تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819576677




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتماد در یک نگاه- شنبه دوم خرداد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اعتماد در یک نگاه- شنبه دوم خرداد تهران- ایرنا- روزنامه اعتماد در شماره روز شنبه به بازتاب عنوان های «توقف پیشرفت ها دوئل تریبون ها» و « نه چپم نه راست» پرداخت.


این روزنامه تیتر یک را با موضوع توقف پیشرفت ها دوئل تریبون ها، انتخاب کرد و نوشت: مذاکرات هسته ای میان ایران و ١+٥ در چندسطح ادامه دارد. اگر بنای تیم های مذاکره کننده ایران و 6 کشور مقابل آن از نخستین روزهای آغاز دور جدید مذاکرات در سایه دولت یازدهم در سپتامبر ٢٠١٣ در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، عدم وسعت بخشیدن به دامنه این مذاکرات تا سطح رسانه ها بود، امروز دیگر در حالی که کمتر از ٤٠ روز تا پایان ضرب الاجل زمانی ٣٠ ژوئن باقی مانده است، رسانه ها به میدانی برای دوئل های مذاکراتی تبدیل شده اند. مذاکره کنندگان ایرانی شاید به نسبت همتاهای خود در 6 کشور دیگر کمترین هیاهوهای رسانه ای را برای حفظ ماهیت مذاکرات به راه انداخته اند اما فضاسازی های رسانه ای طرف مقابل به خصوص ایالات متحده گاه ایران را هم به واکنش وادار می سازد. گاه توپ از زمین طرف مقابل به زمین ایران پرتاب می شود و گاه این ایران است که بازی را به زمین امریکا می کشاند. در حالی که مذاکرات هسته ای میان ایران و ١+٥ از روز چهارشنبه صبح در وین از سرگرفته شده و صبح امروز نیز معاونان وزیر امور خارجه به ایران بازگشته اند اما به نظر می رسد که تمام گره های موجود در پیش نویس متن برنامه جامع اقدام مشترک به انضمام ضمایم آن هنوز باز نشده اند. به نظر می رسد تمام طرفین در مذاکرات هسته ای به این نتیجه قطعی رسیده اند که می توانند تا پایان ماه ژوئن به توافق هسته ای دست پیدا کنند.
روزنامه اعتماد در گفت و گو با محسن هاشمی با انعکاس عنوان نه چپم نه راست به نقل از وی آورد: او را باید شبیه ترین فرد به پدرش در خانواده دانست: فرزندی که نه تنها مانند پدر دغدغه توسعه پایدار ایران را دارد که برای هر کاری از او مشورت می گیرد، چه آن وقتی که به دانشگاه رفت تا مهندسی مکانیک بگیرد و چه آن روزی که پس از اتمام تحصیل به توصیه آیت الله هاشمی، مطالعاتش را به سمت ساخت موشک برد. جایی که فرماندهی دفاع مقدس دستش را در دستان محسن رفیقدوست و گروه موشکی سپاه گذاشت تا موشک های دوربرد ساخته شود. محسن هاشمی در میان همه خواهران و برادرانش همواره نزدیک تر به پدر بوده است. این را می شود در مسوولیت هایی که برعهده گرفته، دید. من اصلاح طلب به معنی مصطلح سیاسی نبوده ام. فرد معتدلی بوده ام. نه چپ بودم و نه راست. از ابتدا واقعیت گرا و توسعه گرا بودم. در همین صحبت هم اشاره کردم که اصولا کشور به توسعه پایدار نیاز دارد و من هم از هواداران توسعه پایدار ایران هستم. البته نتوانستم دیده هایم را به مانیفست تبدیل کنم زیرا عمدتا در اجرا فعالیت داشتم و برند سیاسی نشده ام. بعضی ها می توانند از تفکرات خود برند بسازند که در سیاست موفق ترند. بعد از حدود ٣٠ سال فعالیت در اجرا در نظر دارم به این سمت حرکت کنم.
این روزنامه با انتشار موضوع سوگواری کاربران شبکه های اجتماعی، نوشت: روز دوشنبه همزمان با ورود پیکر ٢٧٠ شهید جنگ هشت ساله از مرز شلمچه، فرمانده کمیته جست وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح پس از توضیح در خصوص تعداد پیکرهایی که در مناطق فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات کشف شدند، گفت: «پیکرهای ١٧٥ تن از شهدایی که امروز وارد کشور شدند متعلق به غواصان جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس است که در عملیات کربلای چهار با دستان بسته توسط نیروهای بعثی به شهادت رسیدند. برخی پیکرهای مطهر این شهدا کشف شد که هیچ جراحتی نداشت و متوجه شدیم که آنها زنده به گور شدند.» خبر لابه لای خبرهای دیگر کمی چرخید تا از شامگاه سه شنبه لینک گفته های سردار سید محمد باقر زاده توسط برخی روزنامه نگاران در صفحات شخصی شان در شبکه های اجتماعی باز نشر شد، تاکید بر «دست بسته بودن» و «زنده بگور شدن» پیکرهای کشف شده شهدا بود. از صبح چهارشنبه تا روز جمعه موجی از دست به دست شدن این خبر در شبکه های اجتماعی به راه افتاد تا کاربران با ساخت هشتگ های #دست بسته و #١٧٥ به جمع سوگواران غواصان شهید در فضای مجازی بپیوندند. توییتر، فیس بوک و اینستاگرام پر شدند از دل نوشته ها و یادبودها و بسیاری آغاز کردند به بازنشر عکس های قدیمی غواصان جنگ و طرحی که توسط یک گرافیست به یاد ١٧٥ غواص بازگشته به وطن خلق شد.
بازگشت احزاب به خانه، تیتر دیگر روزنامه اعتماد است. بالاخره پنجشنبه ٣١ خرداد رسید و احزاب ایرانی پس از شش سال راهی وزارت کشور شدند تا مجمع عمومی فوق العاده خانه احزاب را رسمیت بخشند و کاری کنند دوباره خانه شان باز شود. ساعت ٩ و سه دقیقه بود که بالاخره سخنان اعضای هیات اجرایی تمام شد و عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور به سالن آمد و چد ثانیه بعد با دعوت مرتضوی کیاسری، رییس هیات اجرایی پشت تریبون رفت. سخنانش یک نکته مهم داشت و آن این بود: ما منتظر بودیم حدود ٢٠ ماه پیش چنین جلسه ای برگزار شود و تعجب می کنم چطور حدود ٢٠ ماه طول کشید تا پس از اقدام وزارت کشور و صدور اجازه برای برگزاری مجمع چنین زمانی صرف شده است. او با این حرف می خواست بگوید دولت از ابتدا هم به دنبال راه اندازی هرچه سریع تر خانه احزاب بوده و اگر این اتفاق دیرافتاده مقصر خود احزاب هستند که نتوانسته اند به تفاهم جمعی برسند.
این روزنامه با درج موضوع حمله به نمازگزاران شیعه، نوشت: روز گذشته حمله ای انتحاری به تجمع نمازگزاران شیعی در شرق عربستان باعث شد تا مراسم نماز جمعه آنها به خاک و خون کشیده شود. گزارش ها حاکی از آن است که با ورود یک عامل انتحاری در میان نمازگزاران مسجد امام علی شهرک قدیح و انفجار بمب، پنج تن از نمازگزاران کشته و ٢٥ تن دیگر زخمی شدند. شهرک قدیح در شرق عربستان است و زیرمجموعه استان قطیف که اکثرا شیعه نشین هستند به شمار می آید. خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان حاضر در این حمله انتحاری گزارش می دهد حادثه زمانی رخ داد که یک عامل انتحاری هنگام برپایی نماز جمعه خود را به میان نمازگزاران رسانده و بمب همراه خود را منفجر ساخت. بر اساس این گزارش، در هنگام انفجار بیش از ١٥٠نمازگزار در حال ادای نماز جمعه بودند. تصاویر محدودی که پس از این حمله انتحاری منتشر شده نشان می دهد که خون در نقاط مختلف این مسجد پاشیده شده و بخش هایی از مسجد نیز آسیب دیده است.
گروه اطلاع رسانی**9348**9131



02/03/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن