تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798348878




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جوان در یک نگاه- سه شنبه بیست و دوم اردیبهشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جوان در یک نگاه- سه شنبه بیست و دوم اردیبهشت تهران- ایرنا- روزنامه جوان با عناوین «مهاجرت به دوره مهاجرانی» و «نمی گذاریم کودکان یمن گرسنه بمانند» در شماره روز سه شنبه بر روی پیشخوان روزنامه فروشی ها قرار گرفت.


این روزنامه با اختصاص تیتر یک به موضوع مهاجرت به دوره مهاجرانی، نوشت: تخصیص امکانات دولتی به جریان شبه روشنفکری و ایجاد هاله ای از تقدس برای آنها از جمله اموری است که در وزارت ارشاد می توان آن را رصد کرد. دیوار های فرهنگسراها و گالری های هنری به چه گروه از هنرمندان اختصاص می یابد؟ سالن های نمایش در اختیار کدام گروه های نمایشی و نمایشنامه ها است؟! چه کسانی از بنیاد سینمایی فارابی برای ساخت فیلم پول می گیرند؟! آیا دولت مجاز است که به افراد ضدنظام هم سوبسید و رانت برای فعالیت بدهد؟ وزیر ارشاد می تواند پاسخ این سؤال را بدهد که چرا همیشه چای خوردنش با شبه روشنفکران است و اخم هایش را برای دلسوزان انقلاب نگه می دارد؟! بزرگداشت ها برای زاویه دار ها و گمنامی برای متعهدهاست؟! گفتمان سازی خصوصی و غیرخصوصی برای پرداخت یارانه مطبوعات چگونه به سمت رسانه های مسئله دار کجی پیدا کرد؟ دولت تا کی می خواهد منتقدان فرهنگی خود را با عناوینی چون «دلواپسان» تخطئه و از زیر بار پاسخگویی شانه خالی کند؟جریان فرهنگی در دولت یازدهم از آنجایی بروز و ظهور عملی یافت که وزیر فرهنگ دولت خود را پیرو مکتبی عنوان کرد که رئیس دولت ششم پایه گذار آن بود. عقبگرد به دوره ای دین گریز به منظور نشان دادن وفاداری به آنچه در میانه دهه 70 رخ داد و از دل آن حادثه کوی دانشگاه و کنفرانس برلین بیرون آمد. صحبت درباره اینکه آیا وزیر فرهنگ خود باید شخصی دارای دیدگاه های فرهنگی باشد و به عنوان یک کارشناس متعهد بتواند وزارتخانه را هدایت کند یا اینکه یک مدیر مدبر و دارای قوه تحلیلی بالا باشد که بتواند نظرات کارشناسان را در حوزه فرهنگ اجرایی کند، بحثی قدیمی است؛ بحثی که در هیچ کدام از موارد شامل حال وزارت ارشاد دولت فعلی نمی شود. وضعیت فرهنگی کشور مسئله پنهانی و غیرقابل روایتی نیست که نتوان آنچه را که در حیطه وظیفه وزیر می گذرد، رصد نکرد و برای آن نمره و کارنامه در نظر نگرفت. فرهنگ و هنر گرچه حیطه وسیعی را دربر می گیرند، ولی به دلیل ذات انسانی و فطری که دارند به راحتی می توان در آن سره را از ناسره تشخیص داد. رسانه ها نیز حجم بالایی از آنچه را در وزارتخانه می گذرد، منتشر می کنند به نحوی که همه شهروندانی که دغدغه فرهنگ دارند می توانند آن را ببینند، بسنجند و نتیجه گیری کنند.
روزنامه جوان با انتخاب عنوان نمی گذاریم کودکان یمن گرسنه بمانند، نوشت: اتباع آمریکایی و اروپایی حاضر در کشتی نجات طی بیانیه ای اعلام کردند: بگذارید کودکان گرسنه یمنی زندگی کنند، این محاصره غیرقانونی و غیرانسانی باید پایان یابد، جلوی کشتی نجات را نگیرید. در حالی که عربستان و متحدان عربی اش با محاصره دریایی یمن اجازه ورود کمک های بشردوستانه به یمنی ها را نمی دهند، ایران یک کشتی حامل کمک های انسان دوستانه را روانه یمن کرد تا در صورت اجازه کشتی های نیروی ائتلاف عربی این کمک ها به دست مردم بی گناه یمن که در شرایط سختی به سر می برند، برسد.
دخالت سنا، توافق را 2 ماه به تاخیر می اندازد، تیتر دیگر این روزنامه است. سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت در نشست دیروز این کمیسیون عباس عراقچی اعلام کرد که دخالت سنا، اجرای توافق را حدود دو ماه به تأخیر می اندازد، از طرف دیگر قطعاً هیچ کس نمی تواند از اماکن نظامی ما بازدید کند. در این جلسه عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده گفت بعد از بیانیه لوزان طرفین متونی را به عنوان پیش نویس تهیه کرده بودند که طی مذاکرات اخیر این متون به کار گرفته شد و تقریبا به یک متن واحد دست یافته ایم که پرانتزهای زیادی داشت. بخشی از مسائل کاملاً روشن و پرانتزها حذف شده ولی بخش دیگری همچنان باقی مانده است. بنابراین هنوز مذاکرات سختی داریم.
روزنامه جوان با انعکاس موضوع برخی پزشکان در پاراکلینیک کلاهبرداری می کنند، نوشت: یک شغل پر درآمد و سرمایه گذاری مطمئن؛ چند پزشک با هم یک دستگاه ام آرآی یا دستگاه تست تراکم استخوان وارد می کنند. مجوز گرفتن برای چنین وارداتی چندان سخت نیست. این را می شود از تعداد چند برابری دستگاه ام آر آی در کشور نسبت به کشورهای پیشرفته ای چون انگلیس دریافت. علاوه بر این ظرف مدت کوتاهی پول دستگاه با سود مناسبی بر می گردد. این تجربه ای است که هم اکنون بسیاری از مراکز خصوصی خدمات پاراکلینیک انجام می دهند و در غیاب نظارت بر درستی تجویز این خدمات، تجارت سلامت می کنند. روز گذشته نشست خبری سی و نهمین کنگره جامعه جراحان ایران که بیست و ششم تا سی ام اردیبهشت در مرکز همایش های رازی برگزار می شود، بیشتر از آنکه به بیان جزئیات این کنگره بپردازد، فرصتی فراهم آورد تا خبرنگاران و اعضای انجمن جراحان به نمایندگانی از جامعه پزشکی کشور به چالش های نظام سلامت بپردازند. کاظم عباسیون، دبیر اجرایی سی و نهمین همایش جراحان با اشاره به ارتباطات برخی افراد با وزارت بهداشت برای واردات دستگاه ها و تجهیزات پزشکی گفت: این مسئله موجب شده است تا پولی که به دست وزارت بهداشت می رسد نیز پیش از آنکه به دست پزشکان برسد برای چنین تجهیزاتی هزینه شود.
این روزنامه با بررسی عنوان 50 میلیون بشکه ذخیره نفتی روی آب، نوشت: روایت بدهی 5.3 میلیارد دلاری یک شرکت اماراتی به ایران سال گذشته در جلسات خصوصی دهان به دهان می شد اما نه جسارتی برای بیان «عمومی تر» آن بود و نه شهامتی برای پیگیری آن. با درز کردن جزئیات این پرونده به برخی رسانه ها و نهادهای نظارتی، «تکانه هایی» رصد شد که محسن قمصری مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت خواسته یا ناخواسته آن را تأیید کرد. وزارت نفت معتقد است شرکت نیکو باید از دایره فروش نفت حذف شود و روش های جدیدی که منافع ملی را تأمین کند، جایگزین آن شود. با کنار رفتن نیکو، «اشخاص» به میدان آمدند و سکان صادرات را بر عهده گرفتند که یکی از عواقب آن، 5.3 میلیارد دلاری است که فعلاً از آن خبری نیست. از سوی دیگر شنیده ها از آن حکایت دارد که محموله های میعانات گازی به سختی به فروش می روند؛ همان محموله هایی که در دولت گذشته و در سخت ترین شرایط تحریم فروخته شدند اما این روزها روی کشتی ها ذخیره شده اند. آنطور که از شواهد پیداست هم اکنون بیش از 50 میلیون بشکه میعانات گازی و نفت کوره روی نفتکش ها ذخیره شده است؛ رقمی که وزیر نفت ماه گذشته آن را 30 میلیون بشکه اعلام کرده است. یکی از دلایل افزایش این حجم ذخیره، آتش سوزی پالایشگاه دارگون چین در ماه گذشته است که روزانه 100 هزار بشکه میعانات گازی از ایران دریافت می کرده که این روزها به دلیل خارج شدن از مدار، قادر به دریافت میعانات گازی نیست.
گروه اطلاع رسانی**9128**9131



22/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن