تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818190922




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برابری جنسیتی در آموزش عالی ایران؛ اما چالش‌های آموزشی در مناطق محروم


واضح آرشیو وب فارسی::

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اعلام اینکه دختران ایرانی به اندازه پسران به تحصیلات عالی دسترسی دارند، از برابری جنسیتی در نظام آموزشی کشور خبر داد. با این حال، وی به وجود شکاف آموزشی بین مناطق شهری و روستایی اشاره کرد و بر لزوم کاهش این نابرابری‌ها تاکید نمود.



زهرا بهروز آذر، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، ضمن اشاره به دستاوردهای چشمگیر در حوزه آموزش و پرورش، از وجود چالش‌هایی در این زمینه خبر داد. وی با بیان اینکه حدود ۹۸ درصد کودکان ایرانی باسواد هستند، از افزایش نرخ باسوادی در کشور ابراز خرسندی کرد. همچنین، بهروز آذر به برابری نسبی در دسترسی دختران و پسران به تحصیلات عالی اشاره کرد و گفت: بیش از ۶۰ درصد پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌ها را دختران تشکیل می‌دهند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه تبعیض قانونی در حوزه تحصیل وجود ندارد، گفت: با این حال، نابرابری‌هایی در دسترسی به آموزش باکیفیت در مناطق محروم و روستایی وجود دارد که تلاش می‌کنیم این شکاف را کاهش دهیم.

بهروز آذر با اشاره به فاصله ۱۰ درصدی سطح تحصیلات در شهرها و روستاها، بر اهمیت ارائه آموزش باکیفیت و رایگان به ویژه در مناطق محروم تاکید کرد و افزود: برای بازگرداندن دختران بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش، برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

در مجموع، بهروز آذر ضمن تاکید بر دستاوردهای نظام آموزشی کشور در زمینه گسترش سواد و افزایش مشارکت دختران در تحصیلات عالی، به وجود چالش‌هایی مانند نابرابری در دسترسی به آموزش باکیفیت در مناطق محروم اشاره کرد و بر لزوم تلاش برای رفع این نابرابری‌ها تاکید نمود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن