گرانقدر قدر، فرصتی است تا با چشم دل و با وجدانی بیدار؛ سیاهه اعمال خود را مروری تازه کرد و به فکر جبران فرصت‏های از دست رفته بود و خود را برای حضور در پیشگاه خدای "ارحم الراحمین‏" آماده کرد.
لیالی با عظمت قدر فصلی است ‏برای نیایش، گریستن، ریزش باران رحمت، شستن آلودگی‏های گناه و ناپاکی ها، تطهیر صحیفه اعمال، پاک شدن و از نو زاده شدن، فرصتی است برای نورانی ساختن دل و صفا بخشیدن به روح و جان در چشمه بیکران رحمت الهی.
بارالها تو را سپاس که در رستاخیز عشق، در ماه بندگی و عبودیت، دگر بار فرصتی ارزانی داشتی تا لیلة القدری دیگر در کتاب زندگی مان ورق بخورد و حیات و مماتمان رنگ و بویی آسمانی و خدایی به خود گیرد.
خدایا تو را سپاس که بار دیگر فرصتی ارزانی داشتی تا در کوثر جاری و زلال توبه غوطه ور شویم و تماس نور تابان کلام وحی را بر پهنه وسیع خاک به نظاره بنشینیم و در نزول آیات نور نفس بکشیم، اما ای خدای آب و آیینه روا مدار که این شب قدر، آخرین شب قدر زندگیمان باشد.
آیین معنوی و روحبخش شب احیاء؛ شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با حضور خیل عاشقان، عابدان و زاهدان شب زنده دار در مساجد، حسینیه ها، بقاع متبرکه و تربت پاک و مطهر شهدا در جای جای شهرستان رودان برگزار شد.
در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که مصادف است با شب ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی (ع)؛ محبان، عاشقان، دلدادگان و سرسپردگان آن حضرت با برگزاری آیین های سوگواری و عزاداری بر این مصیبت جانکاه، اشک ماتم ریختند. ک/4
7196/6048









15/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن