تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816060547




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صفرتاصد طراحی نمای ویلا کلاسیک


واضح آرشیو وب فارسی::

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ویلا آن است که طراحی آن می‌تواند از سبک و سیاق‌های مختلفی پیروی کند. امروزه این بناها به صورت مدرن، کلاسیک، نیمه کلاسیک و... ساخته می‌شوند که هر یک از آن‌ها دارای مزایای مختص به خود هستند. در این بین، نمای کلاسیک همواره به عنوان یک انتخاب برتر برای اکثر کاربران در نظر گرفته شده است. زیبایی فوق‌العاده در کنار کاربردی بودن و قیمت اجرای مقرون‌به‌صرفه از جمله مواردی است که به کارگیری این نوع نما را ممکن می‌کند.

طراحی اصیل و جا افتاده

نخستین موضوعی که در این زمینه باید به آن اشاره کنیم، طراحی اصیل نمای کلاسیک است. در این نوع نما عموماً از سبک‌های یونانی و اروپایی استفاده می‌شود که هر دوی آن‌‌ها به زیبایی ویلای شما می‌افزایند. این امر کاملاً طبیعی است که برخی از افراد، نماهای مدرن را به خاطر سادگی کلی آن‌ها ترجیح دهند و به سراغ آنان بروند برای مثال نمای سرامیک ساختمان یک طبقه نمایی بسیار محبوب بین طرفدارا است. اما در اکثر موارد، کاربران خوش سلیقه از طرح‌های کلاسیک استقبال می‌کنند.

مزیت این نوع طراحی نما آن است که به مرور زمان از جذابیت آن کاسته نمی‌شود. برخلاف طراحی مدرن که بر اساس یک سری ترندهای خاص در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد، طراحی کلاسیک دارای اصول و قوائد مختص به خود است که باید به صورت جدی مورد بررسی قرار بگیرند. همین موضوع به ظاهر ساده، موجب می‌شود تا ویلاهای کلاسیک از هر جهت نسبت به سایر ویلا‌ها جذاب‌تر و خاص‌تر به نظر برسند.


images_1725687015_66dbe4e719dc1.jpg

به کارگیری جزئیات در نمای ویلا کلاسیک

یبرخلاف ساختمان هایی با نمای ساده و شیک، نمای کلاسیک یکی از سبک‌های پرکار طراحی نما استکی از مهم‌ترین خصوصیات یا ویژگی‌های نمای کلاسیک که تفاوت آن با سایر نماها را مشخص می‌‌کند،‌ توجه عمیق به جزئیات یا Detail است. جزئیات در این نوع نما مهم‌ترین نقش را ایفا می‌‌کنند و به همین دلیل باید به دقت در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری شود. این امر شامل انتخاب ساده‌ترین موارد از جمله نوع خطوط موجود بر روی ستون‌ها و یا گزینه‌های مشابه آن است.

هرچه جزئیات یک نمای کلاسیک بیشتر باشد، جذابیت کلی آن نیز افزایش پیدا می‌‌کند، البته همین موضوع می‌‌تواند بر روی هزینه اجرا نیز اثرگذار باشد و به همین دلیل باید یک نوع تعادل را در این زمینه پیدا کرد. در این حالت می‌توان مطمئن بود که نمای کلاسیک علی‌رغم ارائه زیبایی و جذابیت خارق‌العاده، هزینه زیادی را به شما تحمیل نمی‌کند.

استفاده از سقف‌های گنبدی شکل

موضوع دیگری که در مورد ویلا کلاسیک و طراحی نمای بیرونی آن باید مدنظر قرار بگیرد،‌ به کارگیری سقف‌های گنبدی شکل یا Dome است. اگر به برخی از مهم‌ترین ساختمان‌ها با این نوع طراحی نگاهی بیندازید،‌ قطعاً چنین گنبدهای باشکوهی را مشاهده خواهید کرد. به عنوان مثال، حتی برخی از ساختمان‌هایی که کاربرد ویلا ندارند، اما نمای کلاسیک دارند نیز از گنبد بهره می‌برند. ساختمان کپیتال در ایالات متحده آمریکا که محل استقرار رئیس جمهور است یکی از همین موارد به شمار می‌آيد.

ابعاد کلی این نوع گنبدها باید با توجه به نوع ویلا و همچنین شرایط کلی آن تعیین شود. در پاره‌ای از موارد، ممکن است طراح تصمیم به حذف گنبد بگیرد و یا ابعاد آن را تغییر دهد. در هر صورت پیشنهاد آن است که از نظر طراح نمای بیرونی ویلای خود استقبال کرده و به آن توجه داشته باشید.

انتخاب سنگ جهت ساخت نما

وقتی صحبت از طراحی نمای کلاسیک برای ویلا به میان می‌آید، اولین گزینه‌ای که به ذهن می‌رسد، استفاده از مقدار عظیم سنگ برای ساخت بخش‌های گوناگون است. سنگ و چوب همواره به عنوان دو انتخاب عالی برای اجرای نمای کلاسیک در نظر گرفته شده‌اند و این موضوع جهت ساخت ویلا نیز صدق می‌کند. سنگ‌ها می‌توانند جلال و جبروت ویلای شما را چند برابر کنند.

البته این نکته که از چه نوع سنگی با چه نوع بافتی و چه کیفیتی استفاده می‌‌کنید، یک نکته مهم است که باید زیر ذره‌بین قرار بگیرد. اینکه به کارگیری سنگ یک انتخاب بسیار مناسب برای ساخت نمای بیرونی کلاسیک است، امری اثبات شده محسوب می‌شود، اما باید از سنگ‌های باکیفیت و قابل اعتماد استفاده شود. در غیر این صورت،‌ نه تنها به نمای دلخواه خود دست پیدا نمی‌کنیم، بلکه امکان تخریب نمای بیرونی به دلایل مختلف از جمله عوامل محیطی وجود دارد.


نمای کلاسیک ویلا

بهره‌گیری از ستون‌های عظیم الجثه

شاخصه دیگر این نوع طراحی که لازم است به آن اشاره کنیم، به کارگیری ستون‌های بزرگ است. این ستون‌ها معمولاً در بخش ورودی ویلای کلاسیک قرار می‌گیرند. طرح ستون‌ها می‌تواند برگرفته از ستون‌های دوران یونان باستان و یا حتی ستون‌های سازه پارسه یا همان تخت جمشید باشد. ستون‌ها به عنوان یک جز اساسی از نمای کلاسیک به شمار می‌آيند و به هیچ عنوان نباید حذف شوند.

ستون‌ها شاکله اصلی این مدل طراحی نمای بیرونی به شمار می‌آيد که بدون آن‌ها، ساختار ویلا به طور کامل تغییر می‌کند. در حالی که برای نمای مدرن از ستون‌های بسیار ساده استفاده می‌شود،‌ در نمای کلاسیک، ستون‌ها به صورت کاملاً واضح قابل مشاهده هستند و حتی امکان به کارگیری سرستون نیز وجود دارد.

لزوم توجه به روشنایی

روشنایی نمای بیرونی در طرح کلاسیک از اهمیت والایی برخوردار است. این روشنایی باید بر روی جزئیات نما تمرکز داشته باشد تا حتی در شب نیز جذابیت کلی طرح کلاسیک خود را به ما نشان دهد. امروزه با بهره‌گیری از سیستم‌های روشنایی ال ای دی می‌توان به سادگی چنین موضوعی را تحت کنترل در آورد و زیبایی نمای بیرونی را حتی در شب به نمایش گذاشت.


ویلای کلاسیک

انتخاب مجسمه برای نمای کلاسیک

موضوع دیگری که در طراحی نمای کلاسیک باید مدنظر قرار بگیرد، استفاده از مجسمه است. این موارد می‌توانند شامل هر نوع شکل و طرحی باشند، از مجسمه انسان گرفته تا مجسمه حیوان و یا گزینه‌های مشابه. به کارگیری مجسمه از گذشته تاکنون به عنوان یک عامل بسیار مهم جهت به کارگیری نمای کلاسیک شناخته شده است.

سخن پایانی

برخلاف تصور برخی از افراد، طراحی نمای ویلا به صورت کلاسیک هنوز هم به عنوان یک گزینه فوق‌العاده در نظر گرفته می‌شود. در این مدل به خصوص، توجه کردن به جزئیاتی گوناگون نما از اهمیت بالایی برخوردار است. طرح کلاسیک، شکوه و عظمت ویلای شما را چند برابر می‌کند و به همین دلیل است که همواره مورد توجه قرار می‌گیرد. البته، این نوع سبک به خصوص باید توسط کارشناسان کاربلد طراحی و اجرا شود.

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن