تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات قدرت، انصاف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798420108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شور و احساس اجرای ارکستر ملی و ابراز احساسات محمد جواد ظریف


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گزارش باشگاه خبرنگاران از اولین اجرای ارکستر ملی پس از 6 سال
شور و احساس اجرای ارکستر ملی و ابراز احساسات محمد جواد ظریف
محمد جواد ظریف اجرای ارکستر ملی را به صورت ایستاده تشویق کرد.


به گزارش خبرنگار موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، پس از 6 سال ارکستر ملی ایران شب گذشته در تالار وحدت با اجرای قطعات ماندگار شروع به نواختن کرد. 


ساعت 21:15 دقیقه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به همراه علی جنتی وزیر ارشاد، وارد سالن اصلی تالار شدند و مهمانان دیگر از جمله حسام آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور، پیروز ارجمند و علی مرادخانی در جایگاه خود نشستند. 


مراسم با سرود جمهوری اسلامی ایران و بعد از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید شروع شد. سالن یکپارچه پر از جمعیت بود و  جایگاه ویژه نوازندگان و رهبر ارکستر به زیبایی آراسته شده بود. 


در ادامه کلیپی از سخنان حسن روحانی مبنی بر ابراز تاسف خود از تعطیلی ارکستر ملی و وعده تشکیل دوباره آن درماه‌های آینده و بخشی از صحبت‌های جنتی،‌علی مرادخانی و بهرام جمالی مدیر عامل بنیاد رودکی، که تمامی آنها حول محور تشکیل دوباره ارکستر ملی بود و در نهایت بخشی از صحبتهای فخرالدینی مبنی بر ابراز خرسندی از تشکیل دوباره ارکستر و تحقق وعده رئیس جمهور پخش شد. 


پس از آن پرده بالا رفت وعلی سجادی مجری برنامه، با تشویق حضار روی صحنه آمد و با خرسندی از تحقق وعده رئیس جمهور و تشکر از ایشان، مردم را به تشویق رئیس جمهور ترغیب کرد.وی با معرفی مهمانان ویژه برنامه  به نیمافریدونی،‌ حسام آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور ، کمال خرازی وزیر سابق امور خارجه که از وی به عنوان شیخ الوزراء یاد کرد و در نهایت محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت را که در تامین مالی ارکستر بسیار کمک کرده بودند را معرفی کرد و به طور ویژه محمد جواد ظریف را نام برد که با تشویق بی‌پایان مردم همراه بود و وی به نشانه احترام رو به جمعیت ایستاد و از آنها تشکر کرد.پس از آن علی جنتی رو به جمعیت کرد و به محبت آنها پاسخ داد. 


علی مرادخانی که مجری برنامه او را یار موسیقی نامید از جمله این مهمانان بودند سجادی پس از معرفی رهبر و خوانندگان این ارکسر سالگرد درگذشت زنده یاد فریدون حافظی که قطعه «گیسو» را امشب ارکسر به یاد او خواهد نواخت را تسلیت گفت. 


پس از دقایقی موزیسین‌ها به ترتیب وارد سالن شده و در جایگاه خود قرار گرفتند.


سپس فخرالدینی که حضار به احترام او برخاستند وارد صحنه شد و بلافاصله قطعه فانتزی شرقی را به آهنگسازی و هارمونی علی اکبر قربانی بود را شروع به نواختن کرد. 


پس از آن فخرالدینی به استقبال سالار عقیلی رفت و با یکدیگر به صحنه بازگشتند و شروع به نواختن قطعه «بهار دلکش» با شعر ملک الشعرای بهار، تمامی حضار را عقیلی مسحور خودساخت. سالن یکپارچه گوش شده بود و کسانی که در بالکن بودند ایستاده به تماشا و شنیدن صدای عقیلی پرداختند.پس از آن قطعه «گیسو» که آهنگ‌سازی آن بر عهده فریدون حافظی بوده اجرا شد. 


عقیلی پس از مکثی کوتاه با تأیید فخرالدینی، قطعه «ساحل» به آهنگ‌سازی حسن زندیان و هارمونی شهرام توکلی را آغاز کرد و فراز و فرود آن ناخداگاه سرها را به نشانه همراهی با وی چپ و راست می‌کرد.عقیلی بااعتماد به نفس تمام و نگاه به حضار علاوه بر صدا، سوز دل را با نگاه به حضار منتقل می کرد. 


در این میان ظریف با تمام حواس خود نگاه از گروه و خواننده بر نمی‌داشت و با علاقه به تماشا می‌پرداخت سپس با اتمام قطعه ساحل وی با تماشاچیان دقایقی وداع کرد و بعد قطعه «رنگ بنات شیراز» که هارمونی و آهنگ سازی آن بر عهده علی اکبر قربانی و آهنگ محلی آذربایجانی نشاط و طراوات این موسیقی فولکلور حزنی که از قطعه ساحل در بین حضار بود را با خود برد و شادابی منتقل شده از آن تشویق حضار را پر انرژی‌تر کرد.


فخرالدینی پس از پایان اجرای عقیلی به استقبال معتمدی رفت. معتمدی که با استقبال مخاطبان روبرو شده بود به حضار به ویژه دکتر ظریف و علی جنتی ادای احترام کرد.


وی ابتدا قطعه «ساغر شکسته» با آهنگ‌سازی پرویز یاحقی را شروع کرد که طنین صدای او گوش نواز بود.در ادامه معتمدی پس از 6 سال از اولین اجرای خود در ارکستر ملی دومین قطعه به نام «بیا» را به بهترین صورت ممکن اجرا کرد.  


حضار سراپا گوش برای شنیدن این صدای پر حجم شده بودند این قطعه که برگرفته از دل ادبیات یعنی مدح درست و شکوه بجا از محبوب خود بود در نهایت قدرت به پایان رسید در فواصل بین قطعات با هر بار تشویق جمعیت معتمدی و فخرالدینی رو به جمعیت از حضار و مهمانان ویژه تشکر می‌کردند لحظاتی بعد قطعه‌ «به یاد صیاد» که با ریتمی آرام و دلکش شروع شد و سوز آن با صدای معتمدی حزنی شیرین به قلب و اذهان منتقل می کرد این قطعه گویی بر دل جواد ظریف نشسته بود که با حرکات سر خود مهر تاییدی بر کلام معتمدی می‌زد. 


پس از اتمام قطعه معتمدی در بین جمعیت با اشاره به استاد خود از تماشاچیان درخواست کرد که او را تشویق کنند و پس از آن صحنه را ترک کرد.


دقایقی بعد صندلی و نت مخصوص تک نواز تار را روی صحنه قرار دادند که به نوعی مژده حضور کیوان ساکت استاد تار را می‌داد. ساکت همراه با تشویق مردم و پس از تست صدا «کنسرتوی تار» را آغاز کرد. 


وی با چیره دستی خود و نهایت راحتی توجه حضار را به خود جلب می‌کرد. نگاه همه خیره به دستان وی و نگاه وی به فخرالدینی و حضور دلگرم‌کننده‌اش بود که قوت قلبی برای جوانان گروه بود. آهنگسازی این قطعه بر عهده فخرالدینی و نتیجه تفکر وی و هنر ساکت بود.


در یک لحظه تمامی اعضای گروه به احترام تار وی سکوت کرده و تار با سوز دل لحظاتی به زبان خود با تماشاگران صحبت می‌کرد و در نهایت قطعه با همنوازی گروه در اوج یکدستی به پایان رسید و
در میان تشویق تماشاگران ساکت با بالا بردن نت خود و اشاره به فخرالدینی دلیل موفقیت این قطعه را به همه نشان می داد. 


دقایقی بعد حضور دوباره معتمدی قطعه شکایت دل را با نهایت احساس و آهنگ سازی پرویز یاحقی و هارمونی شهرام توکلی شروع به خواندن کرد و در نهایت وی دست استاد فخرالدینی را بوسه زد و با حضار دقایقی را وداع کرد. در این لحظه قطعه فوق‌العاده زیبای «یک تابلو از سوئیت ابن‌سینا» را نوازندگان که خواننده‌ای نداشت اما با ساز خود سوز دل گفتن و این یک دست‌نوازی و رهبری قوی فخرالدینی در اینجا به اوج خود رسید.


سپس عقیلی که گویی وقفه حضور او حضار را دلتنگ کرده بود با استقبال حضار روی صحنه آمد و قطعه «بهار من» با آهنگ سازی علی تجویدی و شعر منیر طاها را اجرا کرد و در این دقایق کیوان ساکت به یاری وی برای اجرای قطعه «باران» که آهنگ سازی آن برعهده خود ساکت بود شتافت. 


فریدون مشیری شاعر این قطعه  گویی هوای بارانی و اشتیاق مردم را برای شنیدن این ابیات درک کرده بود و عقیلی بابیان خود ابیاتش را جانانه فریاد می‌زد.


همزمان با تشویق حضار و اشاره فخرالدینی با چوب میزانه جادویی خود به همه حضار در سالن از‌آنها تشکر کرد. در اینجای مراسم عقیلی، معتمدی و ساکت به رهبری خوب فخرالدینی قطعه ی «وطن» را با مهر و عشق خود به وطن اجرا کرد که درآن توصیفاتی نه اقرار آمیز که درست از وطن و رهبرمان شد که در نهایت ظریف نتوانست نشسته به تشویق این اجرا بپردازد و به یکباره با شوق ازجای خود برخاست و به تبع آن حضار او را  به صورت ریتمیک و یکدست تشویق و همراهی و قطعه بعدی« ای ایران» را ایستاده با هم همخوانی کردند و این انرژی مضاعف گویی قوت قلبی برای خوانندگان بود ، فخرالدینی این بار رو به تماشاچیان آنان را رهبری و تحسین می‌کرد. 


محمدجواد ظریف، علی جنتی و نوبخت مهمانان ویژه آئین رونمایی ارکستر ملی بودند.



اجرای ارکستر ملی در ساعت 24:00 به پایان رسید. 


انتهای پیام/ 






اخبار مرتبط

«پالتی‌ها» از تالار وحدت کوچ می کنند
«اورانوس» موسیقی ایرانی را به تالار رودکی می‌آورد
مسئولان بدانند که ارکستر ملی را نباید سیاسی کرد
شبی خانوادگی برای شهاب رمضان در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی
بدون چشم داشت مالی به ارکستر ملی پیوستم/ فخرالدینی نباید خانه نشین باشد
اجرای ارکستر نیلپر خرداد ماه در تالار وحدت
شبی خاطره‌انگیز برای بابک جهانبخش/ طنین «صدای عشق» در سالن میلاد + تصاویر
جايگاه آواز در فرهنگ ايرانی بررسی می شود
بوشهر میزبان «علیرضا قربانی» می‌شود
هنرمندان لهستانی «موسیقی دستگاهی ایرانی» می نوازند




۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن